בתמונה: הנרצח הי"ד מקבל תעודת הסמכה לרבנות מהראשל"צ. צילום: פוטו אריאל

תורה, עבודה וגמילות חסדים: בחוות גלעד סופדים לרב רזיאל שבח הי"ד

"אבדה בלתי נתפסת": מכריו ושכניו של הנרצח בפיגוע הירי אמש מתקשים לעכל את הבשורה המרה. המנוח הי"ד קיבל לאחרונה תעודת הסמכה לרבנות, זאת לצד עיסוקו כמוהל וכשוחט, והתנדבותו במד"א ובארגוני חסד רבים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אבל בהתיישבות בעקבות הירצחו של הרב רזיאל שבח הי"ד. הרב רזיאל שבח הי"ד למד ולימד בשנים האחרונות בישיבת 'רועה ישראל' ביישוב יצהר, ובמהלכן עבר את מבחני ההסמכה לרבנות לצד הכשרה כשוחט וכמוהל.

"הרב רזיאל היה שילוב מיוחד של תלמיד חכם ועובד השם, שלמד תורה בהתמדה מתוך חיות ושמחה, והאיר פנים לכל הסובבים אותו", מספר חברו יהושע גלברד, מנהל ישיבת 'רועה ישראל'. "בתקופת המבחנים לרבנות הוא נשאר לישון בישיבה במשך כל השבוע ולמד בהתמדה עד השעות הקטנות של הלילה. לצד לימוד התורה הוא היה חבר טוב ואיש מעשה שבאופן טבעי הלך להתנדב בהצלת חיים במסגרת מד"א וגם התנדב בחברא קדישא. האבידה הזו בלתי נתפסת".

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו שליט"א, אמר: "הלב נקרע לרסיסים אל מול דמותו הייחודית, הלבבית והנדירה של הרב רזיאל שבח הי"ד, שמסר בעצמו נפש להצלת חיים ולהרבצת תורה ושמירה על יהדות בארץ ישראל, אב לילדים רכים ותמימים, שנגדעו חייו על ידי מחבל נתעב שחיפש לרצוח כל יהודי באשר הוא. הרב רזיאל מצטרף אל כיסא הכבוד יחד עם קדושי וטהורי ישראל לאורך הדורות שמתו על קידוש השם. העם כולו מחזק את המשפחה ואת הקהילה ברגעים כה קשים, ויהי רצון שיאמר הקב"ה לצרותינו די".

בתמונה: הנרצח הרב רזיאל שבח הי"ד מקבל מידי הראש״ל הגר״י יוסף את תעודת הסמכה "יורה יורה" של הרבנות הראשית לישראל בטקס חלוקת התעודת שהתקיים בחודש תשרי השנה מידי הרבנים הראשיים לישראל. צילום: פוטו אריאל

מאיר ליוש שהתנדב עמו בארגון "קו לחיים": "רזיאל שבח. איזה שם. השבח לסודותיו של הא-ל. היו לך זוג פאות מסתלסלות וחיוך שנמתח ממטולה ועד אילת, לא כקלישאה. לב שמצליח להכיל דתיים וחילונים, חניכים ומדריכים. אדם שכולו שמחה, צדיק אבל לא מוכיח בשער. איש חסד, ברמ"ח ושס"ה".

החובש אהוד אמיתון כותב על רזיאל, שהתנדב עימו במד"א: "פעם ראיתי איך רזיאל הרים לבדו אדם פצוע מתוך תעלה, רק כי הוא כבר הגיע ונמצא בתוך הבוץ, אז שאנחנו לא נתלכלך, ומה פתאום הוא מסתדר ולא צריך עזרה. הוא לא נתן לנו להתקרב עד שעלה בזריזות למעלה עם הנפגע, והכול בגשם שוטף. כל שעשית, לשם קדושת החיים עשית. ומי שמקדש את המוות, פגע בך".

מספר דורון מלצר מלוד: "קיץ תשס"ה. מחנה 'קו לחיים' לילדים חולים, בימים שבהם גוש קטיף הולך ונחרב. רזיאל, תושב הגוש, הוא אחד המדריכים האהובים, אולי האהוב ביותר. התלבטנו והחלטנו שהמחנה יתקיים. כ-1,000 איש שעושים כיף וחסד לילדים חולים. רזיאל כיכב. צוחק, רץ, מנגן, קופץ, נהנה, מחייך לכולם, מצחיק את כולם, עם חיוך מדביק. אבל כל זה ביום, עד שהחניכים הלכו לישון. אחר כך בלילות היה רזיאל יושב מול ספר תהלים, קורא ובוכה, קורא ובוכה, משתתף בצער אחיו שבגוש. ולמחרת שוב – שמח עם החניכים, צוחק, רץ, קופץ, מחייך. עד הלילה".

"אב לתשעה נרצח": נבואת הזעם של תושב יצהר שהתגשמה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture