Yonatan Sindel/Flash90

לקח מ"שומר החומות": חשש במשטרה מעימותים בחגים בערים המעורבות

בעקבות החשש, משטרת ישראל תתגבר את כוחותיה באלפי לוחמי יס"מ ומג"ב ברחבי הארץ בדגש לערים המעורבות. בתוך כך, החל מהיום תחל לפעול יחידת מסתערבים החדשה שתפעל לטיפול בהפרות סדר עם יכולות מתקדמות ולחימה בטרור

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

במשרד לביטחון פנים ובמשטרת ישראל נערכים לחגי תשרי ובסדרת דיוני היערכות במשטרת ישראל ובתום הערכת מצב בה השתתף גם השר לביטחון הפנים עומר בר לב הוחלט כי משטרת ישראל תתגבר את כוחותיה באלפי לוחמי יס"מ ומג"ב ברחבי הארץ בדגש לערים המעורבות ובגזרת ירושלים במהלך חגי תשרי ובכלל זה מאמץ מרכזי ביום כיפור.

בתוך כך, הערב התקיים במשמר הגבול של משטרת ישראל טקס הקמת יחידת מסתערבים ארצית חדשה אשר ייעודה המרכזי הוא פעילות מסוות נגד כנופיות הפשע ברחבי הארץ, טיפול בהפרות סדר עם יכולות מתקדמות ולחימה בטרור.

היחידה הוקמה לאחר שלפני כחצי שנה החליטו מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן על הקמת יחידת מסתערבים נוספת שתפעל בתוך תחומי המדינה אשר תכליתה המרכזי יהיה לחימה בפשיעה החמורה, בהפרות הסדר על רקע לאומני ובטרור.

המטלה הוטלה על היחידה הארצית המיוחדת של משמר הגבול החטיבה הטקטית בפיקוד של נצ"מ צביקה טאוב בשל ייחודה של היחידה. החטיבה הטקטית כוללת מספר של פלגות ובהן יכולות מיוחדות כמו תצפיות טקטיות מתקדמות, אופנועים וכלים מוטוריים, כלבנים, יכולות לחימה מתקמות ועוד. החטיבה הטקטית פועלת ככוח ארצי שובר שיוון תוך קבלת משימות ייעודיות ליכולותיה ממחוזות המשטרה והפעלת הכוח והאמצעים העומדים לרשותה.

את לוחמי יחידת המסתערבים "סיני" החדשה גייסו במשמר הגבול משלושה מקורות עיקריים: המקור הראשון הוא לוחמים, מפקדים וקצינים ששירתו ביחידות הימ"ס הקיימות של מג"ב באיו"ש, בירושלים ובדרום. המקור השני הינו מיון לוחמים שנעשה בתוך החטיבה הטקטית שבסופו של דבר אותרו עשרות לוחמים שמתאימים לביצוע המשימה המיוחדת. והמקור השלישי הינו גיוס של יוצאי יחידות מיוחדות בצבא לשורות משמר הגבול של המשטרה.

הכשרת לוחמי ימ"ס "סיני" החלה כבר מספר שבועות לאחר החלטתם של המפכ"ל ומפקד החיל בחודש אפריל האחרון. ההכשרה התחלקה לשני חלקים מרכזיים, החלק הראשון היה קורס מסתערבים בסיסי של משמר הגבול והחלק השני הוא ההכשרה הייעודית של הימ"ס סיני. הכשרה מורכבת שמתאימה את הלוחמים ונותנת להם כלים ייחודיים להתמודדות עם האתגרים הגדולים שאיתם הם יתמודדו בשטח. בין הנושאים שניתן לרשום על ההכשרה הם יכולות הסוואה והטמעה בשטח, יכולות לחימה מתקדמות, לחימה באמצעות אמצעים מתקדמים שונים ועוד.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי אמר בנאומו הערב: "אחרי הקמה של שלוש יחידות שתכליתן לחימה בארגוני הטרור ולאחר 27 שנים מאז שהוקמה האחרונה, אנחנו מגדירים את המאבק בפשיעה בחברה הערבית, אירועי הירי וגביית דמי החסות כטרור מבית שמאיים על אזרחי ישראל הערבים והיהודים כאחד ולכן אנחנו מקימים היום לראשונה יחידה שכל תכליתה פעילות משטרתית התקפית למיגור הפשיעה".

המפכ"ל הוסיף: "אנחנו נחזיר את הביטחון ליישובים הערבים. זה תהליך שהמשטרה תוביל בכל המישורים לרבות פעילות אכיפה כלכלית אגרסיבית שתבהיר לעבריינים שהפגיעה תהיה קשה גם בכיס, אך במאמץ הזה חייבים לקחת חלק הרבה מאוד גורמי ממשל, רשויות מקומיות ומשרדי ממשלה איתם אנחנו בקשר שוטף. יחד נצליח, השלם גדול מסך חלקיו".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר בדבריו: "לצערנו הרב אתמול איבדנו את לוחם הימ"ס בראל ז"ל שנפל במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. אבקש לשלוח מכאן את תנחומנו למשפחתו היקרה, נמשיך ללוות, לחבק ולחזק אותם. סוד הצלחתה של יחידה טמון באיכות אנשיה, מהיכרותי ביכולתיכם אני בטוח שאתם המפקדים והלוחמים היקרים נכונים לכל אתגר ולכל משימה. מעתה תידרשו להביא לידי ביטוי את העוצמות האנושיות והיכולות המבצעיות אותן רכשתם לכדי הישגים מבצעיים. מצפה מכם לפעול בנחישות ובתחבולות, להעז, להכריע ולנצח. לקבל החלטות קריטיות בזמן אמת בזירת אירוע תוך הבחנה חדה בין מוערבים לבלתי מוערבים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture