מהפכת התרבות של השרה רגב: תקציבים בלי כפיית אורח חיים

"הציבור החרדי קיבל עד היום, תקציב זעום בתחום התרבות. הכלים שהמשרד העמיד לו חייבו אותו להישאר חובבני ולא מקצועי, והדבר היה חייב להשתנות", אמרה השרה רגב שהודיעה כי לאחר שבשנת 2015 עמד התקציב על סך מיליון ש"ח, זה יעלה ל-6 מיליון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבוקר הכריזה השרה רגב על מהלך מכונן: תקנה ייעודית לציבור החרדי. ההכרזה נעשתה במעמד יוצרות של גופי התרבות והאיגודים המקצועיים של הציבור החרדי.

בהתאם לתקנה, חלוקת תמיכות בתחומי התרבות והאמנות של הציבור החרדי יוענקו על פי מבחנים ייעודיים שיתנו מענה לאופי הפעילויות השונות של המגזר החרדי, תוך הכרה במאפייני הציבור החרדי ושמירה על עקרונותיו ואורח חייו הייחודי. מדובר בתוספת תקציב משמעותית לתקנת התרבות החרדית בשנת 2018, אשר תעמוד לראשונה על כ-6 מיליוני ₪ וזאת לעומת 1 מיליון ₪ בלבד בשנת 2015.

שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב: "אנחנו יוצאים היום בבשורה חשובה למגזר החרדי, אבל היא לא פחות חשובה בעיני לתרבות ולחברה הישראלית כולה. התקנה הזו היא חלק מהמדיניות שאני מובילה – פתיחת שוק התרבות הישראלי לשחקנים ולקולות חדשים. לא מועדון סגור ולא במה שמיועדת רק לז'אנר אחד. כמו שאתם יודעים זה נכון לא רק לגבי הציבור החרדי, אלא לכלל הקולות והקבוצות שלא קבלו ביטוי משמעותי לאורך השנים.

"הציבור החרדי קיבל עד היום, תקציב זעום בתחום התרבות. הכלים שהמשרד העמיד לו חייבו אותו להישאר חובבני ולא מקצועי, והדבר היה חייב להשתנות. אני מאמינה שהשינוי הזה שאני עושה היום, יביא לגידול דרמטי ביצירה התרבותית בחברה החרדית בישראל, לגידול בכמות היוצרות והיוצרים ובאיכות היצירות. אני עושה את זה לא רק בשבילכם, אלא בשביל החברה הישראלית כולה, הזהות הייחודית שלכם, הערך המוסף שלכם, הניגון היהודי המיוחד שאתם מביאים מבית אבא – הוא תרומה אמיתית לחברה ולתרבות כולה".

מטרת התקנה התקציבית לקדם את התרבות והאמנות לרווחת הציבור החרדי, תוך עידוד היצירה האמנותית והתרבותית בקרב הציבור בכל רמות הפעילות (מקצועי, מקצועי למחצה וחובבני). למגזר החרדי מאפיינים ייחודיים מבחינת אורחות חייו ואמונתו, וההשתלבות שלו בתקנות התרבות הכלליות עד כה הייתה מצומצמת מאוד. התקנה החדשה והייעודית באה לתת ביטוי למוסדות ולגופי תרבות הפועלים בקהילה החרדית, כאשר האמנים והיוצרים המשתתפים בפעילויות אלה הינם מקרב ציבור מובחן זה. המשרד יכיר בפעילות מקצועית של גופי תרבות חרדיים וכך יאפשר התמקצעות ופיתוח של הגופים הללו. ההכרה הזו תאפשר גם לרשויות אחרות כמו השלטון המקומי וקרנות שונות להכיר בגופים הללו ולתמוך בהם.

בתקנה הזו, בנוסף לאומנויות הבמה המרכזיות ולפסטיבלים מקצועיים, יש תמיכה גם בבתי ספר לאומנויות, המהווים את התשתית ליצירה ולעידוד צמיחה עתידית של אומניות ואומנים מהקהילה החרדית. כמו כן, הגדרת תקנה ייעודית נפרדת, תאפשר גידול של התקציב לנתמכי התקנה החרדית גם מתקנות נוספות במשרד כמו 'תקנת ירושלים' ו'תקנת הפריפריה'.

גורמי המקצוע במשרד התרבות והספורט שקדו בשנתיים האחרונות באינטנסיביות רבה על טיוטת תבחינים ל'תקנת התרבות החרדית' תוך גיבוש הקריטריונים. ההכרזה על הקמת תקנת תרבות חרדית קיבלה את הסכמת משרד המשפטים שליווה את ההליך המקצועי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ריח של בחירות…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture