Oren Ben Hakoon/POOL

דיווח מטריד: שופטת התפטרה בגלל עיתונאי שלטענתה "הילך עליה אימים"

שופטת התפטרה מתיק בו שפטה, בגלל עיתונאי "הארץ" שלטענתה הילך עליה אימים, כאשר היא הסבירה כי אינה עומדת בלחצים שהפעיל עליה • העיתונאי הגיב: "מדובר על התנהלות שערורייתית של שופטת אשר זייפה פרוטוקולים של דיונים שנערכו לפניה"

שופטת בית משפט התפטרה לפני כשנה וחצי מניהול תיק בו שפטה, וזאת לאחר שלטענתה עיתונאי "הארץ" הילך עליה אימים – כך חושפת שרון שפורר ב'המקום'. לפי הדיווח, התיק עבר לסגן נשיא בית המשפט בו מכהנת אותה שופטת, והוא מינה שופט אחר לכהן בתיק.

שרון שפורר מציינת כי מדובר בהליך משפטי שאסור בפרסום. עוד דיווחה כי למרות הדברים הקשים שאמרה השופטת אודות התנהלות העיתונאי מולה, ככל הידוע לא נפתחה חקירה בפרשה. עוד דיווחה כי במערכת עיתון 'הארץ' בו עובד על העיתונאי יודעים על הסיפור בחודש האחרון.

לדבריה, מדובר בסיפור חמור. מחד, עיתונאי מנצל את כוחו ואת עבודתו בעיתון כדי ללחוץ ולהלך אימים על שופטת שדנה בתיק, ומאידך שופטת שבוחרת להתפטר מהתיק כי אינה עומדת בלחצים, במקום להתלונן ולהביא לפתיחת חקירה בנושא, על ידיה או על ידי הנהלת בתי המשפט.

העיתונאי המדובר, ששמו אסור בפרסום, הגיב לכתבה ב'המקום' כי "מדובר על התנהלות שערורייתית של שופטת אשר זייפה פרוטוקולים של דיונים שנערכו לפניה בתיק שלי. זאת לצד רשלנות מסוגים נוספים מצדה במהלך ניהול התיק".

""האיום" המדובר אינו אלא בקשה שהפניתי אל השופטת בבקשה לחשוף (תחת מגבלות הנוגעות לכך שמדובר בתיק האסור בפרסום, היינו; טישטוש כל פרט מזהה אודות הצדדים) ולהביא לידיעת הציבור את הדרך בו ניהלה את התיק. עותק מהבקשה הועבר גם לידיעת דוברות הנהלת בתי המשפט. השופטת דחתה את הבקשה".

"הסיבה בגינה התפטרה השופטת מניהול התיק הוא החשש שלה מפרסום הדברים (בשלב זה כבר הבינה כי אני מגובה בראיות), שכאמור, נוגעים להתנהלותה הרשלנית (לכל הפחות) שלה, ולא של מי מהצדדים בתיק. נדמה לי שגם מתוך המבוכה שנגרמה לה מכך שהדברים הגיעו לדוברות הנהלת בתי המשפט".

הוא הוסיף, "מיד לאחר התפטרותה כתבתי לשופטת שמצער שבחרה לאסור (לטובת שמה הטוב שלה ותו לא, ותוך ניגוד עניינים מובנה) את הדברים שביקשתי לפרסם אודותיה, ועצוב שתרצה את התפטרותה כאילו נבעו מאיומים. כתבתי לה שככל שהיא מרגישה מאוימת, דרכה לקצין משמר בתי המשפט ומשטרת ישראל ידועות לה. השופטת, שעשתה הכל כדי שהדברים לא יפורסמו, נמנעה כמובן מלהתלונן, מה גם שברור לה, שאיומים כלפיה לא היו (אלא אם עצם הבקשה להתרת הפרסום אודות התנהלותה היא בעיניה איום)".

"סגנית הנשיא שאליה הועבר בתחילה התיק, כמו גם השופט שאליו הועבר התיק על ידי הסגנית, לא ראו בפנייתי להתרת פרסום התנהלות השופטת משום איום כלפיה. כך נכון הדבר גם לגבי הגורמים השונים בהנהלת בתי המשפט, אשר נחשפו לבקשתי להתרת הפרסום".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוי לה למדינה שאלו הם עיתונאיה ואוי לו לעיתון שאלו כתביו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו