בעוד חודשיים ייצא מכרז להפעלת קו שני בירושלים והמדינה מתכוונת להפקיע את ניהול הרכבת הקלה מחברת סיטיפס, בעיקר בשל הרצון שאותו הזכיין יפעיל את שני הקווים. עם זאת, על פי אחד הגורמים, "איכות השירות של 'סיטיפס' גם נלקחת בחשבון"

במשרד האוצר ובמשרד התחבורה מתכוונים להפקיע מידי חברת "סיטיפס" את הפעלת קו הרכבת הקלה בירושלים. כך פורסם הבוקר (רביעי) בכאן רשת ב'. על פי החוזה, בתום שבע שנים ממועד ההפעלה יכולה המדינה לרכוש את הזיכיון בחזרה – מהלך שעלותו מוערכת בכחצי מיליארד שקלים.

בעוד חודשיים ייצא מכרז להפעלת הקו השני שיפעל בעיר הבירה. במסמכים יופיע פירוט טכני של הדרישות גם להפעלת הקו הראשון – מה שמלמד על כוונת המדינה. אם סיטיפס תזכה בקו השני החוזה על הקו הראשון יפתח ומודל התמחור ישתנה.

השיקול העיקרי הוא הרצון שאותו הזכיין יפעיל את שני הקווים. גורם במדינה אמר לכאן כי "איכות השירות של 'סיטיפס' גם נלקחת בחשבון". כאמור, בתקופה האחרונה נפוצו תיעודים המלמדים על התנהלות אכזרית נגד אנשים ששכחו לתקף את הרב קו ברכבת הקלה, דבר שהביא להפגנת זעם של תושבים בעיר אתמול.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "מכרז ה-JNET שיצא לדרך לפני כשמונה חודשים כולל את עבודות הארכות הקו האדום הקיים והפעלתו יחד עם הקמה והפעלת הקו הירוק במקביל. הפעילות מול חברת סיטיפס תעשה בהתאם לחוזה הזיכיון בין המדינה לזכיין".

מחברת סיטיפס נמסר כי "מדובר בשטות מוחלטת שאין מאחוריה דבר מלבד הניסיון ליצור כותרת יש מאין. למדינה יש זכות לבצע 'בייבק', אך מסיבות מסוימות ובכל מקרה לא בשנים הקרובות".

"משהו לא טוב קורה ברכבת הקלה – עוצרים אנשים כמו טרף"

סיטיקנס: תושבי ירושלים זועמים על התנהלות מפעילת הרכבת הקלה

תיעוד קשה מהרכבת הקלה: מעצר אלים בגלל 5.90 ש"ח

אטימות: בגלל חצי שקל, פקחי הרכבת הקלה נתנו קנס לחרדית