WIsam hashlamoun/FLASH90

נתון שנוי במחלוקת: שוויון בין מוסלמים ליהודים בין הירדן לים?

האם מספרם של המוסלמים החיים בגדה המערבית, בעזה ובשטחי ישראל - מגיע יחדיו למספר זהה למספר היהודים החיים בשטח ישראל? ח"כ אחמד טיבי כבר מדמיין על ראש ממשלה ערבי בישראל, אך ח"כ מוטי יוגב טוען כי העובדות שונות לחלוטין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סגן ראש המנהל האזרחי אלוף משנה אורי מנדס, הציג היום (שני) בדיון בוועדת חוץ וביטחון נתונים דמוגרפיים – שעוררו סערה. על פי נתוני המנהל, ישנו כיום אותו מספר של מוסלמים ויהודים המתגוררים בשטחים שבין הירדן לים התיכון.

על פי נתוני המנהל, מתגוררים כיום בגדה המערבית יותר מ-3 מיליון מוסלמים, וברצועת עזה 2 מיליון מוסלמים נוספים. לצד 1.5 מיליון המוסלמים המחזיקים באזרחות ישראלית ומתגוררים בשטחי מדינת ישראל, מדובר ביותר מ-6.5 מיליון מוסלמים בין הירדן לים. אל מול נתונים אלו, עומדים נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המצביעים על כך שנכון לשנת 2017 חיו בישראל מעט יותר מ- 6.5 מיליון יהודים – מספר כמעט זהה למספר המוסלמים.

המידע החדש שהוצג בדיון היום עורר מיד סערה במערכת הפוליטית: יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר, דרש ממשרד הביטחון לקבל את הנתונים במסמך רשמי. "בסיכומו של הדיון, אני לא זוכר שהפלסטינים הציגו מספר כזה", אמר. "מדובר בנתון חדש לגמרי, משמעותי ומפתיע מאוד. אם הוא מדויק הוא מפתיע ומדאיג. אם הוא לא מדויק אנחנו כמובן רוצים לדעת מה הנתון המדויק".

הנתונים גררו גל תגובות במערכת הפוליטית. בעוד שבימין מיהרו לטעון כי הנתונים שגויים, בשמאל אימצו את המספרים והתריעו שמדובר בהוכחה לכך שממשלת ישראל חייבת לפעול לקידום פתרון שתי המדינות. "מדובר ב-5 מיליון פלסטינים שלא הולכים לשום מקום, למרות התמיכה הנהדרת של טראמפ", אמר יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי. "האחריות להיפרד מהם היא שלנו בלבד".

שר הביטחון לשעבר ח"כ עמיר פרץ אמר כי הנתונים שהוצגו על ידי המנהל צריכים להדליק נורה אדומה. "בין אם חיים 2 או 3 מיליון פלסטינים ביו"ש: ברור שבקצב הזה ישראל לא תישאר מדינה יהודית ואנו צועדים לפיתרון המדינה האחת לפי חזונו של עזמי בשארה", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "רק היפרדות לשתי מדינות להבטיח ביטחון ושגשוג כלכלי במדינה דמוקרטית עם רוב יהודי"‬.

חברו לסיעה איתן כבל היה אף תקיף יותר כשאמר: "‏הנתונים שהוצגו יביאו את הקץ לציונות ויחסלו את המדינה היהודית. הוריי לא עלו מתימן כדי לחיות במדינה עם רוב ערבי לשם מובילה אותנו הממשלה, ויש לא מעטים שצוהלים על כך בין הירדן לים".

גם ח"כ עופר שלח הגיב לפרסום ומתח ביקורת על התנהלות הממשלה. "לא צריך את הלמ"ס הפלסטינית, תקראו כל מומחה ישראלי", כתב. "כולם אומרים שבין הים לירדן מתקיים היום בקושי רוב יהודי, וגם אם מוציאים מהחשבון את 2 מיליון העזתים מתקבלים מספרים שמשמעותם אחת: אם לא ניפרד מהפלסטינים, ישראל לא תוכל להיות יהודית או דמוקרטית".

ברשימה המשותפת הדגישו כי ישראל צריכה לבחור בין שלום עם הפלסטינים או מדינת אפרטהייד. "הצומת שאנחנו נמצאים בה עכשיו היא ברורה: או שתי מדינות על בסיס גבולות 67, או מדינה אחת שהיא מדינת אפרטהייד, או מדינה אחת דמוקרטית בה לכולם יש זכות הצבעה", אמר היו"ר איימן עודה. "אין שום אופציה אחרת, ולפחות את האמת הפשוטה הזאת צריך לומר בבירור".

"הנתון על שוויון בין יהודים למוסלמים בין הים לנהר הוא ברור והכיוון ברור עוד יותר", הוסיף ח"כ טיבי. "כיום אפילו יש למעשה יתרון קל לפלסטינים. זו מציאות של אפרטהייד המוחזק על ידי שלטון צבאי. מי שחיסל את חזון שתי המדינות חייב להחליט: או מדינה אחת דמוקרטית עם שוויון זכויות לכולם או מדינת אפרטהייד. החזון של ראש ממשלה ערבי הנראה כעת כרעיון הזוי הולך ומתקרב, ואז זו תהיה מדינה שוויונית ודמוקרטית ולא יהודית ודמוקרטית".

מנגד, ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי טען שהמספרים שהוצגו לא נכונים. "הדיווח על 5 מיליון פלסטינים בין הים התיכון לירדן אינו מדויק. לצערי, מתפ"ש לא מילא את אחריותו לספור ולדעת כמה פלסטינים יש ביו"ש או לפחות בשטחי סי שבאחריותו והוא מסתמך על דיווחי הרשות הפלסטינית בלבד".

"הרשות הפלסטינית משקרת וסופרת גם את 317 אלף תושבי מזרח ירושלים", הוסיף ח"כ יוגב. "הרש"פ אינה מדווחת על נפטרים וכך הוגש לוועדת החוץ והביטחון מסמך לפיו בעשור האחרון נולדו ביו"ש פי עשר ערבים ממה שנפטרו. אני קורא לשר הביטחון שיטיל על מתפ"ש למלא את חובתו ולהביא מספרים מדויקים במרשם אוכלוסין שמי של הפלסטינים ביו"ש ולא לאפשר מציאות שאינה מדויקת בתחום דמוגרפי כה חשוב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אהה..מס' הישמעלים ומס' בני ישראל זהה? בבקשה התשובה לשאלה מדוע הקנאים אומרים שאנחנו בגלות ועוד לא באה גאולה. בקרוב מספרם של האיסלמיים יעלה על מספרנו.ומהרבה נהיינו מעט. מי הרוב פה ? זה ארץ ישראל שלנו? יש פה מדינה שבה רוב היהודים היכן? ומי יהיו יותר הרוב בקרוב? מדינה הקמתם? תבינו שעוד לא נגמרה הגלות. עוד חזון למועד. הציונות הינה דבר זמני בלבד. אחדות עם ישראל זה לנצח נצחים. אהה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture