Wisam Hashlamoun/Flash90

הקבינט מבקש דיון נוסף מבג"ץ: "לא נחזיר גופות מחבלים"

הקבינט המדיני - ביטחוני קיבל את המלצת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לבקש דיון נוסף בבג"צ בנושא גופות מחבלים, לאחר הפסיקה המקוממת האוסרת החזקת הגופות לצורכי מו"מ. שרי הקבינט הבהירו שגופות המחבלים לא יוחזרו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקבינט המדיני – ביטחוני קיבל את המלצת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לבקש דיון נוסף בבג"צ בנושא גופות מחבלים, זאת בתום דיון שהתקיים הבוקר.

שרי הקבינט הבהירו שגופות המחבלים לא יוחזרו ושהעקרונות המפורטים בדעת הרוב של השופטים אינם מקובלים. עוד נמסר כי הליכי חקיקה לא יקודמו בשלב זה, עד לקבלת תשובה מבית המשפט לקיום דיון נוסף.

בפסיקה הדרמטית שהתקבלה ביום חמישי שעבר תמכו השופטים יורם דנציגר וג'ורג' קרא, מול דעת מיעוט של השופט ניל הנדל. בג"ץ נתן למדינה שישה חודשים לנסח חוק בנושא – ואם לא תעשה זאת בתקופה שהוקצבה היא תיאלץ להשיב את הגופות למשפחות המחבלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין בעקבות הפסיקה ביום חמישי כי "מדובר בהחלטה בעייתית מאוד של בג"ץ. אסור לתת לחמאס מתנות חינם. אכנס את שרי הקבינט ויועץ המשפטי לממשלה לדיון מיוחד כדי למצוא פתרונות מעשיים וחוקיים להמשך הפעלת הלחץ על חמאס".

ביום חמישי פורסם לראשונה בחדשות 2 כי שר הביטחון אביגדור ליברמן מקדם חקיקת בזק שתאפשר לישראל להמשיך להחזיק בגופות מחבלים. הכוח המניע מאחורי ההצעה הוא הוריה של שיר חג'אג' ז"ל, שנרצחה בפיגוע בירושלים, ומי שניסחו אותה הם היועץ המשפטי של תנועת "אם תרצו" וחבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו.

מדובר בתיקון להצעת חוק המאבק בטרור, ולפיו במקרה שיש בידי ארגון טרור גופות חיילים ישראלים, ובידי כוחות הביטחון גופות מפגעים, שר הביטחון חייב להוציא צו האוסר החזרת גופות המחבלים. במילים אחרות, הסמכות על פי הצעת החוק תעבור לשר הביטחון. לא מפתיע אם כן שמי שמקדם את החוק הוא ארבעת חברי הכנסת של ישראל ביתנו, מפלגתו של ליברמן, באישורו ובהסכמתו.

חברי פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, הרצל ומירב חג'אג, הוריה של סגן שיר חג'אג' ז"ל שנרצחה השנה בפיגוע בארמון הנציב, הגיבו להחלטת בג"ץ ואמרו כי "אנחנו נמצאים שבועיים לפני האזכרה של שיר ואנחנו מתאבלים עליה. לצערנו, המחבלים ימשיכו לחגוג את ההלוויות העתידיות בריקודים ובחלוקת סוכריות". עוד הם הוסיפו כי: "אנו מודים לתנועת 'אם תרצו' וליועצה המשפטי עו"ד בן ציון אדורם על הליווי הצמוד לאורך השנה האחרונה. לצערנו, שוב בג"ץ מעדיף את טובת המחבלים ולא את טובת המדינה והאזרחים שומרי החוק. לא ייתכן שבג"ץ מתערב בסוגיות ביטחוניות. בג"ץ נותן שוב ושוב רוח גבית למחבלים".

הורי סגן הדר גולדין ז"ל, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, לאה ושמחה גולדין, צייצו עוד לפני החלטת הקבינט: "לא ניתן לנתניהו ולקבינט הביטחוני מדיני לחמוק שוב. על ממשלת ישראל וכנסת ישראל לחוקק חוק ברור שימנע השבת גופות מחבלים לאויבינו".

החלטה מקוממת של בג"ץ: אין להחזיק גופות מחבלים לצורך מו"מ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

להחזיר את בג"ץ לחמאס

ליהודה- נראה לי שגם לחמאס יש את הגבולות שלהם

אם המדינה הייתה משיבה לבג"ץ שלא מחזירים גופות מחבלים לא רק בגלל צרכי מיקוח, אלא גם לצורך מניעת טרור בעתיד {1. לוויות מחבלים הופכות לאירועי הסתה. 2. אם מחבל יודע שיתכן שלא "יזכה" להיקבר אזי יש סיכוי שיימנע מלעשות טרור}, אזי בג"ץ לא היה יכול לטעון שכבוד האדם וחירותו גובר על הצורך של מניעת טרור, והיה נאלץ לחזור בו מפסיקתו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture