צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

"צה"ל הוא הצבא היחיד שנלחם בצבא האיראני; התקשורת אובססיבית נגדי"

בנאום ארוך שנשא בועידת 'גלובס' התייחס ראש הממשלה לסוגיות הבוערות שעל סדר היום המדיני, החברתי והכלכלי. בהמשך העניק נתניהו שיחת-ראיון בה הגיב לאישומים השונים נגדו, תקף את התקשורת ואפילו חשף כמה שעות הוא ישן בלילה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השתתף הבוקר (רביעי) בועידת 'גלובס', בה היה הנואם במרכזי. נאומו של נתניהו התמקד בסוגיות הבוערות שעל סד היום המידני, הכלכלי, הביטחוני והחברתי, ומיד לאחר מכן נערכה שיחה פתוחה על הבמה בינו לבין יו"ר העיתון,שהתמקדה בסוגיות הנוגעות באופן אישי לנתניהו, ביניהן החקירות השונות בעניינו.

בשורות הבאות נביא את עיקרי הדברים של נתניהו בעניינים השונים, כפי שנאמרו בועידה והובאו באתר 'גלובס'.

על מצבה הביטחוני של ישראל: "אני הקדשתי את זמני ומרצי בלהפוך את ישראל למדינה מאוד חזקה. ז'בוטינסקי, אותו אני מאוד מעריך, הניף את דגל המדינה. אני מניף כמה דגלים – כמה עוצמות. העוצמה הראשונה והחיונית ביותר היא כמובן עוצמה שבלעדיה אתה לא חי. בלי עצמה צבאית פשוט ישחטו אותך! בלי כלכלה עם כלכלה… פשוט יכבשו אותך. אין ברירה, צריך עצמה צבאית…אבל אין ברירה, הדברים האלה עולים הרבה כסף, וצריך עצמה כלכלית. כי מי ישלם בשביל זה? מה זאת אומרת? אמריקה תשלם. סידרתי עם אובמה קרוב ל-40 מיליארד דולר תוספת, וזה עדיין רק 12% מההוצאה שלנו. 88% צריך לבוא מאיתנו. אז אין בעיה. נטיל מסים ונקבל את הכסף.

אם אני אטיל מסים אני אתהפך בסוף. אם אטיל 100% מס אני אקבל 0% – אף אחד לא יעבוד. כדי לקיים את הצרכים הצבאיים שלנו הדרך היחידה היא שוק חופשי. אני חסיד השוק החופשי בגלל מטרות קולקטיביסטיות זו הדרך היחידה לנהל חיים, לתת לכל אח הזדמנות שווה. אבל בלי עצמה כלכלית אין דרך לקיים את הנדבך הכי משמעותי של החיים שלנו".

לדבריו, "עשינו שש רפורמות גדולות שנותנות לנו עוצמה גדולה. אין אפשרות להשיג את זה בלי ליברליזציה של הכלכלה. למשל שחרור המטבע – במדינת ישראל לא יכולת לשחרר יותר מחופן של דולרים בלי אישור של הבנק המרכזי. איבדנו ככה ראש ממשלה מצוין, יצחק רבין…לכן הדבר הראשון שעשיתי הוא לבטל את המגבלה וכן הלאה… זאת אומרת כלכלה חופשית כמרכיב של העוצמה הצבאית. ויש יחסי גומלין – אם אין לך יכולת צבאית להגן על המדינה, גם הכלכלה תתמוטט".

על מצבה המדיני של ישראל: "זה מוביל אותנו לעוצמה השלישית – עצמה מדינית. זה ממוביל אותנו לחוזים והסכמים שעשינו ב-2017, וברזיל הולכת להצטרף. העובדה שיש לנו עוצמה צבאית מודיעינית שכל העולם רוצה כדי להלחם בטרור ועצמה כלכלית – טכנולוגית שכל העולם רוצה, זה חסר תקדים. לא היה דבר כזה. את העוצמות האלה אני רוצה בשביל להטוות את הכיוון – לא אנחנו הולכים? עד היום הלכנו לכיוון של להעצים את מדינת ישראל כי החזק שורד.

על מצבה החברתי של ישראל: "תגידו לי – הכלכלה טובה לעשירים. העשירים נהיים יותר עשירים והעניים נהיים יותר עניים. אין יום שאני לא שומע את זה. אבל יש עם זה רק בעיה אחת – זה לא נכון. ישראל היא כמעט המדינה הבודדה במערב שזה לא נכון והנה למה. זה מדד אי השוויון, מדד ג'יני, רואים עלייה קלה לפני כמה שנים במדד כי לקחנו את קצבאות הילדים, אבל אחרי שהחרדים הסתגלו לזה המדד יורד. ישראל היא מדינה היחידה בעולם שאנחנו יורדים ויורדים ויורדים. מי שקיבל את הגידול הכי משמעותי בהכנסה היה החמישון השני מלמטה ואחריו החמישון התחתון. הכי מעט העשירון העליון – העשירים נהיו יותר עשירים, אבל באופן יחסי, פחות מהחמישונים התחתונים.

תגידו לי – זה הכל טוב ויפה אבל מה עם כח הקנייה? מה זה עוזר שהורדת את אי השוויון ואין אבטלה. אז בואו נראה מה קרה למחיר החשמל. מחיר החשמל עלה, וירד מאז 2013 ב-15%. גם אם הוא יעלה עוד הוא עדיין יהיה יותר נמוך משהיה בשנת 2014. מי היה אז שר האוצר מחיר החשמל בישראל נמוך משמעותית מבמדינות אירופה. ואני אומר לכם, מחיר החשמל לא יעלה ב-8%. אם יהיה לנו גז שלנו, ונפתח את ליווייתן, זה יוריד את מחירי החשמל באופן משמעותי.

מה קרה למחירי המזון? הנה מחירי המזון, השכר הממוצע, ושכר המינימום. הסיבה שכל מה שקורה בצרפת לא תופס כאן היא כי אנשים יודעים את האמת – ישראל היא סיפור של הצלחה כלכלית אדירה, אבל זה לא בגדר ניסים. זה יישום של כלכלה חופשית עם השקעות ממשלתיות במקומות שאני לא אכנס לפירוט אבל זה נותן לנו עוצמה אדירה. אי אפשר לפתח פה סטארט-אפים עם מס שולי של 66%, מה שהיה כשנכנסתי לתפקיד ב-2003. מי יבוא לפה עם מס כזה? מי ישאר? את הסייבר כמעט חנקנו עם רגולציה. היום יש לנו שילוב של כלכלה חזקה וטכנולוגיה חזקה, מה שמאפשר לנו לממש את הצרכים הצבאיים שלנו".

בשלב זה חזר נתניהו לדון באתגרים הביטחונים השונים: "הצורך הראשון הוא למנוע את התחמשותה הגרעינית של איראן. היינו במחסן בטהרן שחדרנו לתוכו ולקחנו 100 אלף תיקים ודיסקים, וגילינו שהאירנים תכננו לייצר חמישה ראשי נפץ גרעיניים. אנחנו עדיין עוברים על זה, זה מאגר אינפורמציה אדיר. הם קיבלו הסכם עם אובמה, אדיר, שתוך 10 שנים הם יוכלו לבנות פצצות באופן בלתי מוגבל. זה אסון, ואנחנו מחוייבים לא רק להלחם בהסכם הגרעין במבצעים ופעולות, ששמחתי לראות שממשל ארה"ב הנוכחי אימץ. שוחחתי על כך עם הנשיא אתמול, אבל גם במאמץ למנוע את האימפריה.

אנחנו מכים בהם. התחלנו לפני שנתיים וחצי – אנחנו פשוט מכים בהם. צה"ל הוא הצבא היחיד שנלחם בצבא האיראני – בעולם. מה שאנחנו רוצים להשיג זה לעשות חור גדול בתכניות האיימפריאליות האלה. אם אנחנו יודעים שזה מה שהולך לקרות עדיף לנו לפגוש אותם עכשיו. לכן אנחנו מתמודדים איתם כרגע. אנחנו מכים באיראן בסוריה, וארה"ב מכה באיראן כלכלית. אנחנו פועלים על לכווץ את הגוף הזה שאחראי על כמעט כל הבעיות הביטחוניות המהותיות של מדינת ישראל. אנחנו נלחמים גם בזרועות של אירן, ונלחמים בזרוע שלהם חיזבבאללה, אנחנו חושפים את המנהרות שלו כמו שאנחנו עושים עם חמאס בדרום. אנחנו מונעים מהם נשק מדוייק, ואנחנו גם חושפים את הטרור של דעאש".

על המו"מ מול נפלסטינים אמר נתניהו: "אנחנו לא מחכים, והחדשות הטובות הן שגם הערבים לא מחכים. זה תהליך של נורמליזציה שהולכת ומתרחבת, תהיינה עוד מדינות בעולם המוסלמי והערבי, ואני חושב שחשוב להבין את זה. כי אחרי אותם שנים של פיתוח המדינה ללא הסכמת הערבים, אנחנו פיתחנו תפיסה שאומרת שאם אנחנו לא יכולים להשיג שלום עם הפלסטינים, זאת כדי למנוע מדינה דו לאומית – אם אנחנו לא יכולים לעשות את זה, אז אין לא תקוה. אף אחד לא יקבל אותנו באפריקה, במזרח התיכון. הייתי באפריקה, ובאמריקה הלטינית. פעם ראשונה בתולדות המדינה שראש ממשלה מכהן יורד דרומית לטקסס. אני מאמין, שהפלסטינים שיש להם את הבעיות שלהם, חציים אחוזים על ידי איסלם רדיקלי, וחלקם לא מתפקדים. הם לא מחכים. ובמקום שאחוז אחד של הפלסטינים יכשכש ל-99%, אנחנו הופכים את המגמה. אם פעם חשבו ששלום עם הפלסטינים הוא הדרך להשיג פריצת דרך העולם הערבי, היום זה הפוך, ואנחנו ננסה, כי אנחנו רוצים לפתור את המשבר הזה".

"אבל בינתיים אנחנו מבססים שלוש עוצמות כבירות: עוצמה כלכלית, עוצמה צבאית ועוצמה מדינית. מה שעוטף את הכל זה לטפח את העוצמה הערכית רוחנית שלנו, וזה הכי חשוב. זה אומר מדינת לאום יהודית דמוקרטית, שמכבדת את זכויות הפרט של כל אזרחיה ושומרת על זכויות לאום כמו הזכות של כל יהודי לבוא הנה אוטומטית. היא מכבדת ורוצה לכלול את כולם בפנים. לכן השקעתי 15 מיליארד שקל לציבור הערבי. אני רוצה לכלול אותם בסיפור ההצלחה הזה – זה אנחנו או דעאש. העם היהודי זה עם מיוחד ששולח שורשים למולדת שלו אבל באותה עת מצמיח ענפים ויש לו עוצמה אדירה. ולשם אנחנו הולכים – את הבריתות עושים עם החזק ואנחנו דואגים שישראל תהיה חזקה מאוד", סיכם.

לאחר שסיים את נאומו, קיים נתניהו שיחה פתוחה על הבמה עם יו"ר גלובס, אלונה בר און. נתניהו הדף את הטענות על פגיעה בשומרי הסף והצהיר: ""זה לא נכון… יש מתח מובנה בדמוקרטיה. זה לא על מי מנוחות, זה כל הזמן משתנה. אני שומע כל הזמן על המתח, ברור שיש מתח! אם אין מתח אין דמוקרטיה. המקום של שלושת הגופים האלה מובטח. מה שמאיים על הדמוקרטיה זה לא שיש ויכוחים, נו באמת! לנסות להפעיל לחצים על שומרי הסף, זו הסכנה לדמוקרטיה".

הוא האשים את התקשורת ואת מתנגדיו הפולטים בהפעלת לחץ על שומרי הסף "יש רעשי רקע ועבור שומרי הסף זו בעיה. הם צריכים לקבל החלטות בלי רעשי רקע. הם אומרים שאני נתתי הטבות לאלוביץ' וקיבלתי תמורת זה סיקור אוהד. קודם כל, לא זה נכון ולא זה. יש ביטאון ליכודי ידוע – העין השביעית, שעשה בדיקה ועבר על כתבות בוואלה לאורך השנים ומצא שלא. בדקו את זה גם אחרים, העיתון שלך בדק את זה. אין שום שיפור בכיסוי האוהד שאני מקבל. פעם זה נהיה מאוד רע – וזה ערב הבחירות, אבל באופן כללי אין שום שינוי. אני לא מקבל סיקור אוהד.

"בוואלה אין סיקור אוהד ואין הטבות מיוחדות. מה חוקרים? חוקרים כאן את ההחלטה לאשר את מיזוג בזק-יס. המיזוג הוא תוצאה של החלטה שהתקבלה ב-2012 ע"י ועדת חייק. זה אושר על ידי הממשלה ושר התקשורת כחלון באותה השנה, וזה נידון על ידי שומרי הסף – הרגולטורים. הממונה על ההגבלים העסקיים אמר שלא הייתה שום התערבות. וזה בזמן ששר התקשורת היה ארדן. אחר כך באה מועצת הכבלים והלווין, והיא קיבלה החלטה לאשר את זה. רק כדי להשלים את הנקודה הזו, שרים שעומדים בראש משרדים מקצועיים מקבלים אלפי מסמכים לחתימה. אם הדרגים המקצועיים מאשרים, זה כמעט אוטומטי. זה מגיע בניירות כאלה עם תגים צהובים. אני מקבל אלפים כאלה. אתם יכולים להגיד -מה, שרים ככה חותמים? כמעט לא קורה ההפך, ואני לא יכול לזכור מקרה אחד בין אלפים שלא חתמתי על ההמלצות של הדרג המקצועי. לכן אין כאן כלום, אבל בצד השני יש משהו".

לטענתו, "אני ספגתי וסופג ביקורת, גם משפחתית, מאוד רצינית. לתפיסתי יש הטיה מאוד חזקה של התקשורת לכיוון אחד של הספקטרום הפוליטי. הדרך להתמודד עם זה היא לא להשתלט על התקשורת אלא להכניס תחרות, או להכניס מדיניות של איזון. אם אתה מביא עמדה אחת, להביא גם עמדה נוספת, הוגנות בסיסית ולהביא את שני צידי העניין".

"אני אומר שהתקשורת מוטת לצד אחד והרוב הגדול של הציבור חושב ככה. לי אין אובססיה לתקשורת, לתקשורת יש אובססיה איתי. העיתון שלך הורס לי את הקו, כי אני יכול לקבל ביקורת מאוד חריפה אבל יש גם את הצד השני. זה מה שאני מצפה לראות".

בסיום הדברים נשאל נתניהו על הרגלי השינה שלו והשיב: אני ישן בין 7 לשמונה שעות בלילה. לפעמים 9. אלא אם המזכיר הצבאי שלי מעיר אותי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

החיים שלו תותים אם זה מספר השעות שהוא ישן בלילה!!??

קל לו לדבר על מה שהוא עושה היום בתחום המדיני והאיראני, ועל מה שהוא עשה לפני 16 שנה! בתחום הכלכלי- חברתי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture