Olivier Fitoussi/Flash90

משפט נתניהו • ישועה כתב לבן של ליברמן: "מעריץ את אביך – אני שומר"

במסגרת ההתכתבויות, הוצגה לישועה הודעה שכתב לראש מערכת החדשות בוואלה, בנוגע לידיעה על ליברמן: "צהוב הזוי ולא הוגן, זה מה שיש לי לומר על הידיעה הזו. מבקש שיעוף מיד ולא יהיה בעמוד הבית" • עוד נחשף: הקשר עם כחלון

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

חקירתו הנגדית של עד התביעה בתיק 4000, מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה נמשכת הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. ישועה נחקר על ידי עורך הדין בועז בן צור, פרקליטו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.

במסגרת ההתכתבויות שנחשפו, הוצגה לישועה הודעה שכתב ב-2016 למיכל קליין, ראש מערכת החדשות בוואלה, בנוגע לידיעה על אביגדור ליברמן: "צהוב הזוי ולא הוגן, זה מה שיש לי לומר על הידיעה הזו. מבקש שיעוף מיד ולא יהיה לא בעמוד הבית – וגם לא בעמוד הבית של החדשות".

עו"ד בן צור הפנה להתכתבות ששלח עמוס ליברמן (בנו של אביגדור): "רק לתקן שהכנס היה באריאל ולא בהרצליה". ישועה ענה לו "מטפל" ואף הוסיף "אני מעריץ אותו (את ליברמן)".

בדיון מוצגת התכתבות בין ישועה לבנו של ליברמן, עמוס, הנוגעת לקידום בוואלה של גן הילדים "שורשים", שאחד מבניו של שר האוצר היו שותפים בהקמתו. בזמן הזה ישועה היה בלוס אנג'לס, בדרכו להוואי. בהתכתבות עם יועץ התקשורת של ליברמן, צחי משה, כתב ישועה: "גם מארה"ב אני שומר".

עו"ד בעז בן צור, אחד מסנגוריו של נתניהו, ביקש לברר בתחילת הדיון הבוקר עם ישועה על קשריו עם שר האוצר אביגדור ליברמן – שר הביטחון בתקופה הרלוונטית. "תאשר לי שהיה לך קשר רציף איתו", אמר בן צור. ישועה השיב: "לא היה לי קשר רציף". אחר כך הציג בן צור לעד המרכזי בתיק 4000 התכתבויות וואטסאפ שלו עם בעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ' שמואשם במתן שוחד. "אני בקשר הדוק בחזית הרוסית", כתב ישועה לאלוביץ'. עו"ד בן צור שאל: "החזית הרוסית?", ישועה השיב: "ליברמן". בן צור: "קשר הדוק?", ישועה השיב: "הייתי בקשר עם הבן".

לדבריו, בעל השליטה בקבוצת בזק, שאול אלוביץ', נתן לו הנחיות לא לפגוע בשר הביטחון דאז אביגדור ליברמן. אלוביץ' התפרץ לדבריו וצעק: "לא נתתי הנחיה כזו – אתה שקרן". לטענת ישועה, אלוביץ' אמר לו "לא ללכת על הראש של 'הרוסי", ובמקרה שחרגו מההנחיה, אלוביץ' אמר: "זה פוגע, זה אחד האנשים היחידים שאיתו אנחנו יכולים לעשות עסקים". מנכ"ל וואלה לשעבר אף הוסיף כי לאחר מכן האמירות הפכו ליותר ספציפיות כשבעלי בזק אמר: "אני צריך שהוא יעזור לי במשהו בתקופה הקרובה".

ישועה כתב גם לעורך וואלה דאז, אבי אלקלעי: "תשתדל לא לפגוע בליברמן פגשתי אותו לפני חודשיים טוען בצדק שאנחנו מכסחים אותו. אדרבא אשמח לראות כותרות חיוביות מבחינתו". התכתבויות נוספות הוצגו, והשופט בר-עם ביקש להפסיק: "יש פה מספיק, אני לא רואה ערך להראות עוד מסמך ועוד מסמך".

בהמשך הדיון נחשפה התכתבות נוספת, בה נכללת הודעת סמס בה כתב אילן ישועה לאבי גבאי: "אני עם זוג חברים בשוויץ בוויקנד, הבעל הוא המדען הראשי בפרויקט המאיץ, שניהם ישראלים שחיים בארה"ב כבר 30 שנה. הם מדברים עליך כראש הממשלה הבא. את המומנטום הזה אני חש בהרבה מגזרים".

אחר כך ביקש הסנגור מישועה להציג את טיב יחסיו עם השר לשעבר סילבן שלום, שהתמודד בתקופה הרלוונטית על ראשות הליכוד. לאחר שבוואלה פורסם על אודות חשדות נגדו, כתב לו ישועה: "תהיה חזק וקר רוח, אסייע כמיטב יכולתי". ישועה הודה בדיון היום: "התבקשתי לאתרג אותו מטעם אלוביץ'".
בן צור הציג לישועה התכתבות עם השר משה כחלון מיום הבחירות ב-17 במרץ 2015, שעה אחרי פרסום המדגמים. "ברכות, הישג היסטורי", כתב אז ישועה לכחלון. הסנגור שאל: "למה שלחת לו הודעה?", וישועה השיב: "כחלון היה שר שרציני לשמור איתו על קשר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture