פלאש 90

הטיול הסתיים באסון: שני עובדי המכינה נעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות

השניים נעצרו לאחר חקירה בעקבות האסון שבו נהרגו עשרה בני נוער בשיטפון בנחל צפית. עובדת נוספת שוחררה לביתה. צוות חקירה מיוחד הוקם לבדיקת אישור הטיול, ומדוע לא בוטל למרות האזהרות • חילופי ההאשמות בין משרד הביטחון למשרד החינוך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שני עובדים במכינת "בני ציון" שבתל אביב נעצרו היום (שישי) בחשד לגרימת מוות ברשלנות, זאת עקב מעורבותם באסון שבו נהרגו עשרה נערים ונערות שנסחפו בשיטפון בנחל צפית. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם בבית המשפט בבאר שבע בהמשך היום. עובדת נוספת שנחקרה אמש שוחררה לביתה. בחקירה טענו בכירים במכינה כי לא התעלמו מאזהרות מזג האוויר, והמסלול אף שונה בהתאם לאזהרות.

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הנחה אמש להקים צוות חקירה של המחוז הדרומי שיחקור את האסון בנחל צפית, שבו נספו עשרה תלמידים בשיטפון. לפי הערכות, הצוות יחקור חשד לגרימת מוות ברשלנות באסון. החוקרים יבדקו מי אישר את הטיול, באילו אמצעי בטיחות נקט, ומדוע לא בוטל הטיול למרות האזהרות הרבות של השירות המטאורולוגי ושל המשטרה על שיטפונות באזור. בראש צוות החקירה עומד ניצב-משנה יוסי תורג'מן.

דני זמיר, מנכ"ל מועצת המכינות הקדם-צבאיות, אישר כי ראש המכינה הוא שאישר את הטיול. "מכינת בני ציון, כמו כל שאר המכינות הקדם-צבאיות בארץ, לא נזקקות לפי הכללים והנהלים לאישור כלשהו", אמר. "הן מחליטות בעצמן מתי ואיך לצאת ומתייעצות עם הגורמים המקצועיים לפי שיקול דעתן. ראש המכינה אחראי על התהליך החינוכי, לרבות ההחלטה לצאת לטיול".

בתחילת האירוע הסיר משרד החינוך אחריות מעצמו, וטען כי המשרד לא מפקח או אחראי על הוצאת טיולים של מכינות קדם צבאיות. האחריות על המכינה היא על העמותה ומשרד הביטחון שמתקצב אותה (את המכינה). עם התפתחות האירוע, הבינו במשרד כי לא כולם תלמידי המכינה, וכי חלקם תלמידי י"ב שהולכים להיות תלמידי המכינה רק בשנה הבאה. משהבינו שחלקם מתחת לגיל 18 ולא לומדים במכינה, הבינו את גודל האחריות של המשרד באירוע והסבירו כי הם פועלים לבדוק ממי קיבלה המכינה אישורים להוציא את הגיבוש ובאילו בתי ספר לומדים התלמידים.

ממשרד הביטחון נמסר כי "לפי חוק המכינות ותקנותיו, משרד החינוך הוא הגורם המקצועי והאחראי על אישור התכניות הלימודיות במכינות הקדם צבאיות. משרד הביטחון אינו אחראי על תכנית הלימודים, לרבות הטיולים. המשרד ממשיך לעקוב בדאגה רבה אחר האסון. מצער מאוד שביום כזה, לא רק שהגוף האחראי אינו לוקח אחריות, אלא מטיל אותה על גורם אחר".

אחת הנערות שנספתה באסון בנחל צפית, כאילו ניבאה את גורלה. כך עולה ממסרונים בינה ובין חברותיה למכינה הקדם צבאית בני ציון, שנחשפו היום ב'חדשות 2'.

אתמול אחר הצהריים כתבה נערה במכינה: "לא מאמינה שאני יוצאת לטיול במזג האוויר הזה, זה לא הגיוני שנלך למקום שהכול שם שיטפונות, זה להתגרות בגורל. אנחנו נמות, אני רצינית". אותה נערה שחששה מאוד לצאת לטיול, נספתה בסופו של דבר בשיטפון.

במקביל, במסרונים שקיבלו תלמידי המכינה לפני הטיול שהחל אתמול, אפשר לראות את השאננות, למרות שהיה ידוע כי צפוי מזג אוויר סוער בדרום, כולל שיטפונות. "אל דאגה, אנחנו ערוכים היטב לטיול והמכינה וידאה עם הגורמים המתאימים", כתבה אחת המדריכות.

בהמשך כתבה המדריכה: "על מנת שנערך בהתאם במידה ואכן יהיה גשם, כמה תוספות לרשימת ציוד חובה: אוהל שתוכלו לקחת איתכם (שימו לב שנכנס לתיק/נקשר לתיק בצורה נוחה. אנחנו מטיילים עם הציוד עלינו)… מעיל גשם, כיסוי גשם לתיק".

הטיול המקורי תוכנן ככל הנראה בנחל צאלים, ובאחד המסרונים כתב מדריכה במכינה: "כרגע יצאו להכנה חבר'ה להכין מסלול אחר שלא עובר בנחל, והוא יהיה בטוח לטיול". במסרון נוסף שכתבה אחת המדריכות במכינה נכתב: "כפי שכמה מכן שמו לב, בחלק מהימים של הטיול יכול להיות שיהיה מזג אוויר גשום באזור הדרום. הטיול כמובן עדיין מתקיים". עדיין לא ברור מדוע הקבוצה יצאה לטיול בערבה אף שהתחזית הצביעה על שיטפונות באזור.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדיניות הסמוך הישראלית הידועה!!!

וכן העובדה שכל אחד מפיל את האחריות כלפי השני, ומי באמצע, תלמידים מסכנים, שלא רק שהרסו להם את כל הרוחניות (לדעתי), עכשיו הרסו להם גם החיים!

נקודה נוספת:
"אשר יגורתי בא לי"
יש מפרשים שדווקא בגלל זאת "אשר יגורתי" בגלל זה "בא לי"
כלומר: אסור לנבא ולומר: שיקרה לנו כך, או שיקרה לכם כך, כי זה הפירוש לכתוב "אל תפתח פה לשטן"

ומכאן שלמשל אם ילד עושה משהו מסוכן לא כדאי לומר לו: "אתה תיפול" וכד' (אפשר לומר לו "עלולים ליפול מטיפוס פה" וכד')
ויה"ר שיהיה זאת הנאמר לעילו נשמתם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture