יאיר גולן. צילום: הדס פרוש / פלאש 90

משפחות שכולות לשר הביטחון: לא למינוי יאיר גולן לתפקיד הרמטכ"ל

סערה: עמותת 'אם תרצו' יזמה עצומה עליה חתמו 100 משפחות שכולות הדורשות שלא למנות את סגן הרמטכ"ל ליורשו של אייזנקוט, זאת לאור התבטאות שנויה במחלוקת שלו מהעבר. מאידך, רבים בימין יוצאים להגנתו. ליברמן: "קמפיין הכפשה לא ראוי"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בעיצומו של תהליך בחירת רמטכ"ל חדש לצה"ל, פנו כ-100 משפחות שכולות במכתב לשר הביטחון, אביגדור ליברמן, ובו דרישה לא למנות אל האלוף יאיר גולן לתפקיד הרמטכ"ל לאחר שאייזנקוט יסיים את כהונתו. הנימוק: אמירתו השנויה במחלוקת של גולן לפני כשנתיים, לפיה ניתן לזהות בישראל תהליכים המזכירים תהליכים דומים לאלו שהתרחשו בשנות השלושים בגרמניה.

בין היתר כותבים ההורים השכולים: "מהתבטאויותיו של האלוף גולן עולה תמונה מדאיגה של מפקד המוכן לקחת סיכונים מיותרים של חיי חיילנו תוך השוואה של מדינתנו לגרמניה הנאצית ועוד. כהורים, כאחים, וכבני זוג שכולים ציטוטים אלה מדאיגים אותנו ביותר. גולן התבטא ואמר כי הוא מעדיף את חיי אוכלוסיית האויב על-פני זו של חיילי צה"ל ששומרים עלינו ומסכנים את גופם ונפשם…מהדברים של גולן עולה תמונה מדאיגה לפיה יש סיכוי שהוא היה מעדיף לעתים לראות את החיילים נרצחים, כי אין לדעת מהי כוונת המחבל עד לרגע ביצוע הפיגוע".

מי שגיבשה את היוזמה והפניה לרמטכ"ל היא עמותת הימין 'אם תרצו', כשהרקע, כאמור, אמירתו מעוררת המחלוקת של יאיר גולן לפני כשנתיים לפיה "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט לפני 90-70 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום ב2016".

באופן מפתיע, להגנתו של גולן יצאו כמה דמויות בכירות מהימין, בהם סא"ל במיל', שלום איזנר (שתועד מכה פעיל שמאל מדנמרק עם רובה לפני מספר שנים), שכתב הבוקר: "מבוכה, זעזוע וכאב חד הכה בי כשראיתי את המכתב נגד האלוף יאיר גולן".

איזנר, איש הציונות הדתית, הוסיף: "גולן מפקד משכמו ומעלה, אמיץ לב, ישר דרך, שכל חייו פעל למען ביטחון העם והארץ. שם נפש בכפו לא אחת לשמירת חיינו וחיי חייליו. איך ניתן לטעון שאינו ראוי?".

על פניית המשפחות השכולות אמר איזנר: "משפחות שכולות היקרות לנו מאוד, הייתכן שהשתמשו בכן? הייתכן שהוטעתן? אין כאן רק פגיעה באלוף יאיר גולן, זאת לדעתי פגיעה קשה בצה"ל כולו. התערבות לא ראויה נגד מפקד ראוי שהוביל רבים במסירות למען ישראל וניצחון צה"ל, שחינך לערך הניצחון לא פעם גם עם הידיעה שלא כל מטרה מקדשת כל אמצעי".

הוא שיבח את פעילותה של תנועת אם תרצו באופן כללי, אך טען: "הפעם טעיתם בגדול. הבחירה בחיים קודם כל, שמירה על אחדות הצבא והשימוש במשפחת השכולות לניגוח אלוף בצה"ל היא שימוש פסול הפוגע הן בצה"ל והן בקדושת השכול הישראלי. הרי בקלות ניתן להחתים משפחות לתמיכה באלוף. האת זה אתם רוצים? יאיר גולן האלוף – באם תיבחר נלך אחריך באש ובמים למען ביטחון ישראל".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיב לפניה וכתב: "אלוף יאיר גולן הוא קצין מעולה ומפקד אמיץ שהקדיש את חייו לביטחונה של מדינת ישראל. קמפיין ההכפשה שמתנהל נגדו בימים האחרונים אינו ראוי ולא תהיה לו שום השפעה על הליך מינוי הרמטכ"ל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השם תעזור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture