המפכ

צילום: דוברות המשטרה

המפכ"ל מעדכן את התגובה לפרשת NSO: "אם היו מקרים נקודתיים נתקן"

מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, מתייחס לסערת NSO ואומר כי אם יתברר כי היו מקרים נקודתיים בהם היתה חריגה מהנהלים - המשטרה תפעל לשיפור ולתיקון. שאתמול הוא היה נחרץ וטען כי "לא ריגלנו אחרי פעילי מחאה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי התייחס היום (חמישי) לפרשת NSO על השימוש שהמשטרה עושה בתוכנות ריגול למעקב אחר אזרחים תמימים, ואמר כי אם היו מקרים נקודתיים של חריגה מנהלים – נתקן. זאת לאחר שאתמול הוא היה נחרץ וטען כי "לא ריגלנו אחרי פעילי מחאה".

דבריו של שבתאי מגיעים לאחר שבימים האחרונים פורסמו בעיתון "כלכליסט" דיווחים על פעולות חקירה אשר נעשו לכאורה שלא בהתאם לנהלים. הבוקר נחשף כי בין היתר המשטרה השתילה תוכנת ריגול בטלפון של פעיל חברתי.

לדברי המפכ"ל: "משטרת ישראל פועלת ללא לאות לאיתור, מניעה וסיכול פשיעה, בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה. את תפקידה זה ממלאת המשטרה בהתאם לחוות דעתם של הגורמים המשפטיים הבכירים ביותר, והוא מיושם, על פי דין, בכפוף לצווים שיפוטיים ולנהלים קשיחים".

שבתאי התייחס לפרשה ואמר כי "בימים האחרונים פורסמו בעיתון כלכליסט דיווחים על פעולות חקירה, אשר נעשו לכאורה שלא בהתאם לנהלים. פעולות אלה אירעו, בהתאם לפרסומים, על פני תקופה ממושכת".

"המשטרה בראשותי קשובה לכל ביקורת עניינית. ואכן, החל ממועד הפרסום, החלה המשטרה בבדיקה פנימית קפדנית. הבדיקה לא העלתה כל ממצא המלמד על חריגה לכאורה מהוראות הדין".

שבתאי הוסיף וקרא לעיתון שחשף את הפרשה לעזור למשטרה: "קראתי לעיתון כלכליסט בסמוך לפרסום הראשון בעניין, ואני שב וקורא לעיתון כלכליסט גם כעת, להעביר לידינו פרטים קונקרטיים אשר יאפשרו לבדוק את האירועים הנטענים. יחד עם זאת, המשטרה בראשותי לא תסתפק בכך, והבוקר הנחיתי שוב את כלל הגורמים הרלבנטיים, להמשיך ולהעמיק בבדיקות, מעבר לבדיקות שכבר נעשו, של כלל הפעולות, גם בהתייחס לשנים עברו. כל זאת ייעשה בשיתוף פעולה הדוק עם היועץ המשפטי לממשלה, על-מנת לוודא כי לא היתה חריגה כלשהי מהנהלים, לרבות בתקופה בה טרם שימשתי כמפכ"ל".

"אני מודיע, כי אם וככל שיתברר כי היו מקרים נקודתיים בהם היתה חריגה מנהלים – המשטרה בראשותי תפעל לשיפור ולתיקון, וזאת בשקיפות מלאה, ובשיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים. לא נשלים עם חריגה כלשהי מהוראות הדין, במידה ויימצא שהיתה כזו".

המפכ"ל הוסיף כי "חשוב להדגיש: האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים בהם משטרת ישראל עושה שימוש הם גורם ראשון במעלה בסיכול ומניעת פשיעה חמורה. אמצעים אלה משמשים במקרים רבים להצלת חיים, פשוטו כמשמעו. הם משמשים את המשטרה לסיכול פגיעה בחפים מפשע, ובהתחקות אחר יעדים מסכני חיים בניסיון למנוע עבירות רצח, טרם שעבירות אלה בוצעו. לפיכך, כל ניסיון לייצר דה-לגיטימציה סביב עצם השימוש בכלים המתקדמים הללו, עלול ליטול מהמשטרה את יכולותיה להתמודד בהצלחה עם אתגרי הפשיעה בעת הזאת, וממילא להביא לפגיעה בביטחון האישי של כל אזרח ואזרח".

"אשר על כן, אני מבטיח לכלל אזרחי ישראל, כי המשטרה תמשיך במילוי משימותיה המורכבות והחשובות, וכי היא לא תחסוך בכל האמצעים החוקיים, והחוקיים בלבד, על-מנת לסכל פשיעה חמורה במדינת ישראל. זה תפקידה של המשטרה. אני קורא לכלל האזרחים שומרי החוק, להבחין בין ביקורת עניינית, אותה נבדוק ובה נטפל, ובין ניסיונות בלתי לגיטימיים לפגוע במשטרת ישראל ולהחליש את מערכת אכיפת החוק."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האמת שנהגתי את כל הדרך לאילת.
היו כמה מקרים נקודתיים שעברתי באדום ושיחקתי בטלפון אבל בגדול….
נתקן

בס"ד, אין אמון לממשלת הציונים הכופרניים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture