תמונת ארכיון. SLiman Khader/FLASH90

הרמטכ"ל: "החזרת גופות המחבלים הייתה טעות, הלקחים הופקו"

הרמטכ"ל התייחס בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני להשבת גופות שני המחבלים בסוף השבוע האחרון, והדגיש: "מי שמאשר זאת הוא לא צה"ל, אלא הדרג המדיני". לשכת ליברמן: "הרמטכ"ל הבהיר את הדברים והשר מקבל אותם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, התייחס היום (רביעי) בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני להחזרת גופות שני המחבלים לידי הפלסטינים ביום שישי האחרון, והגדיר אותה "טעות, שהופקו ממנה הלקחים", כך דווח ב'כאן'. הגופות שהוחזרו הן של נימר ג'מל מבית סוריק, שרצח בספטמבר שלושה ישראלים בהר אדר, ושל חמזה אזמארה מחלחול, שביצע פיגוע דקירה בכרמי צור לפני כשבועיים.

למרות טענתו כי מדובר היה בטעות, איזנקוט הדגיש בישיבת הקבינט כי "מי שמאשר את החזרת גופות המחבלים – הן ביום שישי האחרון, והן ביתר החזרת הגופות שבוצעו עד כה, שהיו גם הן בימי שישי בשעות הצהריים – הוא הדרג המדיני, ולא צה"ל עצמו". בלשכתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שם אישרו את החזרת הגופות ביום שישי, מסרו בתגובה לדברי איזנקוט כי "הרמטכ"ל הבהיר את הדברים והשר מקבל אותם".

בעקבות החזרת גופתו של החמבל מהר אדר, השבוע פנתה משפחתו של סגן הדר גולדין לבג"ץ בבקשה להוסיף לעתירה שלה נגד החזרת גופות מחבלי חמאס גם בקשה להורות לממשלה להסביר מדוע היא לא מיישמת את החלטת הקבינט שלא להחזיר גם גופות מחבלים שביצעו פיגוע חריג בחומרתו. המשפחה האשימה כי בא כוח המדינה הכריז כי תיתכן מעין "הודעה מוקדמת" לעותרים על שינוי במדיניות החזרת הגופות, אך לדבריה, ההבטחה הופרה.

צור גולדין, אחיו של הדר, אמר השבוע בראיון לתוכנית קלמן-ליברמן בכאן רשת ב' כי "הממשלה עושה כל שהיא יכולה כדי להפסיד כל סבב לחמאס. חמאס צריך להבין שהוא משלם מחיר כבד מאוד בכל יום שהם מחזיקים ששבויים ונעדרים. הדבר הזה לא קורה. המדינה הוכיחה שהיא כמעט ואינה כלום עושה בעניין".

"עוד טרם יבשה הדיו על פרוטוקול הדיון, ובטרם נמסרה לעותרים החלטת בית המשפט, והנה נודע לעותרים כי ביום המחרת, יום שישי, דקות לפני כניסת השבת, החזירה המדינה את גופתו של נימר ג'מאל מהכפר בית סוריכ שביצע את הפיגוע המזוויע ביישוב הר אדר…", נכתב בפניית משפחת גולדין לבג"ץ. "מדובר באחד הפיגועים הקשים שידעה ישראל במהלך השנה האחרונה, פיגוע שארגון חמאס מיהר להגדירו כ'פעולה הרואית שפותחת פתח חדש באינתיפאדה'".

"פיגוע זה, על נסיבותיו המיוחדות, הוא ללא ספק 'אירוע טרור חריג'. החזרת הגופות נעשתה אפוא – תחת המסווה של 'רגע לפני כניסת השבת', מן הסתם כדי למנוע את יידוע הציבור והתנגדות העותרים – בניגוד להחלטת הקבינט ולהצהרה בא כוח המדינה שנאמרה שעות ספורות לפני כן בבית המשפט העליון. מעשה זה של המדינה, החזרת גופות 'במסתרים' כדי למנוע ביקורת שיפוטית וציבורית, מצטרף להחזרת גופות נוספות של מחבלים שעל פניהן עומדות כולן בניגוד להחלטת הקבינט".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד. על טעויות משלמים, ולפחות לפצות את תושבי השומרון, ביתר אבטחה. גם אע"פ שההוראה מהדרג המדיני, אנשי הצבא יכולים לערער ולדרוש הסברים ולא לפעול כמו רובוטים. ה' יעזור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture