תיעוד מבצעי מד"א

הקטל בכבישים: נהג פלסטיני איבד שליטה, שני אחים יהודים מתו

אורי ליפניק בת ה-13 ואחיה רואי בן ה-8 משבי שומרון נהרגו בהתנגשות בין רכב ישראלי לרכב פלסטיני סמוך ליישובם. אמם ואח נוסף במצב קשה. מחקירה ראשונית עולה כי נהג הרכב הפלסטיני שנהרג בתאונה ככל הנראה נסע במהירות מופרזת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

תאונת דרכים קטלנית בשומרון: 11 בני אדם נפגעו הלילה (רביעי) בהתנגשות חזיתית בין שני כלי רכב, ישראלי ופלסטיני, בכביש 557, סמוך לצומת שבי שומרון. ברכב הישראלי נסעו 6 בני משפחה אחת מהיישוב שבי שומרון, מתוכם נהרגו אורי ליפניק בת ה-13 ואחיה רואי בן ה-8.

ברכב הפלסטיני נסעו 5 בני אדם, מתוכם נהרג הנהג. בין הפצועים: זוג ההורים של הילדים בשנות ה-30 לחייהם ו-2 אחיהם שפונו לבית החולים מאיר בכפר סבא. ארבעת הפצועים הפלסטינים פונו לקבלת טיפול רפואי.

מחקירה ראשונית של בוחני התנועה בשלב זה עולה כי, רכב ישראלי שנסע מכיוון כללי כפר יונה לכיוון שבי שומרון, התנגש עם חזית הרכב בצד ימין של רכב פלסטיני שהגיע מולו מכיוון שבי שומרון. הרכב הפלסטיני, איבד שליטה לאחר שככל הנראה נסע במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך, פגע במעקה בטיחות נזרק למרכז הכביש וחסם את נתיב הנסיעה של הרכב הישראלי.

הפאראמדיקים של מד"א ענת גילגל ותומר פיין סיפרו: "כשהגענו המראה היה מזעזע, ראינו על הכביש 2 כלי רכב מעוכים לחלוטין, המקום היה חשוך, גשום ובוצי. כוח רפואה של צה"ל שהגיע התחיל לטפל בנפגעים ובסיוע אמבולנסים שלנו שהגיעו מהישובים הענקנו טיפול ראשוני לנפגעים וסייענו לחלץ אותם מהרכבים. מסוקים של צה"ל נחתו במקום.

"לאחר מיון הנפגעים בשטח טיפלנו ב 11 נפגעים, נערה כבת 13 הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, בסיוע פאראמדיקים ורופא צבאי הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ולאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותה במקום, ילד כבן 10 היה גם הוא מחוסר הכרה, הוא קיבל טיפול רפואי מהיר ופונה תוך כדי פעולות החייאה בניידת טיפול נמרץ צבאית לבי"ח. אישה כבת 35 פונתה בהכרה כשהיא סובלת מפציעות קשות והשאר במצב בינוני. הנפגעים מהרכב הפלשתינאי קיבלו טיפול ראשוני מכוחות רפואה של צה"ל שסייעו לנו ופונו באמבולנסים של הסהר האדום שהגיעו למקום למעט אחד מהם שנפגע באורח קשה ופונה במסוק של צה"ל."

יהודה האס סגן ראש סניף איחוד הצלה שומרון סיפר: "כשהגעתי לזירה יחד עם פרמדיק וחובשים מתנדבים באיחוד הצלה, צוותי רפואה של המועצה האזורית שומרון, מד"א, כב"ה, הסהר האדום, משטרת ישראל, וצוותי רפואה של צה"ל נתקלנו בזירה קשה של תאונה עם מעורבות רכב פרטי ישראלי ורכב פלסטיני. ברכבים היו עדיין לכודים נפגעים במצבים שונים שחולצו ע"י צוותי כיבוי. ביצענו פעולות החייאה על נערה ישראלית שנפצעה באורח אנוש אך למרבה הצער רופא צבאי נאלץ לקבוע את מותה בזירת התאונה. שאר הנפגעים פונו מהזירה באמבולנסים ומסוק צבאי לבתי החולים".

גיל ביסמוט מפקד זק"א מחוז ש"י, אמר "כאשר הגעתי לזירת התאונה ראיתי שני כלי רכב מרוסקים לגמרי לאחר התנגשו בתאונה חזיתית. מעוצמת ההתנגשות נלכדו נוסעי שני הרכבים. באחד הרכבים היו בני משפחה אחת. לצערי אושר מותם של ילדה כבת 13 וילד כבן 6 אשר ספגו פגיעה רב מערכתית, צוות של זק"א ש"י טיפלו בגופות ובאיסוף הממצאים. סמוך לרכב השני טיפלנו בשני הרוגים פלסטינים שפונו ע"י הסהר האדום".

חיים אוטמזגין מפקד היחידות המיוחדת של זק"א שהגיע לסייע בזירה, אמר "מדובר בתאונה עם מראות קשים מאוד בפרט כאשר יש מעורבות של ילדים קטנים. מעל 10 מתנדבי זק"א מטפלים בזירה בקור מקפיא ובחרדת קודש באסוף את הממצאים ולהביאם לקבורה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוייייי, כמה צער עוד יספוג העם הזה, רובונו של עולם אמור די לצרותינו!!!!1 מתחננים!!!!

שני אחים יהודים נפטרו לא מתו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture