Abed Rahim Khatib/Flash90

חמאס מכחיש מגעים לעסקת שבויים: "כל השיח נובע מתעמולת בחירות בלבד"

בכיר חמאס מבהיר שלא יוותרו על המשוואה הישנה בעבור כסף או חיסונים: "יש לנו עקרון, אסירים עבור אסירים, או גופות תמורת אסירים. אין מחיר חוץ מהמחיר הזה". צור גולדין במתקפה על ח''כ האוזר: "התורן הימני שמחפש להשיג רייטינג. הוא לא העלה שאלה הקשורה בשבויים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

דובר ארגון הטרור חמאס פוזי ברהום הבהיר היום (שני) בתגובה לפרסומים שונים אודות אפשרות לעסקה להחזרת הישראלים המוחזקים ברצועת עזה כי אין כל התקדמות בנושא. "כל השיח על כך נובע מתעמולת בחירות בלבד" הוסיף ברהום בדברים שאמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא".

בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, אמר כי "יש לנו עקרון, אסירים עבור אסירים, או גופות תמורת אסירים. אין מחיר חוץ מהמחיר הזה". א-זהאר הוסיף שחמאס לא יוותר על המשוואה הזו בעבור כסף או חיסונים: "אם רוצים להביא חיסונים אז זה יהיה בגלל שמטילים עלינו מצור, לא בעבור האסירים. עסקת שליט הייתה אסירים בעבור אסירים, לא נקבל פחות מכך".

צור גולדין, אחיו של החייל השבוי הדר גולדין, יצא היום במתקפה נגד יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ויו"ר ועדת המשנה לשבויים ונעדרים, ח"כ צבי האוזר: "בחודשים בהם הוא בתפקידו, הוא לא העלה פעם אחת שאלה הקשורה בשבויים ונעדרים, הוא התורן הימני שמנסה להשיג רייטינג על בסיס עסקה שלא כוללת שחרור שבויים", אמר גולדין האח.

"כששלחו אותי ואת אח שלי לעזה, לא שאלנו איך וכיצד ולמה ומתי, ופתאום, כשצריך להחזיר אותם, כל החכמים בלילה קופצים. אנחנו יודעים חד משמעית שבחודשים הטובים בהם הוא (האוזר) היה בתפקידו, הוא לא העלה פעם אחת שאלה הקשורה לשבויים ונעדרים". לדבריו, "אנחנו מתנגדים לשחרור מחבלים, אבל זה לא מה שעומד על הפרק".

"אם תבואו להפגנה שאנחנו מקיימים כל יום שישי מול עזה, יש שם משפט אחד והוא אומר, 'הומניטרי תמורת הומניטרי'. והנה, אחרי כל החכמים בלילה למיניהם, מגיע הרגע שבו אפשר לנצל את ההזדמנות של משבר הקורונה ולייצר פתרון הומניטרי, ולייצר הישג אחר תחת ניצחון אחר, קופץ התורן הימני שמחפש להשיג איזשהו הישג או רייטינג זול על בסיס העסקה הזאת שבכלל לא דנה ולא מתעסקת בשחרור מחבלים".

עוד תקף האח השכול: "מדובר בבן אדם שהוא חלק משערורייה חד משמעית תחת מנהיגי ימין כאלה ואחרים, שמנסים לגרוף לעצמם הישגים על סמך הטראומה של עסקת שליט. בכל פעם שעולה איזושהי הזדמנות להביא את החיילים, לייצר הישג ולקדם את העניינים, הם מחפשים כל תירוץ כדי לתפוס טרמפ על אותה שערורייה שהייתה אי שם בשנת 2011. אנחנו נמצאים בשנת 2020, והגיע הזמן שיפסיקו לחפש איך להפקיר חיילים בכל מחיר. אני אף פעם לא ביקשתי לשחרר את אח שלי בכל מחיר, אבל אני דורש להפסיק להפקיר אותו בכל מחיר. ואני חושב שמה שנעשה כאן זה איזשהו טריק פוליטי זול במיוחד".

האוזר אמר הבוקר כי "‏אמש פורסמו חלק מפרטי עסקת שחרור מחבלים הצפויה לנו. מתוקף תפקידי נחשפתי לכל הפרטים ועליי לומר באופן ברור: זו עסקה שערורייתית שמפרה את עקרונות דו"ח שמגר ותחזיר למעגל הטרור מאות מחבלים. אני קורא לרה״מ לסגת מהמהלך המסוכן ולהסיק את המסקנות המתחייבות מעסקת שליט שרוב משוחרריה חזרו לטרור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture