ראש אגף המבצעים מעיד: "ביקשתי הגבלת קהל במירון – המפכ"ל סירב"

אמנון אלקלעי אמר בוועדת החקירה לאסון: "המפכ"ל אמר לבטל או לקיים עם קהל". אלקלעי סיפר עוד כי בישיבת שרים טלפונית, ערב הילולת הרשב"י אמר המפכ"ל לשרים: "אם תהיה ועדת חקירה תבואו אלי, כי אני לא הגבלתי כמות קהל"

מי שהיה ראש אגף המבצעים במשטרה בזמן האסון במירון, ניצב אמנון אלקלעי, מעיד הבוקר (חמישי) בפני ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון ותיאר כיצד המפכ"ל, רב-ניצב קובי שבתאי, דחה את ההמלצה שלו ושל מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון לביא, להגביל את כמות הקהל בהילולת ל"ג בעומר המרכזית.

הקצין הבכיר שהתריע מפני סכנת הצפיפות ודעתו לא התקבלה הסביר מעל דוכן העדים כי דחף לכך שמספר המשתתפים יצומצם כחלק מתקנות הקורונה – דבר שהיה נותן מענה הן לחשש הבריאותי מהתפרצות הנגיף באירוע הענק והן לסוגיה הבטיחותית. אולם לדבריו, בדיון מכריע שנערך 12 יום לפני יום ההילולה, המפכ"ל שבתאי שלל את הצעתו והודיע כי מבחינתו או שמבטלים את האירוע לחלוטין או שמקיימים אותו ללא הגבלת קהל כלל, "יש רק שתי אפשרויות לקיום האירוע – שחור או לבן", ציטט אלקלעי.

חשוב לציין כי ניצב בדימוס אלקלעי הודיע זמן קצר אחרי מינוי שבתאי למפכ"ל על רצונו לפרוש מהמשטרה. הבוקר הוא סיפר לחברי הוועדה מדוע הוא חש אכזבה מהארגון: "באמצע מרץ ביקשתי לסיים את תפקידי במשטרה אחרי 30 ומשהו שנה על רקע זה שאני לתחושתי תהליך קבלת ההחלטות הוא שגוי, ההישענות על הדרג המקצועי שגויה. ביטאתי את זה בפני המפכ"ל, ואמרתי לו 'אני לא יכול לקיים את האחריות שלי, האחריות שלך גוברת, אין לי סמכות'".

הוא הוסיף: "בפעם הראשונה שביקשתי לסיים, הוא ביקש ממני להמשיך. אחר כך הייתה שרשרת אירועים מבצעיים, אמרתי לו את זה בפנים, קיימנו שיחה מאוד משמעותית. במקור, לבקשתו שאשאר ראש אגף המבצעים לעוד שנה הסכמתי, זה היה בכניסתו לתפקיד. ראיתי שבכל התקופה שאנחנו משרתים יחד תהליך קבלת ההחלטות לא מתנהל נכון. היו לי שיחות עם המפכ"ל, נשארתי לעוד מספר שבועות. ראיתי את הדפוס נמשך ואז הלכתי אליו וביקשתי לעזוב את המשטרה".

ראש אגף מבצעים לשעבר המשיך לתקוף את התנהלות המפכ"ל וסיפר בועדה כי בישיבת שרים טלפונית, ערב הילולת הרשב"י אמר המפכ"ל לשרים: "אם תהיה ועדת חקירה תבואו אלי, כי אני לא הגבלתי כמות קהל".

כזכור, בחודש שעבר חשף 'ווינט' פרוטוקול משטרתי סודי מהדיון שלפני אסון מירון, שממנו עלה כי אלקלעי הצביע מראש על הצפיפות האפשרית כסכנה ברורה ומיידית. "התכלית – שלום הציבור. האיום הגדול – צפיפות ותשתיות", טען, והמליץ "להיערך לאירוע רב נפגעים, ומוכנות לעומס כולל תוכנית לדילול קהל על ידי אגף התנועה".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תפסיקו כבר לקשקש…
כל הסיבות ל"הגבלת הקהל" היה בגלל הקורונה.

תפסיקו לתפוס על זה טרמפ…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו