Olivier Fitoussi/Flash90

בר-לב מודה לראשונה על התנהלות בעייתית: "לא ניסינו להסתיר זאת מהציבור"

השר הממונה על המשטרה מציג הבוקר ניתוק מוחלט, לאחר שהוא אמנם הודה כי המשטרה עשתה שימוש בלתי-חוקי בפרשייה - אך טוען כי המשטרה בכלל לא ניסתה להסתיר זאת מהציבור. "היו אפליקציות שאין אישור להשתמש - והן היו פתוחות"

התקופה האחרונה הייתה פחות טובה למשטרה, עם רצף החשיפות כיצד היא השתמש בתוכנת הריגול פגסוס של חברת NSO הישראלית כנגד אזרחים תמימים וחפים משפע, תוך פריצה מרחוק לטלפונים שלהם ו'שאיבת' מידע של כל מה שיש שם. אמש (רביעי) נאלצה המשטרה לראשונה להודות אחרי הכחשות רבות כי היה שימוש לא חוקי בתוכנה, והבוקר מודה גם השר לביטחון פנים עמר בר-לב.

"אין דבר כזה שהיה מעקב אחרי אזרחים", קבע השר בר-לב כשהתפוצצה לראשונה פרשיית NSO, ככה פשוט. במשטרה גם הכחישו את הפרסומים – אבל נאלצו להודות אתמול לראשונה כי "התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים". לפיכך, הנחה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על נקיטת מהלכים מיידיים "על מנת למנוע אפשרות לחריגה מסמכות ומשטרת ישראל תפעל בהתאם".

כאמור, הבוקר גם השר לביטחון פנים עמר בר-לב 'מתקפל', בריאיון ל'ידיעות אחרונות'. "מה שהתברר הוא שהיו אפליקציות שאין אישור להשתמש בהן – והן היו פתוחות. זאת אומרת, חוקר אחד, שניים, עשרה, היו יכולים להיכנס לאפליקציות האלה שהיו פתוחות, ואסור היה להשתמש בהן, ולראות איזה חומר יש", מודה השר הממונה על המשטרה.

בר לב טוען עם זאת, כי "החלק החיובי הוא שבעקבות כל האירוע המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה נכנסו לבדיקה. אני שמח שהמשטרה לא הסתירה את זה". אך שימו לב למשפט האחרון, הוא לא פחות מהזוי: "המשטרה גם לא ניסתה להסתיר מהציבור". כנראה שבר לב שכח שהם הכחישו באופן גורף את הפרשייה במשך השבועיים האחרונים.

הדיווח הכי דרמטי היה אתמול, כשנחשפה הקלטה מחדר החקירות בה נשמעים החוקרים בתיקי נתניהו מדברים מספר דקות לפני שאחד העדים המרכזיים, שלמה פילבר, נכנס לחדר. "זה לא הכי חוקי מה שאנחנו עושים. לא בטוח שמותר להשתמש באפליקצייה", נשמעים אומרים החוקרים, שלמעשה מדברים על כך שהם פרצו לטלפון הנייד של פילבר – באמצעות תוכנת פגסוס של NSO.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרי כל כך ברור ששר המשטרה הכושל ביותר, נותן תשובה כזאת .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו