רבות דובר על תכנית שלום כלכלית, ובנאום שנשא היום השר כץ, פרס את חזונו להקמת אי מלאכותי מול רצועת עזה ולחיבור מסילות הברזל מחיפה לסעודיה. לדבריו, אם רבע מהמסחר הסעודיה יעבור כאן, הדבר יניב היקף פעילות של 250 מיליארד דולר בשנה

"אנחנו נמצאים פחות מחודש לאחר ההכרזה ההיסטורית של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ על ירושלים כבירת ישראל. הבוקר הכריזה גם גוואטמלה על זה ואני מברך על המהלך ואני משוכנע שעוד מדינות יצטרפו. ההיסטוריה חוזרת וכמו בהחלטת האו"ם לפני 70 שנה, שהכירה בזכות העם היהודי למדינה, אז ארה"ב היתה בין הראשונות שהצביעה בעד ואחריה גם גוואטמלאה, כך קרה גם בימינו אנו", כך אמר היום (ב') שר התחבורה ומודיעין ישראל כץ. הדברים נאמרו במסגרת ועידת התחזיות של "כלכליסט" שנערכה בתל אביב.

כץ התייחס למהלכי ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, והשווה את התנהגותו לזו של המנהיגות הערבית בימי מלחמת השחרור. "הוא שולל את זכות היהודים, לא מכיר בהחלטה של טראמפ פותח במלחמה דיפלומטית על ישראל. במקביל הוא הוא מחרים את ביקור סגן הנשיא מייק פנס, ומנתק מגע עם שאר הנציגים האמריקאים. אז אולי עכשיו הוא באופוריה, אבל הוא כמו קפטן בטיטאניק כאשר ארדואן וחמינאי מטיחים רוח במפרשיו, ואם הוא לא יתעשת הוא יטבע במצולות ההיסטוריה. בפתחו של אבו מאזן צונאמי מדיני והוא יובס במערכה כשם שהובסו צבאות ערב ב-48'. ישראל לא תוותר לעולם על ירושלים, בירתו הניצחית של העם היהודי זה 3,000 שנה – ולתמיד", אמר.

לתפיסתו של כץ, הפאסיביות של הרשות הפלסטינית לא צריכה להדביק גם את ישראל. "הראשונים שהתנתקו מהתנהלות הרשות הפלסטינית הם מנהיגי מדינות ערב, והם רואים את ארה"ב כבני ברית. מה שמעניין אותם הוא שת"פ מדיני ובטחוני כולל המלחמה מול הטרור של דאעש. ישראל לא צריכה לחכות לו, ויש ליזום מהלכים שיטיבו עם כל תושבי האזור, זאת בשילוב בשילוב מדינות המפרץ, ירדן, סעודיה ודרכם לבנות ציר כלכלי", אמר.

לעניין השת"פ הכלכלי, כץ הזכיר את הרעיון שהוא מקדם להקמת אי מלאכותי מול עזה, מרחק 5 ק"מ עם גשר שינטרל את בעיות הביטחון. "אי מלאכותי ייתן לתושבים שם מוצא לעולם, לרבות מתקני ייצור חשמל או התפלת מים עם נמל שיופעל בצורה מבוקרת. בעתיד ניתן לשקול גם שדה תעופה. יש למדינה אינטרס וצריך לתת להם להתפתח. אנחנו יודעים מי זה החמאס ולכן הנושא הבטחוני יופקד בידי ישראל"

הנושא השני שכץ נגע בו הוא פיתוח תשתיות התחבורה היבשתיות, לרבות חיבור המרחב הערבי במסילות ברזל מסעודיה דרך רכבת העמק עם מוצא לים התיכון. "מדובר בהציר ההיסטורי של המסילה החג'אזית ואני מקדם את זה. נפגשתי כמה פעמים עם גורמי ממשל אמריקאים. יש רכבת מריאד לירדן, ויש רכבת לנמל חיפה לגבול שם למעבר שייח חוסיין. מה שחסר הוא מקשר של 200 ק"מ כדי לחבר בין הקצוות ואז הפוטנציאל הכלכלי של סעודיה יגיע גם לפה. אם רק 25% מהמסחר יעבור פה, זה היקף פעילות של 250 מיליארד דולר בשנה", אמר.