Miriam Alster/Flash90

ההערכה: התפתחות דרמטית ביומיים הקרובים; נתניהו צפוי להיחקר

על פי ההערכות, במשטרה הכינו הפתעה לנחקרים בתיק 4000, וב-48 שעות הקרובות ייחשפו החשודים לראייה המרכזית. ראש הממשלה צפוי להיחקר בחשד שמשרד התקשורת בראשותו סידר הטבות במאות מיליונים לבזק - בתמורה לסיקור תקשורתי אוהד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר גל המעצרים אמש בתיק 4000, ברור כי מדובר בפרשת שוחד, אולם, בעקבות צו איסור פרסום, לא ניתן לפרט את החשדות המיוחסים לכל אחד. אתמול כבר פורסם כי לדברי גורמים המעורים בתיק מעריכים שלא יהיה מנוס מלזמן לחקירה את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הפרשה עוסקת ביחסי הגומלין בין סביבתו של נתניהו לבין בכירי חברת "בזק" ופורטל "וואלה", ובאפשרות שבין השאר ניתן סיקור מפרגן לראש הממשלה ומשפחתו תמורת קידום אינטרסים כלכליים של החברות. הסנגורים של החשודים בפרשה מעריכים שהמשטרה מחזיקה בעדות דרמטית שמהווה שובר שוויון, וזאת הסיבה לכך שרובם העדיפו לא להילחם בבקשת להארכת המעצר, והסכימו לחמישה ימים.

בידי החוקרים יש תמונה מלאה ומפורטת של הסיקור המפרגן שנדרשו אנשי המערכת ב"וואלה" לתת למשפחת נתניהו. כעת בודקים החוקרים מה ניתן לאלה שהיטיבו והביאו לסיקור המפרגן. "ביום-יומיים הקרובים יבינו כולם למה נדרשו כל ימי המעצר הללו", אמר גורם במערכת אכיפת החוק, שדבריו צוטטו באתר ווינט.

אתמול בבוקר עצרה המשטרה שבעה חשודים, בהם נושאי משרה בכירים בקבוצת בזק ושני אישים המקורבים לנתניהו. השניים כיהנו בעבר בתפקידים בכירים ביותר בלשכת ראש הממשלה – אחד מהם יועץ תקשורת בכיר והשני כבר נקשר לפרשה פלילית אחרת שנחקרת במשטרה. חברת בזק הודיעה לבורסה על החקירה המחודשת אך לא פירטה מעבר למה שנכתב בהודעת המשטרה.

מעצרם של שישה מהעצורים הוארך כאמור בחמישה ימים, למעט בכירה בבזק שמעצרה הוארך בארבעה ימים. בינתיים הוטל צו איסור פרסום על פרטי הפרשה והדיונים בבית המשפט התנהלו בדלתיים סגורות. מנכ"ל "וואלה" אילן ישועה, עורך האתר אבירם אלעד והעורך לשעבר ינון מגל מסרו אתמול בבוקר עדות במשטרה. הם נשאלו על הטענות שלפיהן הופעל עליהם לחץ מצד אלוביץ' וסביבתו בנוגע לנושאי סיקור, בהם זה של ראש הממשלה. השלושה לא מוגדרים חשודים.

העיתונאי דב גיל-הר, שעבד בעבר ב"וואלה", סיפר בפתח תוכניתו "ערב ערב" בתאגיד השידור על הקשר שבין הבעלים לנתניהו: "גם אני הייתי מועסק ב'וואלה' בשנים שלגביהן חוקרת המשטרה את חשדותיה. גם אני הייתי עד לדפוס הפעולה המגונה, שבו ניסה גוף התקשורת הזה להחניף לראש הממשלה נתניהו, וגם אני בדומה ללא מעט עיתונאים טובים ב'וואלה', ניסינו לעשות ככל יכולתנו להביא לידיעת הנהלת החברה, שמה שנעשה שם גובל במעשים שלא ייעשו. ומכיוון שצו איסור פרסום הוצא על כל פרטי החקירה, נסתפק בכך – לעת עתה".

ראש הממשלה נתניהו מסר בתגובה לפרסומים: "זו עוד חקירת סרק בלחץ התקשורת. מסע הציד התקשורתי נמשך במלא עוזו. כל ההחלטות שנתקבלו בעניין בזק היו בהתאם להמלצות של ועדות מקצועיות ושל גורמים מקצועיים. אחרי שיצא האוויר מ-1000 ו-2000 ואחרי שמתברר שאין בכלל אוויר ב-3000, התקשורת יצרה לחץ כביר לייצר בלון חדש – 4000. גם ממנו יצא כל האוויר. משרד המשפטים הבהיר בדו"ח מבקר המדינה ביחס לבזק: 'ראש הממשלה לא קיבל החלטות שנויות במחלוקת… לא הייתה החלטה שהיטיבה עם בזק באופן ספציפי שניתן היה להצביע עליה כהחלטה שעשויה להיות שנויה במחלוקת, וככזו שעשויה להיות נעוצה בפגם של ניגוד עניינים'. לכן מדובר בבועה מלאכותית שגם היא תתפוצץ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למען האמת שהחדשות לא חדשות אבל הכי יפה לראות את ההתאמה בבחירת תמונה לכתבה בהתאם לכותרתה…טריק יפה

עד כה כל החקירות היו דרמטיות…ממש דרמה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture