Amit Shabi/POOL

ביהמ"ש דחה את בקשת נתניהו לדחיית הדיון; הורה ליועמ"ש להעביר חומרים מיד

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשת רה"מ לדחות את מועד התשובה לאישום בתיקי האלפים. "כתב האישום המקורי נמצא בידי הנאשמים מזה כשנה", נכתב. כמו כן, הורו לפרקליטות להעביר להגנה את פרוטוקולי הדיונים בהם נתן כביכול היועמ"ש את האישור לפתיחה בחקירות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בית המשפט דחה הערב (רביעי) את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את דיון התשובה לאישום המתוכנן לשבוע הבא. "לאחר עיון בטיעוני ב"כ המשיב, לא מצאנו כי יש מקום לדחות את מועד התשובה לאישום. כתב האישום המקורי נמצא בידי הנאשמים מזה כשנה. ניתן להניח כי הגשת כתב האישום המתוקן מחייבת התאמות בתשובה לאישום, אך אין בה כדי להצדיק דחיית הדיון. כך גם הדיון הקבוע בערר שהגישו הנאשמים בנוגע לקבלת חומרי חקירה. אשר על כן, הבקשה נדחית".

בד בבד קבעו השופטים כי על הפרקליטות להעביר ללא דיחוי להגנה את המסמכים שכוללים את אישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחקירות שבוצעו. "על המשיבה להעביר ללא דיחוי להגנה את אותם חלקים של המסמכים בהם נמצאת, לשיטתה, הסכמת היועץ. מובהר, כי המדינה רשאית להשמיט או להשחיר ממסמכים אלה חלקים אחרים, ככל שלשיטתה הם מהווים תרשומת פנימית או דיון פנימי".

השופטים תוקפים את הפרקליטות ומציינים כי "היועמ"ש מפנה בעמדתו לשורה של אישורים, ובהם פרוטוקולים ותרשומות, כתשתית המלמדת על קיומה של הדרישה. אישורים אלה, שזה הפורמט הקיים לגביהם, לא צורפו להודעה. נוכח האמור לעיל, לצורך העניין הנוכחי, לא ניתן לראות בחלקים של המסמכים בהם נמצאת, לשיטת המשיבה, ההסכמה הנדרשת, כמסמכים "פנימיים", אשר אין למסרם, ולא די בהפניה של היועמ"ש למסמכים אלה, חלף מסירת המסמכים לידי המשיב".

כזכור, נתניהו הגיש היום לבית המשפט המחוזי בקשה דחופה להארכת מועד הגשת התשובה של עורכי דינו לאישום בתיקי האלפים. באמצעות סנגוריו הוא טען כי נדרשת הארכה של 30 יום מיום הגשת האישום המתוקן בשל הצורך להכין תגובה לכתב האישום המתוקן שהוגש נגדו. השופטים הבהירו שהדיון יתקיים כמתוכנן ביום רביעי הבא, 13 בינואר.

הסיבה לבקשת נתניהו לדחייה היא שינוי כתב האישום שדורש שינוי גם בתשובתו; לכך נוסף, לטענת עורכי דינו, הסגר הכללי שהוטל על המדינה שדורש צמצום בעבודת המשרד. בתוך בקשת הדחייה הוסיפו סנגוריו כי נתניהו שומר על הזכות להגיש בקשה מחודשת לחסינות מהכנסת – לאחר שוויתר על חסינותו לפני כשנה כשהבין שאין לו רוב.

עם זאת, פרקליטי ראש הממשלה הבהירו כי נתניהו לא ביקש חסינות וכי התייחסותם לעניין החסינות היא עניין טכני שבא בעקבות סוגיה משפטית שעלתה בימים האחרונים: האם העובדה שהפרקליטות הגישה כתב אישום חדש מחייבת על פי חוק דיון מחודש בכנסת? לדבריהם, טרם התקבלה לכך תשובה ועל כן ראש הממשלה לא דן בעניין. "כידוע", אומרים הפרקליטים, "בכתב האישום הישן ראש הממשלה ויתר על החסינות על אף שעמדה לו הזכות לכך, וזאת בניגוד לקמפיין התקשורתי המטעה שטען שהוא לא יוותר על החסינות".

שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן הגיב לטענות פרקליטי נתניהו וכתב בציוץ בטוויטר: "נתניהו יעשה הכול כדי לחמוק ממשפט צדק. הנסיון הנוסף לקבל חסינות מוכיח שוב – מדינת ישראל היא בת ערובה בידיו של נאשם בפלילים. הטירוף הזה חייב להסתיים". שר המשפטים הנוחכי בני גנץ כתב בטוויטר: "נתניהו, אל דאגה. בתי המשפט יישארו פתוחים – עליי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture