הוכתר רב פוסק לסניף 'איחוד הצלה' באלעד

הרה"ג רבי אברהם גרסייה שליט"א, מחבר הספר 'שבת היא מלזעוק' יכהן כרב הסניף, ידריך את המתנדבים ויענה על שאלותיהם באופן קבוע * "המינוי הוא חלק מהיוזמה לחיזוק וגיבוש המתנדבים על ידי לימוד משותף וחיזוק לימוד ההלכה הנוגעת להצלת חיים", מסביר מזכיר ועדת הרבנים של 'איחוד הצלה', הרב אברהם ישעיהו קרליץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בטקס רב רושם שנערך אמש (שני) בבית הכנסת 'בית דוד' באלעד, הוכתר הרה"ג רבי אברהם גרסייה שליט"א, בעמח"ס 'שבת היא מלזעוק' על ענייני רפואה בשבת – לרב סניף 'איחוד הצלה' באלעד. במעמד השתתפו רב העיר הגרש"ז גרוסמן שליט"א, חברי ועד רבני ארגון 'איחוד הצלה' הגר"ע אויערבאך שליט"א והגר"א דביר שליט"א, רב הקהילה הדתית לאומית באלעד הרה"ג רבי אברהם שמחה נחשון שליט"א, ראש העיר אלעד הרב יצחק עידן, מתנדבי הסניף וראשי ארגון 'איחוד הצלה'.

קרא עוד:

[postim]

ועדת ההלכה של 'איחוד הצלה' מתווה דרך להמשך הנחלת כללי הטיפול הרפואי על פי ההלכה, כאשר בכל סניף וסניף ישנו רב מקומי המנווט את פעילות הארגון מהבחינה ההלכתית על כל צעד ושעל. בשאלות עקרוניות וסבוכות הנוגעות לכלל מתנדבי הארגון בארץ, מועברים השאלות להכרעת ועד רבני הארגון שחברים בה הגר"ע אוירבאך שליט"א, הגר"ש רוזנברג שליט"א, הגר"י סילמן שליט"א והגר"א דביר שליט"א.

במעמד ההכתרה ציין רבה של אלעד, הגרש"ז גרוסמן, את מסירותם של מתנדבי 'איחוד הצלה' בעיר ואת השאלות ההלכתיות בהן הם נתקלים. כדוגמה הביא את המקרה שאירע בשבת האחרונה, כאשר שריפה פרצה בבניין מגורים בעיר וכוחות רבים הוזעקו כדי לחלץ את הדיירים שרבים מהם אף נפגעו מהאש ומשאיפת עשן. "אירוע כזה, מטבע הדברים, טומן בחובו שאלות רבות", אמר. "רבי אברהם גרסייה הוא אחד מתלמידי החכמים החשובים באלעד והוא האדם הנכון להורות על השאלות ההלכתיות בנושאי רפואה ושבת", ציין.

חבר ועד רבני ארגון 'איחוד הצלה', הגר"ע אויערבאך, עמד על גודל מעלת מצוות הצלת נפשות. "למתנדבים ב'איחוד הצלה' יש ספקות כמעט בכל נושא הלכתי, אם זה בשבת ואם זה בתפילה", אמר, "אולם הצלת נפשות היא מצווה יקרה לקב"ה ופיקוח נפש היא המצווה היחידה שדוחה את כל התורה כולה – ללמדנו שכאשר מודעים לקדושת השבת, לקדושת ההלכה – ולמרות זאת עוברים על כך ומוסרים את הנפש להצלת נפש מישראל, הרי שמצוות הצלת החיים גדולה ומושלמת יותר".

הגר"א דביר, המכהן אף הוא כחבר בוועד רבני הארגון, אמר כי "למתנדבים יש שאלות בכל נושא הלכתי-רפואי ובפרט בשבת, לפני האירוע ובעת האירוע". הוא סיפר שבירושלים, בתקופתו של המהרי"ל דיסקין, הייתה יוזמה להקמת גוף חסד וביקור חולים והמהרי"ל דיסקין אמר שהוא מעוניין להצטרף לפעילות, בתנאי שילמד משניות יחד עם הפעילים. "השיעורים כאן הם שמאחדים את המתנדבים", הוסיף הגר"א דביר.

רב הסניף החדש, הרה"ג רבי אברהם גרסייה, הביא מדברי ה'מסילת ישרים'. "אחרי הזהירות והזריזות, יש את עניין הנקיות – לדעת את ההלכה", אמר. "הזהירות והזריזות הם דברים בלתי נפרדים מהפעילות של מתנדבי 'איחוד הצלה', ולכן גם עניין ה'נקיות' צריך להיות חלק בלתי נפרד", הוסיף. את מסכת הנואמים סיכם יו"ר הארגון, הרב זאב קשש, שהרחיב על פעילות ועדת ההלכה של 'איחוד הצלה' המתווה את דרך הארגון במשך שש שנות קיומו.

"מינוי רב הסניף באלעד הוא חלק מתוכנית חיזוק וגיבוש המתנדבים בכל רחבי הארץ על ידי לימוד משותף וחיזוק לימוד ההלכה הנוגעת להצלת חיים", אומר מזכיר ועדת הרבנים של הארגון, הרב אברהם ישעיהו קרליץ. "הרבנים המקומיים יתוו את פעילות הסניפים ויכריעו בכל השאלות היומיומיות הנוגעות לפעילות הסניף, כאשר ההכרעות הקשות וההוראות הכלליות יתקבלו על ידי חברי ועדת הרבנים של הארגון".

צפו בגלריה, צילום: דוד שמח

הכתרת הרב אברהם גרסייה לרב איחוד הצלה באלעד הכתרת הרב אברהם גרסייה לרב איחוד הצלה באלעד (1) הכתרת הרב אברהם גרסייה לרב איחוד הצלה באלעד (2) הכתרת הרב אברהם גרסייה לרב איחוד הצלה באלעד (3) הכתרת הרב אברהם גרסייה לרב איחוד הצלה באלעד (4) הכתרת הרב אברהם גרסייה לרב איחוד הצלה באלעד (5) הכתרת הרב אברהם גרסייה לרב איחוד הצלה באלעד (6) הכתרת הרב אברהם גרסייה לרב איחוד הצלה באלעד (7) הכתרת הרב אברהם גרסייה לרב איחוד הצלה באלעד (8) הכתרת הרב אברהם גרסייה לרב איחוד הצלה באלעד (9) הגרע אויערבאך נושא דברים המתנדבים הרב גרסייה נושא דברים הרב גרסייה נושא דברים1 יור הארגון הרב זאב קשש ראש עיריית אלעד רבה של אלעד הגרשז גרוסמן (1) רבה של אלעד הגרשז גרוסמן (2)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture