מפקד מג"ב דרום על האלימות בחברה הערבית: "אין לנו הרבה שיתוף פעולה מהציבור"

צילום: דוברות המשטרה

מפקד מג"ב דרום על האלימות בחברה הערבית: "אין לנו הרבה שיתוף פעולה מהציבור"

חודשיים אחרי שנכנס לתפקידו, אחד ממובילי מאמץ האכיפה נגד האלימות בדרום אומר: "ירי במגזר? 1,000 עדים, אפס עדויות". עם זאת, הוא גם אופטימי: "התחושות של האזרחים משתפרות; הארגון עושה את ההתאמות לאתגרים הנוכחיים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

כחודשיים לאחר שנכנס לתפקיד, ניצב משנה תומר אלדר, מפקד מג"ב דרום, מאמין שהוא האדם הנכון במקום הנכון להתמודד עם אתגרי השעה. מנגד, בראיון ל"ישראל היום" הוא טוען כי המרחב הוזנח במשך שנים וכי עליהם להתמודד עם השלכות קשות במגוון תחומים.

בראיון לכתב הדרום של "ישראל היום" איליה יגורוב הוא התייחס לשינויים הולכים להיות במג"ב דרום בעקבות המציאות החדשה ענה נצ"מ אלדר: "כשניצב אמיר כהן נכנס לתפקידו הוא הבין שצריך שינוי במשמר הגבול בדרום. אנחנו מכניסים את הכוחות הקיימים לארגון של זרועות מבצעיות, כשעל כל אחת מהן מפקד סגן ניצב. הרעיון הוא להתקדם ביכולות הפיקוד והשליטה, ושהצוותים הללו יהיו מוכנים למשימות איסוף, תיעוד והפללה. זה כבר לא רק תגבור של צוות פה, צוות שם. אנחנו מבינים שאנחנו בסיפור אחר, ואחד השינויים הגדולים הוא בתחום קבלת האחריות והבאת תוצאות".

על פערי כוח האדם שלטענת נצ"מ אלדר קיימים בארגון הוא מספר כי "יש הרבה יותר משימות משיש שוטרים, יש הרבה יותר מידע מודיעיני מהיכולת שלי להגיב עליו. ברור שהייתי רוצה להכפיל את מחוז דרום ואת מג"ב דרום. אז הייתי יכול להגיע להרבה יותר כפרים ופעילויות".

על המלחמה בנשק הבלתי חוקי בדרום שלא תמיד זוכה להערכה אמר: "אני לא נלחם רק בשביל אקדח, אני נלחם בשביל כל כדור וכל מחסנית, כל חפץ וכל קסדה. נלחמים על כל כלי הנשק, ומי שחושב שאנחנו נכנסים והנשקים מחכים לנו בסלון – פשוט לא מבין את המאמץ הגדול. במרחב הזה נאספו יותר מ־100 נשקים רק בשנה הזאת – רובים, אקדחים, מטענים ורימונים. מדובר בכמות גדולה, ומושקע עבור זה הרבה מאוד כוח".

נצ"ד אלדר התייחס כיצד הם נלחמים בגניבת האמל"ח מהבסיסים ואמר כי: "אני אציין את ימ"ר מג"ב דרום, שהוא עובד על הנושא הזה. לפני כשלושה חודשים נגנבה כמות גדולה מאוד ממחנה נתן, שם תפסנו את העצורים ואת הרכב. מדובר במאות חלקי נשק שמהם אתה יכול להרכיב עשרות נשקים. אותו הנשק שגונבים מהבסיס מגיע אחרי זה לאירוע שנמצא באחריותנו, וזה מתנפץ עלינו".

לדבריו: "יש לנו את יחידת הימ"ס, ואנחנו מכינים עכשיו פלוגה שלמה שהולכת לשבת בצאלים כדי להתמודד עם התופעה הזו. מדובר באזור רווי אירועים. כשאדם שמגיע לאזור, הבסיס קורץ לו. הוא רואה קיטבג, רואה ציוד ומילואימניק, הוא עושה אחד ועוד אחד, והוא מרוויח עוד מחסנית ועוד כדור שאפשר למכור".

באשר להיעדר תחושת הביטחון בקרב התושבים, אלדר מתעקש להפריד בין התוצאות בשטח לבין התחושות של האזרח: "תחושת חוסר הביטחון כבר משתנה לטובה". לדבריו המספרים תומכים בכך: "אנחנו מדברים על 2,000 עצורים ומעוכבים בשנה הזאת, על עשרות תפיסות בפן החקלאי, כשעל כל אירוע אנחנו הולכים בכל הכוח, מקפיצים גששים, חוקרים ורחפנים. אנחנו בעלייה של 88 אחוזים בהגשת כתבי אישום על פשיעה חקלאית, ואנחנו מעל 100 אחוזים במעצרים בשנה האחרונה, עלייה של 86 אחוזים במעצרים עד תום הליכים. באשר לפשיעה החקלאית, אנחנו בירידה של 13%".

אלדר הגיע מהחטיבה הטקטית, "שוברת השוויון" לדבריו. בשנים הללו הוא מספר כי רכש את הכלים הדרושים לטיפול בפשיעה. מדובר ביחידה שהורכבה מאנשים מהימ"ס, מהימ"מ וכן לוחמים מסיירות צה"ל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture