Yonatan Sindel\Flash90

עוד לפני שנכנס לכלא, הודה עד המדינה בפרשת בניזרי: שיקרתי

בשבועות האחרונים עורר משה סלע, עד המדינה שהביא להרשעת בניזרי, סערה כאשר הודה כי שיקר בלחץ המשטרה. עיתון 'יום ליום' מפרסם מסמך המוכיח כי כבר הודה מיד לאחר מעשה • וגם: הרב בניזרי מסביר בראיון מדוע לא יגיש בקשה למשפט חוזר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תפנית דרמטית נוספת בפרשיית משפטו של הרב שלמה בניזרי. עד המדינה משה סלע שהביא להרשעתו של בניזרי, יצא בשבועות האחרונים לתקשורת וסיפר כי העיד נגד בניזרי עדות שקר לבקשת הפרקליטות.

עדותו של סלע עוררה סערה במערכת הפוליטית והמשפטית, אולם יש גם מי שמפקפק ב'הודאתו' של סלע וטוען כי היא נובעת ממניעים זרים, אלא שבמסמך שהגיע לידי 'יום ליום' מתברר כי כבר לפני זמן רב הודה סלע בשיחה פרטית בכך שהעיד עדות שקר נגד בניזרי, במסמך חתום על ידי עורך דין מצהיר איש העסקים שלמה נחמיאס כי עוד לפני כניסתו של בניזרי לכלא שוחח איתו עד המדינה משה סלע והודה בפניו כי שיקר בעדותו נגד בניזרי.

בתצהיר שהגיש איש העסקים שלמה נחמיאס בפני עורך דין הוא מספר כי כמה שבועות לפני שהרב שלמה בניזרי נכנס לכלא, נפגש עם עד המדינה בתיק, משה סלע, כדי לדון עמו על עניינים עסקיים, ובמהלך השיחה התוודה סלע בפני נחמיאס כי הביא להרשעתו של בניזרי כדי להציל את עצמו.

על פי התצהיר של נחמיאס, נראה כי בפרקליטות עשו הכול כדי להרשיע את בניזרי, וכך מספר נחמיאס: "מר סלע סיפר כי פרקליטות המדינה הבטיחה לו הבטחות רבות, שלאחר מכן נתבררו כלא נכונות, כגון: הקלות במס הכנסה, וכי יישפט ועונשו יהיה רק עבודות שירות בלבד, וכן סיוע בדברים רבים אחרים על מנת להשתקם".

עוד נכתב בתצהיר כי "סלע הביע את צערו על כך שהחמירו עם הרב בניזרי ואמר כי הוא מצטער על כך ששימש כעד מדינה, וכן הוסיף כי לא היה מוכן להקריב את עצמו אם היה יודע את כוונת הפרקליטות. עוד הוסיף מר סלע כי פעל מתוך לחץ בלתי פוסק של פרקליטות המדינה".

בפגישה אחרת שנערכה בין איש העסקים שלמה נחמיאס לעד המדינה משה סלע סיפר סלע כי בכל הדין ודברים בינו לפרקליטות, לפני ששימש עד מדינה, צוין בפניו על ידי אנשי הפרקליטות כי עיקר תשומת לבם מופנית כלפי הרב בניזרי והם אינם מחפשים אותו (משה סלע) אלא את מר שלמה בניזרי בלבד.

בשיחה ל'יום ליום' טוען הרב שלמה בניזרי בתוקף כי רדפו אותו. "החקירה התחילה ב-2002 ואז הפסיקו וקראו לי עוד פעם רק אחרי שנה וחצי, בשנה וחצי הזאת לא היה להם כלום עלי, עד שהם שברו אותו (את סלע) ועשו אותו עד מדינה, אז הכול השתנה".

בניזרי מסביר את הרדיפה אחריו: "אני התבטאתי הרבה נגד מערכת התקשורת, דיברתי נגד מערכת המשפט, הייתי דובר מרכזי גם של ש"ס וגם של היהדות החרדית. והם ראו את העוצמה ואת הכוח העולה בש"ס, שזה היה לצנינים בעיניהם, וברגע שהם ראו שיש איזו פרצה קטנה קפצו על זה.

"ברגע שהגיעה אליהם טענה כל שהיא של אחד שפיטרתי אותו, מאותו רגע הם לא הפסיקו. אני פיטרתי את אחד העובדים שלי, והוא אמר לי: 'ברגע שאתה תפטר אותי, אני אקבור אותך, אדאג לקבור אותך' והוא הלך לתקשורת וסיפר שאני אמרתי לו להטות מכרז, ופה התחיל כל הסיפור. ואז התחילו חקירות שבכלל לא היו קשורות אליהם. הם לא מחפשים את הצדק, הם מחפשים מתחת לאדמה איך להרשיע".

בניזרי מציין כי בפרקליטות היו מוכנים לתת הכול בתמורה להרשעתו. "אם קונים את העד ב-17 מיליון שקל, הוא העיד על כך, נותנים לו משכורת במשך כמה שנים כל חודש, עושים בת מצווה לבת שלו, משלמים לו את כל המיסים של הבית וכל החשמל והכול, זה לא קניית עדות? זה חיפוש האמת? או חיפוש הבן אדם?"

הרשעה בשוחד על בסיס עדות שקר

עוד נתון משמעותי מאוד במסמך הנו דבר שסלע לא סיפר עד כה בראיונות לתקשורת, והנה ציטוט מהתצהיר: "סלע ציין כי נתן את הכסף לרב שלמה בניזרי כהלוואות, וכי הרב בניזרי החזיר את ההלוואות עד הפרוטה האחרונה". וזו הצהרה משמעותית מאוד ששומטת את הקרקע מכל התיק, ומתברר כי בניזרי ישב בכלא על לא דבר.

במשפט הורשע בניזרי בקבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט. על שתי העבירות האחרונות, שדינן בדרך כלל אינו מאסר, היו עדויות אחרות בנוסף לזו של עד המדינה. אך ההרשעה המרכזית של 'קבלת שוחד' שבגינה בניזרי נכנס לכלא, הסתמכה על עדותו של עד המדינה משה סלע בלבד. בית המשפט הגדיר את עדותו של סלע בעבירת השוחד כ"נדבך מרכזי" בהרשעה. וכאמור, בתצהיר שמתפרסם כעת, סלע אומר ימים בודדים לאחר המשפט כי לא היה שוחד וכי היה מדובר בהלוואות שהוחזרו עד הפרוטה האחרונה.

סלע ציין בפני נחמיאס כי בתו מסרה מכתב לבית המשפט וכן מוכנה למסור תצהיר על כל חילופי הדברים הקשים בין הוריה (משה סלע ורעייתו) בהקשר לרב בניזרי, וכי שמעה את אמה אומרת בצער לאביה: "איך יכולת לעשות את זה לחבר הכי טוב שלך, לא אמרת את האמת בבית המשפט".

בשיחה ל'יום ליום' אומר הרב שלמה בניזרי: "המשמעות החשובה של המסמך הזה היא, גם אם הפרקליטות תגיד שלא הסתמכנו רק על העדות של סלע בעבירות הפרת אימונים, אבל תיק השוחד שאני טענתי שזה הלוואה והחזרתי לו אותה, גם הוא בחקירה אמר בהתחלה: 'נכון, זה הלוואה', אבל אחרי שהם שברו אותו הוא הפך את הגרסה, ואמר שזו הייתה מתנה שהוא נתן לי.

"הם לא יכולים לבוא ולומר שיש עדים אחרים שמחזקים את עדותו (של סלע), כל התיק של השוחד זה אני והוא, ברגע שהוא אומר שזו היתה הלוואה, נפל התיק. אם הוא היה עומד על זה בבית משפט ולא חוזר בו ונהיה עד מדינה, לא הייתי בכלל נכנס לכלא".

עוד מדגיש בניזרי כי כפי שטען הכסף היה הלוואה והוא אכן הוחזר: "הכסף הוחזר, זה הוחזר בצ'ק שניתן לראות את היציאה בבנק, זה היה בנוכחות שני עדים, וגם העדים שנחקרו במשטרה מודים שראו את החזרת הכסף וכי הצ'ק נפדה".

בשיחה ל'יום ליום' שאלנו את הרב שלמה בניזרי האם הוא מתכנן לבקש משפט חוזר בעניינו, "הדברים של משה סלע בימים אלה בתקשורת הם לבד עילה למשפט חוזר, המסמך הזה רק מחזק את הדברים ומוכיח שסלע אינו ממציא דברים אחרי תשע שנים".

בניזרי אומר כי ככל הנראה לא יבקש משפט חוזר: "קודם כל, אין לי אמון במערכת המשפט. וגם המשפחה לא מוכנה לשמוע על כך, זה להיכנס שוב לסיוט הזה, זה כספים, וצריך גם להפסיק את הפעילות של זיכוי הרבים בשביל זה, איך אומרים: אין הצער שווה בנזק המלך".

בניזרי מציין את חשיבות המסמך ואת הדברים של סלע בתקשורת: "מה שחשוב שאת הזיכוי הציבורי קיבלתי ובשבילי זה שווה כל הון שבעולם". בניזרי אף מודה לסלע על כך שיצא לתקשורת לספר את האמת: "הוא עשה מעשה גדול, זה לא פשוט לרוץ מבמה לבמה, ואני מעריך את זה, לא שלחתי אליו מישהו או דיברתי איתו, יום אחד הוא התעורר והחליט לספר את האמת. בסוף האמת יוצאת".

על שאלתנו על יחסיו עם סלע אמר הרב בניזרי כי לא שוחח עם סלע מאז, אך שלח שליח להודות לו על כך שהוא מספר כיום את האמת: "אבל המשקעים כל כך גדולים, הבן אדם ניתק אותי ממשפחתי לארבע שנים, הרס לי קריירה, הרס לי המון דברים. אני אומר כל יום 'הריני מוחל וסולח', אבל הפגיעה יותר במשפחה מאשר בי", אך בניזרי אינו סותם את הגולל ואומר: "בהמשך נראה, השם יעזור".

הכתבה פורסמה בעיתון יום ליום

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני מקבל את גירסת הרב בניזרי אך חושב שהוא צריך להסביר מדוע לא יחתום על יפוי כח לעו"ד על מנת לתבוע פיצויים מהמדינה על כליאת השווא והפגיעה בשם הטוב
אנשים שישבו חצי שנה והתברר שהיה כליאת שווא הצליחו להוציא קרוב ל- שני מליון ש"ח יכול לסכם על שכר טרחה לפי אחוזים בלבד

אוהבים אותך הרב בניזרי חיל לאוריתא!

ואין פוצה ואין צועק. נו ספרדי, אבל גם שסניק וגם מרוקאי וגם שחור.. שיגיד תודה שנתננו לו לחיות פה. חוצפן

בשביל זה צריך משפט חוזר, והוא הסביר למה הוא לא רוצה,
אין כזה דבר ייפוי כח וזהו, צריך שוב להיחקר וכ"ו

מצטרף לדברי משה . תיקו

בסדום השופטים היו יותר טובים מאשר בישראל, אין אימון בגרוש במערכת המשפט, חוץ מהשופטת פוזננסקי…

נכון
בניזרי חייב לתבוע כדי שיתפרסם שהעד היה שקרן כי עד עכשיו הייתי בטוח שהוא חייב ועוד הרבה עדיין חושבים שהוא חייב ….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture