מתיחות שיא ביו"ש; סוריה מאיימת על ישראל • סיכום חדשות השבת

כוחות צה"ל הרסו בנין בן 4 קומות בו התגורר המחבל שרצח את סמ"ר רונן לוברסקי הי"ד. במקביל התמודדו הכוחות עם שורה של הפרות סדר ועימותים בכל הגיזרה. עוד בחדשות השבת: סוריה מחריפה האיומים על ישראל ואוסטרליה מכירה בירושלים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

סיכום חדשות השבת מתפרסם באדיבות אתר 0404

– לוחמי צה"ל בשיתוף עם לוחמי משמר הגבול וכוחות המנהל האזרחי הרסו לפנות בוקר מבנה בן ארבע קומות בו התגוררה משפחת המחבל שרצח את לוחם דובדבן, סמל-ראשון רונן לוברסקי הי"ד, במהלך פעילות מבצעית בחודש מאי האחרון. כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת כי במהלך הפעילות התפתחו התפרעויות בהן השתתפו עשרות מחבלים שיידו אבנים, כשבתגובה כוחותינו השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות – אין נפגעים. בפעילות ההריסה השתתפו גם לוחמי יחידת דובדבן, בה שרת לוברסקי. זמן קצר לאחר מכן הודיע בכיר ברשות על הקמת ועדה לאומית שתפעל למציאת פתרון מגורים זמני למשפחת המחבל עד לשיקום הבית שנהרס.

– כוחות צה"ל חיסלו עם כניסת השבת מחבל כבן 18 שהשתתף בהתפרעויות סמוך לרמאללה וסיכן את חייהם של הלוחמים – כך לטענת גורמים ערבים. כתב חדשות 0404, ליעם גולן, מוסר כי כוחות הנדסה של צה"ל פעלו אתמול (שישי) להצבת כ-120 פרטי מיגון מבטון בכ-20 מוקדים שונים בגזרת יהודה ושומרון במטרה לשפר את ההגנה באזור.

– שני כלי נשק מסוג M-16 ועוזי אותרו אמש ברכב שנעצר לבדיקה במהלך פעילות מבצעית שערכו כוחותינו מהחטיבה המרחבית "יהודה" בשכונת אבו סנינה בחברון. כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת כי נוסעי הרכב נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון.

– כוחותינו מחיל הים עצרו לפני הצהריים ארבעה ערבים שחרגו עם סירתם מהשטח המותר לדיג מול חופי רצועת עזה והעבירו אותם להמשך חקירה.

– מספר מחבלים חצו עם כניסת השבת את גדר המערכת בדרום רצועת עזה, הגיעו לסוללת עפר בשטח ארצנו ועם הגעת כוחותינו למקום, שבו על עקבותיהם. כתב חדשות 0404, ליעם גולן, מוסר כי לטענת הערבים במהלך התפרעויות הטרור שנערכו אתמול (שישי) לאורך גבול הרצועה נפצעו כ-75 מחבלים שסיכנו את כוחותינו.

– השליח של ממשל טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, התייחס אמש להסלמה במצב הביטחוני ביהודה ושומרון ואמר כי "פיגועי הטרור האחרונים נגד ישראל לא מוסריים, אך יחד עם זאת זריקת אבנים על כלי רכב ערבים שאין להם שום קשר לפיגועים אלה היא תגובה לא לגיטימית. חפים מפשע יכולים להיהרג מכך".

– גורמים סורים רשמיים ששוחחו עם העיתון הכווייתי אל-ראי סיפרו שהצבא הסורי "שינה את כללי ההתמודדות עם ישראל". על פי הדיווח, "כל תקיפה בסוריה תענה בתקיפה בישראל, על כל פגיעה בשדה תעופה בסוריה, יפגע שדה תעופה בישראל".

– ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הכיר לפנות בוקר במערב ירושלים כבירת ישראל. במהלך נאום שנשא, אמר מוריסון שאוסטרליה מחויבת לפתרון שתי המדינות "ומצפה להעביר את השגרירות מתל אביב למערב ירושלים לכשיתאפשר". מוריסון הוסיף שעד העברת השגרירות, תפעל אוסטרליה להקמת מבנה משרדים במערב ירושלים שיעסוק בנושאים של סחר וביטחון.

– תושב נצרת עילית כבן 60 חולץ הבוקר בשלום על ידי השיטור הימי, לאחר שנסחף על גבי סירת גומי למרחק של כשני ק"מ מקו החוף בכנרת.

– ארצות הברית הטילה אמש סנקציות כלכליות על אלוף (במיל') ישראל זיו ועל אישים נוספים בשל ביצוע "פעולות שיש להן מטרה או השפעה על הרחבת או הארכת הסכסוך בדרום סודן".

– כוחות הביטחון הצרפתים עצרו במהלך השבת למעלה מ-110 מתפרעים שהשתתפו זה השבוע החמישי ברציפות במחאת "האפודים הצהובים" בפריז. כתב חדשות 0404 בצרפת, ידידיה כהן, מוסר כי גם היום החליטה המשטרה לסגור מספר תחנות של הרכבת התחתית בקרבת השאנז אליזה, כמו גם חלק מהעסקים באזור וכמה מגרשי כדורגל בהם היו אמורים להתקיים משחקים של הליגה הבכירה.

– צרפת: מספר הנרצחים בפיגוע בשטרסבורג עלה אמש לארבעה, לאחר שרופאי בית החולים המקומי לא הצליחו להציל את חייו של פצוע אנוש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture