Yonatan Sindel/Flash90

בג"ץ הוציא צו מניעה זמני להעברת המסתננים למדינה שלישית

בעקבות העתירות הרבות שהוגשו, בג"ץ החליט לאסור באופן זמני על גירוש ל"מדינות שלישיות" באפריקה - עד קבלת תשובת המדינה בערר שהוגש בנושא, אז יקבלו השופטים הכרעה סופית. צו המניעה לא יחול על מי שמסכים לעזוב את ישראל מרצונו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בג"ץ הוציא היום (חמישי) צו מניעה ארכי לגירוש המסתננים למדינות שלישיות בניגוד לרצונם. משמעות הצו: עד להודעה חדשה לא ניתן לגרש בכפייה מהארץ את מי שלא רוצה לעזוב מרצונו למדינה שלישית באפריקה.

על פי החלטת השופטים, נשיאת העליון אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופט ניל הנדל, הצו הארעי לא יחול על כל מי שמסכים לעזוב את ישראל מרצונו. כמו כן, הצו חל רק על גירוש בפועל של מבקשי מקלט ולא עוצר את ההכנות לביצוע הגירוש. בסמוך לקבלת תשובת המדינה יוחלט אם להאריך את הצו.

בעקבות שתי עתירות שהוגשו לבג"ץ בעניין גירוש המסתננים, עליהן חתומים 120 פונים, הודיע בג"ץ על צו מניעה זמני להסכמי ההרחקה ל"מדינות שלישיות" באפריקה. עד כה התקבלה מהמדינה תשובה חלקית בלבד לעתירות הללו, והמדינה הודיע כי לא תגרש בשלב זה מסתננים עד להגשת התגובה המעודכנת לבג"ץ בהמשך החודש.

שפי פז, מ"החזית לשחרור דרום תל אביב" תקפה את החלטת בג"ץ: "לצו הזה אין שום בסיס משפטי. הוא נולד רק מתוך הפחד של שופטי בג"ץ שמצאו את עצמם לפתע מאשרים גירוש שהם לא התכוונו מעולם לאשר, כי הם שמו בהכרעה הקודמת שלהם מוקש קטן שנתניהו הצליח לנטרל. תושבי דרום תל אביב בזים לשופטים ולפקידות המשפטית שלא עושה את עבודתה. אין לנו טיפה אחת של אמון במערכת המשפטית, ולכן אנחנו מחדשים את ההפגנות מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בצהלה, השכונה שאף מסתנן לא גר בה".

העותרים, שמיוצגים על ידי עו"ד איתי מק, טענו כי ראש הממשלה נתניהו, שרת המשפטים איילת שקד, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ושר הפנים אריה דרעי חרגו בחריפות מסמכותם לניהול יחסי החוץ ובהוראות חוק הכניסה לישראל כשאישרו את ההסכם עם רואנדה. לטענתם מדובר בהסכם חריג שאינו מוכר בתולדות מדינת ישראל, שלדעתם מהווה כתם מוסרי שלא יהיה ניתן להסירו לעולם, וכי הכנסת היא הגוף המוסמך לקבל החלטות גורליות מסוג זה.

אמש נסגרו שערי מתקן השהייה חולות בנגב, לאחר כארבע שנים, וזאת כחלק מתכנית גירוש מבקשי המקלט שקבעה הממשלה. לקראת סגירת המתקן נערכו שימועים ל-300 שוהים העונים לקריטריון מתווה היציאה מרצון.

במקביל לסגירת המתקן, המדינה העבירה לבג"ץ את תשובתה לדרישה להקפיא את הליך הגירוש עד לסיום הליך החקיקה בנושא. על פי עמדת המדינה, שיוצגה על ידי משרד היועץ המשפטי לממשלה, היא נכונה לשמור על המצב הקיים ולא לבצע הרחקה כפויה, בתמורה לכך שבג"ץ יימנע מלהוציא צו שימנע את המשך הגירוש.

"ההליכים המנהליים הכוללים מתן הודעה למסתננים על הרחקתם הצפויה וקיום הליכי שימוע והחלטה בטענותיהם נגד הרחקתם, יוסיפו להתבצע", נכתב בעמדת המדינה. "כמו כן, מסתננים השוהים במשמורת לאחר שניתנה החלטה פרטנית בעניינם יישארו בה בתקופת הביניים". במהלך הדיון בעתירה בבג"ץ, התגלה כי נחתם הסכם מתוקן מול המדינה האפריקנית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שהשופטים יפי הנפש יארחו בביתם בצפון תל-אביב פליטים ימח-שמם

בג'ץ וכל שופטיהם ועובדיהם יכולים גם להוציא צו לעצמם של גירוש מארץ הקודש. אין לטמאים כאלה מה לעשות במחנינו ובתוכינו. כל עוד שוטים כאלה חיים פה השכינה מסתלקת בגללם. ולא באה גאולה. לצערינו. בג"ץ תסתלקו מפה כבר.

מדובר בהסכם חריג שאינו מוכר בתולדות מדינת ישראל, שלדעתם מהווה כתם מוסרי שלא יהיה ניתן להסירו לעולם, וכי הכנסת היא הגוף המוסמך לקבל החלטות גורליות מסוג זה.
זה מה אמרו העותרים לבגץ אתם מבינים בג'ץ פוסל חוקים והם טוענים רק הכנסת זה מראה את הצביעות של העותרים שכבר לא יודעים לתרץ יותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture