10 מחבלים נהרגו בהתפרעויות בגבול הרצועה • סיכום חדשות השבת והחג

מחאת הצמיגים: כוחות צה"ל הצליחו להדוף את ההתפרעויות במהלך חג שביעי של פסח. הפלסטינים מדווחים כי בין ההרוגים - עיתונאי. עוד בחדשות השבת והחג: מתקפת סייבר מסתורית על איראן, והחרפת המתיחות בין רוסיה למערב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סיכום חדשות השבת והחג באדיבות חדשות 0404

– כוחותינו חיסלו עשרה מחבלים במהלך התפרעויות אלימות בגבול רצועת עזה. לוחמינו התמודדו במהלך יום שישי (שביעי של פסח) עם חמישה מוקדים שונים של התפרעויות לאורך גבול הרצועה, בהם השתתפו כ-20,000 ערבים. במהלך האירועים שנוהלו על ידי ארגון הטרור חמאס בוצעו מספר ניסיונות לפגיעה ולחציית הגדר בחסות העשן שנגרם כתוצאה מהבערת הצמיגים, בנוסף להשלכת מטעני חבלה וליידוי בקבוקי תבערה. כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת כי כוחותינו סיכלו את ניסיונות החדירה והרחיקו את המתפרעים מהגדר תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, תותחי מים לכיבוי שריפות, מאווררי ענק לפיזור העשן וירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. על פי דיווחים ערבים, עשרה מחבלים חוסלו במהלך ההתפרעויות ונוספים נפצעו. מאז יום שישי שעבר, ערב פסח, כוחותינו חיסלו לפחות 31 מחבלים בגבול הרצועה. סיקור נרחב נעלה באתר בהמשך הערב

– דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, שיבח אמש את כוחותינו שפעלו בגבול רצועת עזה ואמר כי, "חמאס גרר את הרצועה ליום של הפרות סדר אלימות ונכון לסכם בזה שגם היום צה"ל עמד במשימה – אין נפגעים לכוחותינו, אין חצייה של הגדר ולא הופרה הריבונות. היום ראינו את השפעת האירועים בשבוע שעבר. חמאס מורתע ומנע התקרבות המונית לגדר. מי שגרם לנפגעים זה מי ששלח אותם לגדר, ההרוגים הם על הראש של החמאס". בתגובה לטענות הערבים שבין המחבלים שחוסלו נמנה גם עיתונאי, נמסר בצהריים מדובר צה"ל כי "צה״ל לא מכוון ירי לעבר עיתונאים. הנסיבות בהן נפגעו עיתונאים לכאורה מירי של כוחות צה״ל אינן מוכרות והן נבדקות".

– שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, קרא אמש למועצת הביטחון "לגנות את חמאס שמשתמש בילדים כמגן אנושי תוך כדי סיכון חייהם ולסיים את ההתגרויות שרק מגבירות את האלימות והמתיחות". מחלקת המדינה האמריקאית קראה ביום שישי לפנות בוקר לארגון הטרור חמאס שלא להתגרות בכוחותינו ומסרה שעל המשתתפים בהתפרעויות הצפויות "להימנע מכל צורה של אלימות, להישאר מחוץ לאזור החיץ של 500 מטר מהגדר ולא להתקרב אליה בשום אופן. אנו מגנים את מי שקורא לאלימות או שולח מפגינים – בהם ילדים – לגדר בידיעה שהם עלולים להיפגע או להיהרג". האיחוד האירופי התייחס גם כן להתפרעויות הצפויות ומסר כי "על האחראיים ברצועת עזה להימנע מהסתה לאלימות ולהבטיח שכל ההפגנות והאספות יישארו ללא אלימות לחלוטין".

– משמרות המהפכה האסלאמית החלו בפיתוח אסטרטגיה חדשה להתמודדות עם מתקפה אפשרית על איראן מצידן של ארצות הברית וישראל. על פי דיווח בעיתון הכוויתי אל-ג'רידה, מדינות ערב הסכימו להשתתף בעלות הכלכלית של מלחמה שתוביל להפלת המשטר האיראני והשינויים האחרונים בממשל האמריקאי מהווים חלק ממהלך להקמת "ממשלת מלחמה" לקראת התנגשות צבאית ישירה בין וושינגטון לבין טהראן.

– שר התקשורת של משמרות המהפכה האסלאמית אישר אמש קיומה של מתקפת סייבר על מספר מרכזי נתונים באיראן.
– גרמניה: לפחות שלושה בני אדם נדרסו אחר הצהריים למוות ו-30 נוספים נפצעו, לאחר שרכב מסחרי דהר לתוך מתחם הסעדה במינסטר שמצפון לדורטמונד.

– שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול עצרו אתמול בצהריים שבעה שוהים בלתי חוקיים מג'נין שטיפסו מעל גדר הביטחון במעלה הגלבוע כשעליהם תיקי גב ונכנסו לרכב פרטי השייך על פי החשד לתושב כפר סאלם שבעמק יזרעאל. כתב חדשות 0404, איציק וייס, מוסר כי מעצר השמונה התאפשר בזכות דיווח של רוכב אופניים למוקד 100 אודות החצייה, פריסת מחסומים לאיתור הרכב החשוד ומרדף רגלי אחר הערבים.

– צעיר כבן 18 טבע הבוקר בחוף הסלע בבת ים ופונה לאחר החייאה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים וולפסון כשמצבו מוגדר אנוש.

– ילדה כבת חמש נפצעה אמש באורח בינוני וחמישה בני אדם נוספים קל בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש 232, סמוך לקיבוץ מפלסים שבשטח המועצה האזורית שער הנגב.

– 11 בני אדם נפצעו אתמול אחר הצהריים באורח קל בתאונת דרכים חזיתית בין שני כלי רכב בכביש 90, בין קיבוץ יטבתה לקיבוץ גרופית שבשטח המועצה האזורית חבל אילות.

– נערה ושני ילדים נפצעו בצהריים באורח קל מפגיעת רכב שנכנס לגינה ציבורית בשכונה ד' בבאר שבע. כתב חדשות 0404, ירון ליפשיץ, מוסר כי הנהג, תושב העיר כבן 59, נעצר להמשך חקירה בחשד שנהג תחת השפעת אלכוהול.

– לוחמי אש פעלו לפנות בוקר בשריפת פנצ'ריה ומספר חנויות סמוכות ברחוב החרש בהוד השרון. כתב חדשות 0404, איציק וייס, מוסר כי נסיבות פרוץ הדליקה נחקרות.

– שלושה צוותים של לוחמי אש פעלו לפנות בוקר בשריפת משאית במושב עבדון שבשטח המועצה האזורית מעלה יוסף. כתב חדשות 0404, ירון ליפשיץ, מוסר כי במהלך האירוע השתמשו הלוחמים בקצף לכיבוי הדליקה ונבדק חשד להצתה.

לוחמי אש פעלו בערב החג בשריפת מבנה ארעי סמוך למלון קלאב רמון שבמצפה רמון. כתב חדשות 0404, ליעם גולן, מוסר כי במהלך האירוע חדר עשן השריפה לאחד מחדרי המלון ואורחיו פונו למקום מבטחים. באירוע לא היו נפגעים.

– בעקבות מציאת מספר צבי ים מתים וצבועים בצבע בחוף בצת, נמסר מרשות הטבע והגנים כי "מבירור ראשוני עולה שמדובר בצבי ים מתים שנפלטו לחוף ושם נצבעו. לצערנו מדי שנה נפלטים לחופי ישראל כ-300 צבי ים שנפגעים מפסולת ימית, רשתות דייג, קרסים, מנועי סירות ועוד. רובם נפלטים מתים ואלו שנמצאים בחיים ומתקבל דיווח בעניינם, מועברים לטיפול במרכז להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים. שם הם זוכים לתהליך שיקום וטיפול מסור שבסופו השאיפה היא להשיבם חזרה לטבע. יש לציין כי צבי ים מתים שנפלטים לחופים לא מפונים מהם על מנת לתת למערכת האקולוגית לפעול באופן טבעי".

– הממשל האמריקאי הטיל אמש סנקציות חדשות על שבעה אנשי עסקים רוסים ו-17 בכירי ממשל, ביניהם מקורביו של הנשיא ולדימיר פוטין, כחלק מתגובה על אירועים מגוונים בהם ההתערבות בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. ממשרד החוץ הרוסי נמסר כי "כמובן שלא נותיר את ההתקפה הנוכחית ללא תגובה חריפה".

– במהלך כינוס מיוחד של מועצת הביטחון של האו"ם בערב החג בנושא הרעלתו של המרגל סרגי סקריפל ובתו, הזהירה רוסיה את בריטניה שהיא "משחקת באש ועלולה עוד להצטער על כך". בתגובה, השיבה השגרירה הבריטית שהממלכה "לא תקבל הטפות מוסר ממוסקבה, אלא תדבוק בעובדות". מאוחר יותר נמסר על שיפור במצבו של המרגל שעד כה היה מוגדר אנוש.

– מחלקת המדינה האמריקאית הודיעה בערב החג על חתימת הסכם עם ערב הסעודית למכירת נשק בסכום של 1.3 מיליארד דולר. מדובר בעסקת הנשק השנייה בין ארצות הברית לסעודים שנערכת בחודשים האחרונים והיא כוללת בין היתר 180 מערכות ניידות המיועדות לירי תותחים ופגזי 155 מ"מ.

– רעידת אדמה חזקה בעצמה של 6.3 דרגות הורגשה הבוקר (שבת) באזור פפואה גינאה החדשה, מצפון לאוסטרליה. לא ידוע על נפגעים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture