Yonatan Sindel/FLASH90

בתי חולים הודיעו כי לא ימנעו הכנסת חמץ; ליצמן זועם: "יש נוהל מחייב"

ארבעה בתי חולים ברחבי הארץ הודיעו כי אין בכוונתם לאכוף את חוק איסור הכנסת החמץ לשטח בית החולים ולדרוש מהמאבטחים לערוך חיפוש בתיקיהם של המבקרים. ליצמן: "בפסח יש נוהל שאומר שבתי חולים לא מכניסים חמץ והם צריכים לבדוק אנשים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארבעה בתי חולים ברחבי הארץ הודיעו כי אין בכוונתם לאכוף את חוק איסור הכנסת חמץ לשטח בית החולים ולדרוש מהמאבטחים לערוך חיפוש בתיקיהם של המבקרים. על פי הדיווח ב'הארץ', מדובר בבתי החולים איכילוב, רמב"ם, וולפסון וברזילי.

נוהל 'בתי חולים' של הרבנות הראשית, המתייחס לכשרות בחג הפסח, קובע כי "יש להורות לשומרים הבודקים בדיקה ביטחונית, שהחל מבוקר ההכשרה ועד סוף ימי החג וסילוק כל כלי הפסח, לאסור הכנסת מוצרי חמץ לבית החולים ללא יוצא מן הכלל". מלבד בדיקת המאבטחים, בשטח בית החולים צריכים להיתלות שלטים המנחים לא להביא מצרכי מזון במשך ימי הפסח.

גורמים בבתי החולים טוענים שהנוהל של חיטוט בתיקים על מנת לגלות אם מישהו הכניס מוצרים שאינם כשרים לפסח הוא אינו ריאלי וממילא אינו נאכף. "אני לא רואה מצב שבו המאבטח הופך את התיק של החולה בכניסה לבית החולים ואוסר עליו להכניס את הסנדוויץ' שלו", אומר גורם באחד מבתי החולים במרכז. "אנחנו נתלה שלטים המבקשים מאנשים להימנע מהכנסת חמץ אבל מאבטחים לא ימנעו מאדם שיביא איתו אוכל שאינו כשר מהבית במהלך החג מלהכניס אותו פנימה".

האמירות האלו של בתי החולים עוררו את חמתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שאמר היום בכנס משרד הבריאות שנערך בהיכל התרבות בתל אביב: "שמעתי שיש בתי חולים שאומרים שהם לא אוכפים את הנוהל של הכשרות. בפסח יש נוהל שאומר שבתי חולים לא מכניסים חמץ והם צריכים לבדוק אנשים". סגן שר הבריאות: "מה לעשות ש-80 אחוז מהאוכלוסייה שומרת כשרות בפסח. אין רשות לאף מנהל לא לקיים ולא לבצע את הנוהל שנהוג כבר 60-70 שנה. זה הנוהל שהיה עד היום ואנחנו נשאיר".

גורם באחד מבתי החולים אמר בתגובה לאתר ווינט: "האמירות של ליצמן מכוונות לאוזניים של הציבור החרדי. אנחנו לא נבדוק את החולים או קרוביהם שיגיעו לבית החולים, וגם אם נאלץ לבדוק, נעלים עין. במרחבים הציבוריים, בקפיטריות, במכונות החטיפים נקפיד על כשרות, אבל לא נתחיל לבלוש אחרי אנשים במרחב הפרטי שלהם, אנחנו לא משגיחי כשרות".

באחרונה הגיש הפורום החילוני עתירה לבג"ץ נגד משרד הבריאות והרבנות הראשית על מנת למנוע השנה את הנוהל האוסר על הכנסת חמץ לבתי חולים. המדינה השיבה לטענות ואמרה כי האיסור על הכנסת חמץ לבתי חולים במהלך חג הפסח הוא נוהל סביר וראוי שנועד להבטיח שבתי החולים יישארו נגישים עבור שומרי כשרות בחג ובחול המועד מכיוון שבחג חל איסור של "בל ייראה ובל יימצא" של חמץ ולכן יש להקפיד על הנוהל הזה לטובת קהל שומרי המצוות שפוקד את בתי החולים.

על פי המדינה, הנוהל נועד להבטיח שהמרכזים הרפואיים יישארו "פתוחים ונגישים" עבור שומרי כשרות בחג ובחול המועד. לצד זאת, מציינת המדינה כי מעתה יתודרכו מאבטחי בתי החולים להנחות את המבקרים בדבר איסור הכנסת מזון לבית החולים ו"ככל שיימצא, אגב החיפוש הביטחוני, כי בכליהם של המבקרים נמצא מזון, אשר אינו פירות או ירקות טריים ושלמים או מזון ארוז הנושא תווית כשרות לפסח מגורם מוסמך, יופנו המבקרים למקומות נאותים בכניסה, שבהם יוכלו להפקיד את המזון ולקבלו בצאתם מבית החולים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture