Gideon Markowicz/Flas90

לאחר המכתב האנונימי נגדו: ראש השב"כ המיועד יתייצב היום בפני הוועדה המייעצת

ר' מתכוון לנסות ולהוכיח את גרסתו בדיון שיתקיים בפני שופט בדימוס ויתר חברי הוועדה. במכתב שנשלח אתמול לוועדה תואר אירוע המוגדר כהתנהגות שאינה הולמת. הערב העביר ר' מכתב מקדים לוועדה ובו הכחיש את כל המיוחס לו

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש השב"כ המיועד, ר', יתייצב הבוקר (שישי) בפני הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, ויידרש להשיב לטענות עלומות השם שעוסקות בהתנהלותו בתחום האישי.

ר' מתכוון לנסות ולהוכיח את גרסתו בדיון שיתקיים בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג ויתר חברי הוועדה. במכתב שנשלח אתמול לוועדה תואר אירוע המוגדר כהתנהגות שאינה הולמת ונקשר בשמו של ר'.

ב'ווינט' דווח כי כבר הערב העביר ר' מכתב מקדים לוועדה ובו הכחיש את כל המיוחס לו. "מדובר בעלילה", כתב ראש שירות הביטחון הכללי המיועד, "מנסים לפגוע בי ולסכל את המינוי שלי ברגע האחרון". במכתב הוא מאשים דמות שאינה משרתת בארגון אבל קרובה אליו בהפצת המכתב האנונימי, אם כי לא בכתיבתו.

עוד דווח כי בכדי להגיע לחקר האמת תצטרך הועדה לעשות שני דברים. האחד לשמוע עוד עדויות וככל הנראה גם לשלוח את ר' לבדיקת פוליגרף שתבדוק אם הוא דובר אמת. זאת בעיקר בגלל הצפי להכחשות מצד כל המעורבים באותו מקרה המתואר בתלונה.

כזכור, אמש נחשף כי המינוי של ר' עלול להתעכב בשל מכתב אנונימי שבו טענות נגד ר', שאותו הוועדה תידרש לבחון. המכתב הגיע כבר לפני מינוי לסגן ראש השב"כ, אך אז לא היה נדרש אישור הוועדה. לפי הכללים, גם אם המידע שקרי, על הוועדה לבדוק את המידע.

ראש השב"כ המיועד, ר', נמסר בתגובה לפרסום על המכתב האנונימי: "מדובר במכתב אנונימי שנכתב ונשלח לפני כשלוש שנים ומופץ כעת בתפוצה רחבה. מאחורי המכתב עומד גורם בעל אינטרס אשר ביקש לפגוע כבר אז בשני מינויים. המכתב חסר בסיס עובדתי, רצוף בשקרים ונועד גם הפעם לפגוע במינוי. ככל שיידרש, עדויות לכך יוצגו בוועדה למינוי בכירים".

כזכור, בחודש שעבר הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט על מינויו של ר' לתפקיד ראש שירות הביטחון הכללי. ר', בן 55, נשוי ואב לשלושה, מכהן כיום כסגן ראש השירות. הוא בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ופילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד. שמו ותמונתו של ר' יותרו לפרסום עם אישור המינוי.

את שירותו הצבאי בצה"ל ביצע ר' כלוחם בסיירת מטכ"ל, ולאחר מכן התגייס לשב"כ כלוחם ביחידת המבצעים. בשנת 2011 מונה לראש אגף המבצעים בשב"כ, ובשנת 2016 מונה לראש אגף המטה האחראי על בניין הכח של הארגון. בשנת 2018 מונה לסגן ראש השב"כ, תפקיד אותו הוא ממלא בשנתיים וחצי האחרונות.

ר' יחליף בתפקיד את נדב ארגמן, המכהן כראש השב"כ מאז 2016. ארגמן מסר: "לר' ניסיון מקצועי רב שנים הכולל יכולות ניהול ופיקוד מוכחות, בשורה ארוכה של מבצעים ופעולות של השירות. ר' צמח בארגון מתפקיד לוחם מבצעים ועד לתפקיד סגן ראש השירות, והצטיין בכל אחד מהתפקידים אשר ביצע. אני סמוך ובטוח שכישוריו, אישיותו והערכים שמביא עימו, יובילו אותו בהצלחה בהתמודדות עם האתגרים הרבים שעומדים בפני השירות".

"שני סגני אשר היו מועמדים לתפקיד ראש השב"כ הם טובים, מקצועיים וראויים", הוסיף ארגמן, "בהזדמנות זו מבקש להודות ל-י', סגני הקודם, על שנות שירותו ותרומתו האדירה למען עם ישראל ובטחונה של מדינת ישראל ולאחל לו הצלחה גדולה בהמשך דרכו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture