הכניסה למעון ראש הממשלה • צילום: Hadas Parush/Flash90

תביעה חדשה נגד משרד ראש הממשלה: "התעמרות חמורה בעובדי המעון"

"התובע אולץ על ידי אב הבית להקליט את שיחותיו עם עובדות המעון ולהעביר אותן לידיו. התובע נחשף ליחס גזעני כלפי בנות העדה האתיופית", טוען מנהל לשעבר במעון רה"מ שהגיש היום תביעה • נתניהו: "שוב ערוץ התעמולה 12 מכפיש את הליכוד ערב בחירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יעקב קדוש, מנהל לשעבר במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, הגיש היום (ראשון) תביעה נגד משרד ראש הממשלה בגין יחס משפיל כלפי עובדי הבית כטענתו. על התביעה דווח לראשונה בחדשות 12.

לפי הדיווח של גיא פלג, קדוש, שניהל במשך יותר מ-5 שנים את העובדים בבלפור, טוען כי הוא פוטר בגלל שטיפל במצוקת העובדים שפנו אליו. לטענתו, לאחר שהתקבלו אצלו מספר תלונות, הוא העביר אותן למשטרה, למבקר המדינה ולתנועה לאיכות השלטון. לטענתו, בשל כך הוא פוטר, וגם הסתיימה ההתקשרות של מעון ראש הממשלה עם חברת "מוריה" שהעסיקה אותו.

בכתב התביעה, שהוגש לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, נכתב כי "התובע נחשף ואף נאלץ ליטול חלק בהתנהלות מושחתת ושיש בה משום פגיעה משמעותית וחמורה בטוהר המידות. בין היתר: בקשות מאת אב הבית, אפי אזולאי, לזייף דוחות נוכחות של עובדי המעון אשר הועסקו בניגוד להוראות חוק שעות עבודה. התובע אולץ על ידי אב הבית לפעול מול עובדות שונות במעון ולאלץ אותן לחתום על תצהיר תמיכה בגברת שרה נתניהו, כתנאי להשבת העובדות לעבודתן".

עוד נכתב כי "התובע אולץ על ידי אב הבית להקליט את שיחותיו עם עובדות המעון ולהעביר אותן לידיו. התובע נחשף ליחס גזעני כלפי בנות העדה האתיופית, לרבות מניעת העסקתן בקומה השנייה בהוראת הגברת נתניהו".

"התובע טען, ויוכיח, כי כל הגורמים במשרד ראש הממשלה, מהזוטרים ועד הבכירים, היו מודעים להתעמרות החמורה בעובדי המעון, הכוללת: קללות, גידופים, אלימות, קנסות וכן היו מודעים להרגלי השתייה והתקפי הזעם/פאניקה של הגברת נתניהו, אולם גורמים אלו מילאו פיהם מים מסיבותיהם".

פרקליטו של התובע, עו"ד אופיר שמשון, אמר ל-N12: "יש עוד עשרות עובדים שלא תבעו, בגלל שהם פחדו. שיש שיטה של הפחדה, שיטה של לאיים על עובדים, שיטה של לגרום להם לכתוב תצהירים כוזבים או לכתוב מכתבי כופר לגברת שרה נתניהו, אנחנו למדים שהשיטה הזאת נהוגה כבר שנים. ושוב פעם, כל שומרי הסף ידעו, אך לא עשו מהומה".

מטעמו של אפי אזולאי נמסר בתגובה: "יעקב קדוש ידוע כמניפולטור וכתובע סדרתי גם בחברות הקודמות בהן עבד. כל טענותיו שקריות לחלוטין. הכול אצלו כשר במטרה להכפיש את הגברת נתניהו ערב הבחירות".

בכתבה, פורסמה תגובה חלקית מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמיהר להפיץ את התגובה המלאה לצד הטענה הבאה: "שוב ערוץ התעמולה 12 מכפיש את הליכוד ערב בחירות ואז מצנזר את תגובתנו. זאת התגובה המלאה שערוץ 12 לא רצה שתקראו:

"יעקב קדוש, שהוקלט בהקלטת סתר כשהוא מעודד ומנחה את העובדת סלבי גנסיה איך "לקחת קופה של 300-200 אלף ש"ח", הוכיח מעל לכל ספק את מעורבותו בפס הייצור של תעשיית סחיטת כספי מדינה על גבה של שרה נתניהו, שהגישה נגדו תלונה במשטרה על ניסיון סחיטת כספים במרמה מהמדינה על תיאום שקרים עם עובדת המעון סלבי גנסיה".

"זאת כתבה רצופה טענות שקריות, ממוחזרת ומרושעת להתרת דמה של שרה נתניהו שמתפרסמת ערב בחירות במטרה לפגוע בליכוד וראש ממשלה חזק מהימין".

"גם הטענות בעניין יחס לעדה האתיופית הן מופרכות ושקריות. הקהילה האתיופית יודעת שאין שמץ של אמת בטענה הזאת. היא יודעת שאין מי שפעל ופועל למען קהילת יוצאי אתיופיה יותר מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו. רק לאחרונה הגב׳ נתניהו קיבלה בחום רב את פניהם של עולים חדשים מאתיופיה".

"הטענה שהעובדות "נדרשו" להצהיר שטוב להן במעון היא עוד שקר גס. רק לאחרונה פנו שלוש עובדות מיוזמתן לעו"ד יוסי כהן והתחננו שיפעל להשארתן כעובדות במעון. אם היה להן כל-כך רע מדוע ביקשו להישאר?".

"שום פרסום מכפיש ושקרי לא יסתיר את העובדה שהבחירות האלה הן על שאלה אחת – מי יהיה ראש הממשלה הבא: נתניהו או לפיד", נמסר בתגובה הארוכה מטעמו של ראש הממשלה נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture