ביתר עילית: הושקה תוכנית הרפורמה 'חיים בגיל' לאזרחים ותיקים בעירם

במסגרת הרפורמה יופעלו תוכניות לשיפור איכות חייהם של הקשישים וסיוע לפעילויות ההעשרה ותרבות - ראש העיר, הרב רובינשטיין: "התפיסה שלנו היא; אנו כאן בזכותם של המייסדים והזכות שלנו היא לסייע להם בכל אשר נוכל".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"אוכלוסיית הקשישים בעיר תזכה בעז"ה לסיוע בקנה מידה נרחב בכל הפעילויות המיועדות לאזרחים ותיקים. אני שמחה להשיק היום כאן בעיר ביתר עילית את הרפורמה לאזרחים הוותיקים – התוכנית האסטרטגית הגדולה ביותר למען שיפור איכות חייהם של האזרחים הוותיקים" – כך אמרה סגנית השר לאזרחים ותיקים, ד"ר לאה נס בתום ביקור שערכה בעיר ביתר עילית. הגב' נס וצמרת משרדה בראשות, המנכ"ל, אהרון אזולאי ביקרו במועדון הקשישים שבמרכז הקהילתי בעיר ושוחחו עם הקשישים, מייסדי העיר. לאחר מכן ביקרו במפעלי ההייטק שבאזור התעשייה 'ערבה' וערכו טקס השקה לתוכנית המהפכנית אותה יזמה סגנית השר, שתופעל גם בעיר.

בטקס ההשקה שנערך באולם מליאת העירייה אמרה סגנית השר כי "מטרתה של הרפורמה היא לתת לרשויות המקומיות את הכלים להיערך לגידול הצפוי באוכלוסייה זו בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית, להיטיב את איכות חייהם וחשוב מכל למצות את הפוטנציאל הגלום באוכלוסייה זו, כך שתוכל לנהל חיים פעילים וחיוניים, תוך תרומה משמעותית לקהילה בה הם חיים".

ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין אמר כי העירייה מפעילה כיום לאוכלוסיית הקשישים שורה של פעילויות בתחומים שונים ואנו מבקשים את סיועו של המשרד לאזרחים ותיקים בעניין. ראש העיר אמר כי העירייה מבקשת להכין תכנית אב לטיפול בקשישים. המשך סיוע במימון טיפולי שיניים. מבנה יעודי לטיפול יום בקשיש. סיוע ע"י פסיכוגריאטר בעיר. תקציב לרכזת קשישים. קורסי העשרה לגילאי 60+ בתחומי: מחשבים, התעמלות, תזונה, אומנות ועוד. רכז מתנדבים מקרב גילאי 60+ לפעילות התנדבותית כמו: סומכת משפחתית וכו'. תוספת מתנדבים בשעות שירות לביקור בבתי קשישים. תקציב למועדון גיל הזהב שיכלול גם: הסעות, הזנה והפעלות. אב בית שכונתי שיספק מענה לקשישים המתגוררים רחוק ועוד.

הרב רובינשטיין שיבח את מחזיק תיק תרבות, הרב אהרן אבלס. מנהל אגף תרבות, הרב יעקב טורנהיים. מנהלת המרכז הקהילתי, הגב' אילה שטוב. רכזת הקשישות, גב' אביבה פירר ורכז הקשישים, ה"ה יעקב אוחיון על עבודתם המסורה למען אוכלוסייה חשובה זו. "התפיסה שלנו היא; אנו כאן בזכותם של המייסדים והזכות שלנו היא לסייע להם בכל אשר נוכל".

בישיבת העבודה סוכם כי בשלב ראשון, תבנה העירייה פרופיל יישובי הממפה את מצבם של האזרחים הוותיקים בכל תחומי החיים. בשלב הבא, תגובש תוכנית אסטרטגית ע"י מומחים לתחום הזקנה, שיודרכו ע"י מומחי המשרד לאזרחים ותיקים, בהתאם לפרופיל היישובי. בסוף השנה הראשונה לפרויקט, תוצג התכנית המלאה והיא תיושם באופן מיידי לטווח של 15 שנים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture