היועמ"ש החליט: התיק נגד השוטר שנחשד בירי במחבל לפני 6 שנים ייסגר מחוסר אשמה

Hadas Parush/FLASH90

היועמ"ש החליט: התיק נגד השוטר שנחשד בירי במחבל לפני 6 שנים ייסגר מחוסר אשמה

לאחר שאמש דווח כי השוטר נחקר בהוראת היועמ"ש לאחר שירה למוות במחבל, היום הכריע מנדלבליט כי התיק ייסגר מחוסר אשמה. לאחר האירוע אף קיבל השוטר על תפקודו תעודת הוקרה ממפקד המחוז בה נכתב כי "בפעולה זאת מנע אסון גדול"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מחלקת העררים בפרקליטות המדינה מסרה הערב לארגון "עדאלה" המייצג את בני משפחתו של פאדי עלון, אשר נהרג מירי שוטרים בסמוך לשער שכם לאחר שזוהה כמחבל, כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה לגנוז את התיק בעניינם של השוטרים היורים, משלא הונחה תשתית המלמדת על ביצוע עבירה על ידי השוטרים. הודעה נמסרה גם לשוטרים המעורבים.

הפיגוע התרחש לפני 6 שנים, אז רדף פאדי עלון אחר קבוצת צעירים בסמוך לשער שכם, דקר נער כבן 15 מספר דקירות באמצעות סכין ופצעו, ולאחר מכן המשיך להתקדם במהירות מצד לצד על פסי הרכבת הקלה בירושלים, כשהוא מניף את הסכין שבידו. בשלב מסוים בעודו מתקדם על פסי הרכבת כשהסכין כאמור בידו, נורה על ידי כוח משטרתי. לצד גופתו של עלון נמצאו סכין ומיכל גז מדמיע.

עוד עלה מחומר הראיות, כי בפוסט שפרסם בפייסבוק קודם לאירוע, העיד על עצמו עלון כי הוא מבקש להיות "שאהיד". בעקבות האירוע הוגשה תלונה מטעם "עדאלה" למחלקה לחקירות שוטרים בבקשה לפתיחה בחקירת האירוע בטענה כי הירי בוצע ללא הצדקה ובניגוד לפקודות בעניין שימוש בכלי ירייה.

החלטת המחלקה לחקירות שוטרים, על דעת פרקליט המדינה דאז, הייתה כי אין מקום לפתוח בחקירה פלילית בנוגע לאירוע האמור. בהמשך הוגש על ידי "עדאלה" ערר על החלטת המחלקה לחקירות שוטרים שלא לפתוח בחקירה.

לאחר קיום מספר דיונים בעניין וקבלת עמדות, ובשים לב לפסק-דינו של בית המשפט העליון בעניין חמדאן, הורה היועץ המשפטי לממשלה על חקירה, במסגרתה ניגבו גירסאות מהמעורבים ונחקרו שני שוטרים שביצעו ירי במהלך האירוע.

בסופו של דבר, לאחר בחינת התשתית הראייתית שנאספה במסגרת החקירה, נוכח מכלול הנסיבות העובדתיות והמשפטיות של העניין, מצא היועץ המשפטי לממשלה לקבל את עמדת ממלא מקום פרקליט המדינה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) ומנהלת המחלקה לחקירות שוטרים שנדרשו לעניין, לפיה לא הונחה תשתית המלמדת על חשד סביר לביצוע עבירה על ידי השוטרים שנחקרו באזהרה, ועל כן הורה לגנוז את תיק החקירה.

כזכור, אמש דיווחנו כי השוטר שנחקר בהוראת מנדלבליט היה אז בלש בימ"ר ירושלים, הגיע לזירה וירה למוות במחבל. כאמור, לאחר האירוע אף קיבל השוטר על תפקודו תעודת הוקרה ממפקד המחוז דאז, ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, ובה נכתב: "בהגיעו לאירוע ירד השוטר מהניידת, זיהה את המחבל, ביצע ירי ונטרל אותו. בפעולה זאת מנע אסון גדול יותר והפגין נחישות, מקצועיות ואומץ לב".

לאחר הפיגוע עלתה טענה שהמחבל לא היווה סכנת חיים בשעה שנורה ולכן התבקש פרקליט המדינה דאז להורות על פתיחה בחקירה של הירי במחבל. פרקליט המדינה החליט אז לסגור את התיק אולם על ההחלטה הוגש ערר שלאחרונה הוכרע על ידי היועמ"ש שקיבל את הערר והורה לחקור את השוטר.

פרקליטו של השוטר, עוה"ד איציק כהן, מסר: "בזמן ששוטרי ישראל מתמודדים עם הפרות סדר נרחבות וניסיונות פיגוע, מצאה מח"ש לנכון לחקור שוטר שנטרל מחבל חמוש ואף זכה בתעודת הצטיינות על תפקודו באירוע, שהתרחש לפני כ-6 שנים. אני מקווה שמח"ש תעמוד על הטעות ותסגור את תיק החקירה בהקדם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מנדלבליט וחיות חיות רעות מתים על טרוריסטים . עוכרי ישראל דקטטורים חסרי מכש נהנתנים על חשבון עניי ישראל . טיפש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture