נתניהו ופומפאו. צילום: פלאש 90

ביקור בזק: נתניהו ייפגש בבריסל עם מזכיר המדינה האמריקני

על רקע המתיחות הגוברת בגבול הצפון, ראש הממשלה ימריא בצהרים לבריסל, שם ייפגש בשעות הערב עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, וידון עמו בהתפתחויות האזוריות. לראש הממשלה יתלוו ראש המוסד, ראש המל"ל והמזכיר הצבאי

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו


(בוידאו: נתניהו פוגש חיילים במהלך תרגיל צבאי בשבוע שעבר)

המתיחות הגוברת בצפון ובדרום: ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש הערב עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בבריסל.

קיומה של הפגישה – שנקבעה כבר בשבוע שעבר – פורסם רק הבוקר כאשר כבר בשעות הקרובות רה"מ ימריא לבריסל. לראש הממשלה יתלוו ראש המוסד, ראש המל"ל והמזכיר הצבאי.

במוקד הפגישה צפויות לעמוד ההתפתחויות האזוריות, בדגש על רוחות המלחמה בחזית הצפונית.

כזכור, בנוסף לתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה ולאיומים המתעצמים של חיזבאללה, בשבוע שעבר התקיים תרגיל צבאי חריג בצפון ובדרום, כשבמקביל ביטל הרמטכ"ל את ביקורו בגרמניה. ימים ספורים קודם לכן הכריז נתניהו כי "המציאות הביטחונית אינה יכולה לאפשר בחירות כעת".

אם לא די בכך, ועדת הכספים אישרה העברה תקציבית חריגה של מיליארד וחצי שקלים למערכת הביטחון, כאשר יו"ר הועדה ח"כ גפני מצהיר: "אני יודע על מה ההעברה, מדובר בהעברה חיונית חד משמעית לביטחון ישראל והדברים יפורטו בוועדה המסווגת".

מפקד פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי, אמר בכנס באשקלון כי "אין חולק על כך שהאיום על העורף הישראלי במלחמה הבאה יהיה מאתגר מאוד. ב-2019 קיים איום אחר מורכב ומאתגר יותר על ישראל, לצד יכולות המוכרות לנו מהעבר ישנה מציאות גיאו-אסטרטגית אחרת המציבה בפנינו אתגרים ואיומים אחרים".

לדבריו, "באירועים הבאים כבר לא יהיה מצב שבו נלחמים בצפון או בעזה ובתל אביב ישתו קפה, זו נחלת העבר".

רצף האירועים והאמירות המתואר מאותת על פוטנציאל להסלמה של ממש – אולי אפילו מעבר לכך – בכל החזיתות, בדגש על זו הצפונית. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר במהלך מפגש עם חיילים בבקו"ם: "כראש ממשלה מה שמעסיק אותי זה העובדה שאני יודע שאין מלחמות חינם ואין קרבות חינם, תמיד יש מחיר והמחיר יקר מאד ואני חושב תמיד על המחיר. כשמלחמה היא בלתי נמנעת נפעיל את כל הכוח וכל העוצמה ונעשה זאת בדרך המיטבית".

"חיזבאללה הקים מפעלים לדיוק טילים והפך רקטות כבדות ארוכות טווח, לטיל שיכול לפגוע בכל מקום במדינת ישראל. דמיין את כל המתקנים הצבאיים והאזרחיים שלנו, את נמל התעופה בן גוריון, נפגעים באופן מדוייק", הזהיר גדעון סער, בראיון ל'רדיו ללא הפסקה'.
https://archive.jdn.co.il/breakingnews/1049299/
סער הדגיש כי במצב הדברים שנוצר על ישראל להנחית מכת מנע על חיזבאללה, ביוזמתה. "נחנו צריכים לשאול את עצמנו האם אנחנו רוצים להמתין ולהיפגש עם החיזבאללה כשיש לו יכולת מהלומה איכותית על התשתיות האזרחיות והצבאיות של מדינת ישראל. מומחים יסבירו שכל טיל מדויק מביא לנזק של בערך עשר רקטות כבדות "טיפשות". יש לאיראנים מטרה מסוימת – צבירת כח סביבנו, גם בהקשר של ההתבססות בסוריה, בלבנון, ולהגיע ליכולת מהלומה איכותית, על מנת לסחוט אותנו. הם יחזיקו עלינו מנופים רבי עוצמה. לכן אני בדעה שישראל חייבת לפעול היום. ישראל איננה יכולה להכיל את התפתחות האיום הזה".

"ישראל חייבת לפעול היום במכת מנע על אותם מפעלים לטילים מדויקים שנבנים בלבנון. היו ניסיונות כאלה גם על אדמת סוריה, שעל פי מקורות זרים, ישראל טיפלה בהם. בלבנון יש אתרים כאלה".

עוד מדברי סער בראיון: "תפקיד של מנהיגות זה לא לקבל החלטות קלות. כאן אנחנו מדברים על החלטה שהיא באמת החלטה קשה. גם ההחלטה להימנע מפעולה יש לה משמעות. החיזבאללה וגם החמאס בונים עוצמה, והיא מכוונת רק מול גורם אחד – מדינת ישראל. אני אומר את הדברים האלה כדי לחזק את הממשלה, כדי לחזק את ראש הממשלה, כדי להקדים גיבוי ותמיכה בציבור לקבל החלטות קשות. אני חושש מאוד שחלון ההזדמנויות הולך ונסגר, ואם אנחנו לא נפעל היום, בעתיד, אם נפעל, הפעולה שלנו תהיה הרבה פחות אפקטיבית, והמחירים שלה יהיו הרבה יותר כואבים. אתמוך ואגבה כל החלטה שתתקבל בעניין הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture