Miriam Alster/Flash90

פרקליטו של ראש הממשלה מגיב: "ההמלצות מלאות חורים"

"לפיד ישב עם צוותים של מילצ'ן על החוק, יש לו חמאה על הראש", אמר עו"ד עמית חדד שדחה את המלצת המשטרה להעמיד את נתניהו לדין בגין קבלת שוחד. "הסכום נופח מעבר לכל פרופורציה. המשטרה איבדה את המקום המוסרי שלה לדבר באובייקטיביות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד, הגיב הבוקר (רביעי) לראשונה להמלצות המשטרה הדרמטיות שפורסמו אתמול, וקבעו כי יש להעמיד את נתניהו על שוחד בשני התיקים, 1,000 ו-2,000. לדבריו, מדובר ב"מסמך מחורר, שמתעקש בכוח לחבר עובדות שלא קשורות זו לזו לכדי שוחד".

בראיון שהעניק לתוכנית קלמן-ליברמן בכאן רשת ב', האשים עורך הדין עמית חדד כי המשטרה ניפחה את הסכומים שנטען כי ניתנו לנתניהו כשוחד מטעם איש העסקים ארנון מילצ'ן, ואמר כי הם "נמוכים בהרבה, ומגיעים אולי לחצי מיליון". בנוסף, טען כי נתניהו כלל לא טיפל בענייניו של מילצ'ן כפי שנטען בהמלצות.

"אני לא חושב שראיתי אי פעם מסמך מחורר כל כך. זו פעם ראשונה שרואים המלצות כל כך שגויות", פתח עורך הדין חדד את דבריו. לטענתו, "הסכומים שבהמלצה הזו הם מנופחים, לא נכונים ושגויים. זה פשוט דבר שלא מתקבל על הדעת. אני לא יודע מה בדיוק המספרים, אבל הם פחותים בהרבה. אני שואל אתכם – נשמע לכם הגיוני שהסכום הצטבר בדיוק למיליון שקלים? זה נופח מעבר לכל פרופורציה".

הוא תקף את המשטרה וטען כי היא לא פעלה באובייקטיביות: "בתקופה האחרונה נחשפנו לסדר של אירועים כזה, שכבר קשה לדבר על אובייקטיביות של החקירה. כשיש משטרה שמאמינה שראש הממשלה שולח אחריה חוקרים, שהוא שולח קצינות כאיזשהו טיל מונחה ליירט את ראש היחידה – משטרה כזו מאבדת את המקום המוסרי שלה לדבר באובייקטיביות. ההמלצות האלה הן דוגמה מובהקת לעיוות של המציאות ולהסתרת עובדות שסותרות את התזה שלהן. כשמפרקים אותו, מגלים שכתב החשדות הזה מלא בכשלים בסיסיים".

"נתניהו לא קיבל שוחד בכלל. כשמתחילים בנקודת הנחה שגויה, אז כל הדרך לא נכונה", המשיך חדד. "אין ולא היו סכומים כאלה. המשטרה מתעלמת מכך שהיו מתנות הדדיות בין נתניהו לבין מילצ'ן, ומהעובדה שהחברות הייתה עמוקה. לא היה ולא נברא שוחד. אני לא נכנס למניעי המשטרה, אבל אני יודע לספר מה היה. זו גבינה שוויצרית מחוררת, יש כשלים שנעלמו מהמלצות המשטרה.

"ראש הממשלה קיבל סיגרים מחבר קרוב שלו. מותר לקבל מתנות מחברים. בזמן אמת, זה הרגיש לראש הממשלה כמו מערכת יחסים שבה חבר נותן לו סיגרים. זה מעולם לא הרגיש כמו מיליון שקלים. עושים פה משהו שלא מתקבל על הדעת. אדם בימי חיו מקיף את כדור הארץ כמה פעמים, מישהו מרגיש בזמן אמת שהוא עושה את זה? בזמן אמת לא מרגישים שהולכים כל כך הרבה".

על "חוק מילצ'ן" שמופיע בהמלצות המשטרה, אמר סניגורו של ראש הממשלה: "מה שדובר שם הוא הארכת התוקף של הפטור ממס לתושב חוזר מ-10 שנים ל-20 שנה. אצל מי הסמכות הזו? אצל שר האוצר דאז, עד המפתח החדש שצץ לנו מתוך האדמה אתמול, יאיר לפיד, שעבד אצל מילצ'ן שנים. הוא חברו הטוב של מילצ'ן. אף אחד לא עוצר לשאול איך יאיר לפיד יושב עם צוותים של מילצ'ן על החוק הזה, דן בו ומחליט בעניינו?". על הסיוע במתן הוויזה לאיש העסקים אמר חדד כי "זו הייתה חובה ראשונה במעלה לעזור לאיש שתרם לביטחון ישראל".

בהמלצותיה שפורסמו אמש, הודיעה המשטרה כי נמצאו ראיות להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין שוחד בתיקים 1000 ו-2000. בנוסף לכך, קבעה המשטרה כי יש להעמיד לדין בגין שוחד גם את איש העסקים ארנון מילצ'ן ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. מהחקירה עלה כי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נתן עדות מכריעה בחקירות נתניהו, וייתכן כי ישמש עד תביעה נגדו.

במסגרת תיק 1000 נחקר נתניהו בעבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים במסגרת יחסיו עם אנשי העסקים מילצ'ן וג'יימס פאקר האוסטרלי. על פי החשד, השניים העניקו לראש הממשלה טובות הנאה בשווי כמיליון שקלים, מ-2007 עד 2016, על פי דרישתו, ובכלל זה שמפניות, סיגרים ותכשיטים.

שווי הטובין שקיבל לכאורה נתניהו – 750 אלף שקלים ממילצ'ן ו-250 אלף שקלים מפאקר. עיקר המתת מפאקר הגיע לאחר ששני אנשי העסקים החליטו להתחלק ביניהם בהוצאות. לפי המשטרה, מאז שנבחר נתניהו לראש הממשלה בשנת 2009, עלו היקף ותדירות העברת הטובין באופן משמעותי.

על פי ממצאי החקירה בתיק 2000, משנת 2009 קיימו נתניהו ומוזס דין ודברים ביניהם, במפגשים אישיים, במסגרתם דנו בקידום ענייניהם. מוזס היה אמור לסייע לראש הממשלה בביסוס מעמדו באמצעות סיקור חיובי ואוהד ב"ידיעות אחרונות". בתמורה, נתניהו היה אמור לסייע למוזס בקידום האינטרסים הכלכליים של העיתון באמצעות מהלכים לבלימת התעצמותו של העיתון "ישראל היום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איו כלום כי לא היה כלום

נראה שיש משהו.כי היה משהו.
חבל אבל.סתם שטויות וכל שאר הפוליטקאים פחות טובים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture