אילוסטרציה. Almog Sugavker/FLASH90

עליית מדרגה: רקטה התפוצצה בתוך שדרות; בנס לא היו נפגעים

הרקטה הראשונה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל, אך כעבור כמה שעות, שוב ירו הפלסטינים רקטה שהתפוצצה בעיר שדרות. בחסדי שמיים לא היו נפגעים בגוף. ישראל תקפה בתגובה ברצועה ובחמאס הודיעו כי לפחות שני מחבלים חוסלו בתקיפה הישראלית

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

הסלמה בדרום: בליל שבת נורו רקטות לעוטף עזה, אחת יורטה ואחרת התפוצצה בשדרות. שני בני אדם לקו בחרדה ונזק נגרם לכמה מכוניות. זמן קצר לפני כן הפציצו מטוסי חיל האוויר מתחם אימונים ומחסן אמצעי לחימה של חמאס בצפון הרצועה בעקבות ירי רקטות לעבר עוטף עזה. בעזה מדווחים כי 15 נפצעו בתקיפות.

"צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב של חיל האוויר שתי מטרות טרור ברצועת עזה", נמסר מוקדם יותר מדובר צה"ל. "המטרות שנתקפו הן מתחם אימונים ומחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. התקיפה בוצעה בתגובה לאירועי ירי תלול המסלול שבוצעו לעבר עוטף עזה. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה".

בכמה יישובים בעוטף עזה החלו, על דעת עצמם ובשיתוף צה"ל, להנחות את התושבים להישאר בסמוך למרחבים מוגנים בעקבות אירועי היום. בהודעה של המועצה האזורית שדות נגב לתושבים נמסר: "תושבים יקרים, בשל אזעקות שנשמעו בדקות האחרונות ביישובי המועצה, כמשנה זהירות אנו מבקשים להישאר בסמיכות למרחב מוגן או הכי מוגן שיש. נמשיך לעדכנכם בהנחיות אם יהיו כאלה".

"היה פיצוץ אדיר. שמעתי זכוכיות מתנפצות ואז אזעקות של רכבים", סיפרה לכלי התקשורת תושבת הרחוב שבו התפוצצה הרקטה. "קירות הבית רעדו. לא העזתי לצאת מהממ"ד. עכשיו כל הרחוב סגור ויש משטרה וחבלנים. האמבולנסים חונים מול הבית שלי ופרמדיקים סורקים ומחפשים נפגעים".

גורם ביטחוני בכיר בישראל אמר כי "חמאס משחק משחק מסוכן מאוד. ישראל רואה בירי על שדרות אירוע חריג וחמור מאוד, וחמאס צריך לשקול היטב אם להמשיך בקו הנוכחי שבו אינו מונע ירי מהרצועה". הפלסטינים דיווחו כי גופותיהם של שני בני אדם חולצו בשבת בבוקר מההריסות שגרמו התקיפות האוויריות הלילה במוצב של חמאס דרומית לעיר עזה, בתגובה להתפוצצות הרקטה בשדרות.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה כי שני ההרוגים בתקיפה הם אנשיה. בהודעה מטעם הגדודים נמסר: "השהיד מוחמד א-ספדי משכונת א-דרג', והשהיד מחמוד אל-עטל מא-שייח' רדוואן, מתו שניהם כשהידים לפנות בוקר בעקבות הפצצה ציונית שפגעה במוצב של גדודי אל-קסאם".

דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר כי "ישראל נושאת באחריות המלאה להשלכות ההסלמה ברצועת עזה. ניצוץ האינתיפאדה הוצת אתמול, והיא תימשך עד שתשיג את מטרותיה". מוקדם יותר הבוקר קראו הן בחמאס והן בג'יהאד האיסלאמי לציבור הפלסטיני לצאת גם היום למוקדי העימות עם כוחות הביטחון.

על רקע חידוש הפרות הסדר והמתיחות ברצועת עזה, הזהיר בצהריים מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, את החמאס: "תתעוררו כי הזמן פועל לרעתכם".בפוסט שפורסם ב"אלמונסק", עמוד הפייסבוק בערבית של מתפ"ש, קרא מרדכי לתושבי עזה: "פעילי טרור חסרי אחריות גוררים אתכם להסלמה לפני החורף, כשהמצוקות בעזה גואות. תושבי עזה יאלצו לשלם את המחיר. אל תנסו לבדוק את עוצמתנו".

השיגורים לעבר ישראל מגיעים על רקע עימותים בין אלפי פלסטינים שהתגודדו בעשרות מוקדים ברחבי יהודה ושומרון ובגבול רצועת עזה על רקע הכרזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל. במסגרת העימותים, כך לפי משרד הבריאות הפלסטיני, נהרגו שני מפגינים בגבול דרום הרצועה וכ-300 נוספים נפצעו.

הצעירים הפלסטינים מעזה הציתו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל מעברו השני של הגבול. צה"ל, שנערך מראש בכוחות גדולים, ירה גז מדמיע ואמצעים נוספים לפיזור הפגנות ומנע חצייה של הגבול. "במהלך הפרות הסדר האלימות ביצע כוח צה"ל ירה לעבר מסיתים מרכזיים, זוהו פגיעות", נמסר מצה"ל.

על רקע העימותים האלימים מסר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, במסר לפלסטינים ברשתות החברתיות: "קיצונים אינטרסנטיים רוצים להתסיס את הרחוב בשקרים ובסילופים כי זו מלחמת דת, ובסופו של דבר מציאות אלימה רק תפגע בציבור הפלסטיני", מסר. "אני מפציר בכם, אל תתנו לקיצונים להרוס את חגי הכריסמס, התיירים שבדרך אליכם ואת השקט שבלעדיו פריחה חיובית משמעותית עשויה להיתקע או לרדת לטימיון".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קחו בחשבון שהוידיאו צולם בליל שבת וכאתר חרדי אל לכם להעלות וידיאו שצולם על ידי יהודים בשבת

יש נפגעים???????????????????????????????????????????????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture