צילום: רשות הכינרת

למרות הגשם: מפלס הכינרת צפוי להגיע לשפל של מאה שנה

החורף השנה התאפיין במערכות גשם קצרות שבאות וחולפות תוך זמן קצר. ברשות המים לא מעודדים מהמצב וטוענים כי מצבו של משק המים בארץ לא טוב • בינתיים, על פי התחזית צפוי לרדת שלג בסוף השבוע, אך לא נראה כי השלג ייערם על הקרקע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

(בוידאו: הכינרת מתייבשת)

מדינת ישראל נכנסת אל שבוע חורפי נוסף. על אף המראות המשמחים של זרימות בנחלים והדיווחים האפשריים על שלג בהרי המרכז ביום שישי הקרוב, אין בהם כדי לשפר את מצב משק המים והבצורת שעדיין שוררת באזורינו, זו השנה החמישית ברציפות – כך לדברי אורי שור, דובר רשות המים.

על פי נתוני רשות המים, מפלס הכנרת עמד הבוקר על 214.17-, כאשר מדובר בעליה של 1.5 ס״מ מאתמול. אך למרות הגשמים ולמרות שהשאיבה מהכנרת למערכת הארצית צומצמה בשנתיים וחצי האחרונות למינימום האפשרי, המפלס נמצא 1.17 מטר מתחת לקו האדום התחתון וחסרים לכנרת מלאה – 5.37 מטר!

בסוף הקיץ הקרוב מפלס הכנרת צפוי לרדת מתחת לקו השחור, מקום בו לא היינו מאז החלו המדידות (לפני כ-100 שנה). עוד נמסר כי הגשמים שירדו החודש משפרים במעט את החורף הנוכחי, אך המחסור במקורות המים עדיין עצום (כ-2.5 מיליארד קוב) בשל רצף השנים השחונות שפקדו את אזורנו.

ומה באשר לתחזית להמשך השבוע? הטמפרטורות צפויות להמשיך ולרדת לקראת ערב וייתכנו גשמים קלים מצפון ועד לדרום. בשעות הלילה שבין שלישי לרביעי ייתכנו גשמים מקומיים שיהיו ברובם קלים בצפון הארץ ובמרכז. הטמפרטורות יישארו ללא שינוי ניכר גם ביום רביעי וביום חמישי תחל ההתקררות משמעותית והשמיים יתכסו בעננים ממטירים. בחרמון צפוי שלג ויירדו ממטרים מקומיים בצפון הארץ ועד צפון הנגב והם ילוו בסופות רעמים יחידות.

ביום שישי תחול התקררות נוספת ומכאן ההערכה כי הרי המרכז והצפון, מעל כ-800 מטרים מעל פני הים ייצבעו בלבן. החזאי הוותיק אורי בץ מסביר: "אנחנו כנראה עומדים בפני מופע שלג קצר מאוד בהרים ביום שישי הקרוב. זו לא מערכת של שלג שאני אוהב לראות על המפות", הוסיף בחיוך. "אמנם הטמפרטורות תהיינה נמוכות, אבל המערכת תגיע ותחלוף מעלינו מהר. בשביל שלג רציני צריך מערכת של חצי יממה לפחות וכאן אנחנו מדברים על מערכת של כ-7 שעות. לכן, להערכתי יירד שלג אבל הוא לא יהיה כבד ולא ייערם משמעותית".

באתר החרמון מקווים כי אם יתגשמו התחזיות בסופ"ש הקרוב לכל הפחות בכל הקשור לחרמון, הגבוה מבין הרי ישראל, הם יוכלו סוף-סוף להכשיר את מסלולי הסקי לגלישה. מיקי ענבר מאתר חרמון אמרה לאתר 'מקור ראשון' כי על אף התחזיות המעודדות לכמות שלגים נאה, הרי שדבר לא יכול להבטיח די תנאים נאותים לגלישה לטובת אלפי חובבי הספורט הקריר שיוצאים במקום זאת לאירופה כדי לגלוש.

"המערכת הזו מאוד קצרה למרות שמבחינת טמפרטורות ומשקעים יש את כל התנאים. אנחנו רק יכולים להתפלל ולקוות שירד אצלנו מספיק שלג והרוח החזקה לא תעיף אותו לכל עבר". לצורך תנאי גלישה נדרשים לפחות 50 ס"מ של שלג במפלס התחתון בהר. מפלס השלג במפלס התחתון באתר התיירותי עומד כעת על כ-15 ס"מ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture