6 שנים לאחר "חתונת השנאה": הקטינים שהואשמו בהסתה זוכו בבית המשפט

ביהמ"ש זיכה את הנערים לאחר שהואשמו בהסתה במהלך חתונה בה דקרו את תמונתו של עלי דוואבשה, התינוק שנשרף למוות יחד עם הוריו ע"י יהודי בכפר דומא. בן גביר: "לא כל מעשה לא יפה ומכוער הוא פלילי"

בית משפט השלום בירושלים זיכה היום (רביעי) חמישה קטינים שהואשמו בהסתה בשל השתתפותם בחתונה שהוגדרה "חתונת השנאה" בשנת 2015. באותה חתונה דקרו הקטינים את תמונתו של עלי דוואבשה, התינוק שנשרף למוות יחד עם הוריו ע"י יהודי בכפר דומא.

"הקטע הפסול היה חלק ממחרוזת ריקודים לגיטימית, והנאשמים רקדו לפני ואחרי, או למצער הביעו באמצעות הריקוד ביקורת על מעצרם של חבריהם בעקבות פרשת דומא, ולאו דווקא הסיתו ותמכו בפגיעה בבני משפחת דוואבשה או באחרים", אמר השופט לייבו.

ח"כ איתמר בן גביר שייצג את הבגירים בתיק ואף נכח בחתונה מסר בתגובה: "מהרגע הראשון טענתי שהפרקליטות נתלתה על עץ גבוה ומדובר בכתב אישום פוליטי, מופרך ומיותר".

"מאוד לא אהבתי שדקרו תמונת תינוק ולא צריך להסכים עם התמונות הלא יפות ששודרו מהחתונה, כדי להבין שבמדינת ישראל אסור שתהיה אפליה, ברהט חוגגים עם רובים, באום אל-פאחם יורים יריות בחתונות ורק כאן הגישו כתב אישום".

עוד אמר בן גביר, "לא כל מעשה לא יפה ומכוער הוא פלילי וחשוב שבית המשפט העביר לפרקליטות מסר שלא מדובר בעבירה פלילית. חופש הביטוי נבחן דווקא ברגעים כאלה. כעת אני מקווה שהפרקליטות תחזור בה מכל האישומים כלפי הבגירים בפרשה ותחסוך משפט מיותר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו