לקראת בין הזמנים • ביטוח תלמידים כל השנה, כל היממה – מה מגיע לכם באמת?

חשוב שתדעו "פוליסת תלמידים מכסה את הילדים לא רק בזמן הלימודים, אלא גם בתאונות שמתרחשות מחוץ לשעת הלימודים, מחוץ לבית הספר ואפילו בטיול משפחתי בארץ"

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
פרשת NSO: חוקרים ניסו להתקין את התוכנה גם בטלפון של איריס אלוביץ'
אלשיך מגיב לראשונה על פרשת הריגול: "לתמונה שפורסמה אין אחיזה במציאות"
זעזוע מהדיון הצפוי בבג"ץ: "מנצלות כל הזדמנות לקעקע את המסורת"

בימים אלה אלפי ילדי בית ישראל ילכו בשמחה לקייטנות ויתרוצצו מפעילות לפעילות.
זה הזמן להזכיר כי כל תלמיד ותלמידה, החל מהמעון ועד גיל 18 מבוטחים בביטוח תאונות אישיות לתלמידים על ידי העירייה. לנו, ההורים, כדאי לדעת מה בדיוק מכסה הפוליסה ומתי ניתן להפעיל אותה.
"ביטוח תאונות אישיות לתלמיד מקנה זכאות לפיצויים במקרה של נכות זמנית, נכות קבועה או פטירה, חלילה, הנגרמים כתוצאה מתאונה (לא כולל תאונת דרכים), כדוגמת: נפילה, חבלה וכדומה אומר עו"ד רוט, מומחה לדיני נזיקין. לייעוץ לחצו כאן
פוליסת תלמידים מכסה את הילדים לא רק בזמן הלימודים, אלא גם בתאונות שמתרחשות מחוץ לשעת הלימודים, מחוץ לבית הספר ואפילו בטיול משפחתי בארץ. "פוליסת ביטוח תלמידים מבטחת את התלמיד 365 ימים בשנה לאורך כל שעות היממה". מציין עו"ד נתנאל רוט ומוסיף, "הפיצוי במסגרת הפוליסה, אינו קשור לשאלה מהו הגורם לתאונה, מי אחראי לה, או בעקבות מה היא התרחשה. במסגרת הביטוח, אין צורך למצוא 'אשמים', אלא להוכיח את הנזק בלבד.
בכל מקרה של פגיעה, על ההורים חלה האחריות לפנות למזכירות של המוסד הרפואי שבו רשום ילדם לקבלת טופס הגשת תביעה. עם זאת, ההמלצה היא לפנות לעורך דין שמתמחה בתחום כדי להבטיח את מיקסום סכום הפיצוי.
הפיצוי שהקטין יקבל, יהיה בהתאם לחומרת הפציעה והנזק. "בחישוב הפיצוי יהיו כלולים מספר ימי אשפוז, הוצאות רפואיות, דרגת הנכות וכדומה". אומר עו"ד רוט ומדגיש: "פיצוי על פי הפוליסה לתלמידים, אינו מונע הגשת תביעות נוספות כלפי גורמים נוספים שנושאים באחריות לפגיעה, כדי לקבל פיצוי מכוח פוליסת ביטוח תלמידים".
חשוב לציין, כי ברוב הפעמים כאשר ההורים פונים בכוחות עצמם אל חברת הביטוח, המבטחת שוכחת לציין פרטים רבים כמו למשל שיש להמתין כשנה לאחר התאונה על מנת לבדוק באם נותרה לקטין נכות ואזי הפיצוי גבוה משמעותית. לייעוץ לחצו כאן
ברוב המקרים, חברות הביטוח ממהרות להחתים את ההורים על סכום זניח ובכך לא יוכלו לשוב ולתבוע עבור נזקים אלו.
במקרה ואירעה פגיעה בעת הקייטנה, ניתן להגיש תביעה לחברת הביטוח המבטחת את התלמיד, וכן נגד חברת הביטוח של הקייטנה. במקרה והפגיעה התרחשה במסגרת פעילות חיצונית מטעם הקייטנה כמו בלונה פארק, ניתן להגיש תביעה גם נגד מפעילי המקום. עו"ד רוט נזכר בתביעה של ג' שהונחה על שולחנו. "ג' נפלה ממתקן מתנפחים בגובה רב כתוצאה מאי השגחה של מפעיל וכתוצאה מכך שברה את היד. היא אושפזה למשך מספר שבועות ועברה מספר ניתוחים. הגשנו תביעה לחברת הביטוח המבטחת אותה וכן כנגד מפעילי הקייטנה והילדה קיבלה סכום של למעלה מ 150,000 שקלים". שימו לב שהחזרי ההוצאות כוללים: הפסדי שכר בעתיד, כאב וסבל, ימי אשפוז ועוד, כאשר גובה הפיצוי משתנה בהתאם לשיעור הנכות שנגרמה. לייעוץ לחצו כאן
גם תלמידים שעובדים במסגרות השונות בחופשת הקיץ, מכוסים בפוליסת תאונות אישיות, מתוקף היותם תלמידים, ואולם חשוב שיהיו מכוסים גם במסגרת הביטוח של המעסיק עצמו – בהיות הכיסוי רחב ומקיף הרבה יותר וסכומי הביטוח הם גבוהים משמעותית מאלה שבביטוח התלמידים. במקרה של תביעה במסגרת העבודה, ניתן לתבוע את חברת הביטוח המבטחת את התלמיד, ובמקביל לתבוע את חברת הביטוח של המעסיק.
יש לכם שאלות? השאירו פרטים.





הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture