תחקיר צה"ל: המחבלים תכננו פיגוע; השוטרים הפלסטינים פתחו באש

המחבלים ירו לעבר כוח המסתערבים שנכנס לג'נין כדי לעצור שני מחבלים שתכננו פיגועי ירי בימים הקרובים וניסו לברוח. כשאנשי הימ"מ היו בדרכם לעזיוב את המקום נפתחה לעברם אש על ידי שוטרים פלסטינים - שכנראה לא ידעו כי מדובר בכוח ישראל. הפלסטינים טוענים שהישראלים ירו ראשונים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


הכוחות עוזבים עם הרכב של המחבלים. 27א*

מתחקיר ראשוני שנערך בצה"ל עולה כי התנהל מצוד מודיעיני במשך כמה שבועות אחר שני המחבלים שהיו היעד לפעולת הימ"מ בג'נין וכי המחבלים שהיו היעד התכוונו לבצע פיגוע ירי נוסף בתקופה הקרובה. עוד עולה כי המחבלים התנהלו כמבוקשים בתקופה זו.

סמוך ל-1:30 כוח של הימ"מ כיתר את סביבתם כאשר שניהם היו בתוך מכונית. אחד המחבלים יצא מהרכב וניסה לברוח והשני ניסה להימלט יחד עם הרכב. המחבל שברח רגלית נורה ונפגע, וגם חברו נורה ונפצע לאחר שהחל לנסוע עם מכוניתו. במהלך חילופי האש מת במקום אחד מהמחבלים – פעיל הג'יהאד האיסלאמי ג'מיל אל-עאמור. המחבל השני, ויסאם אבו זיד, גם הוא מהג'יהאד האיסלאמי – נפצע ונלקח על ידי הכוח.

ברכב, שנתפס על ידי צה"ל, התגלה ציוד צבאי רב ובו אפודי וסט, תחמושת רבה וכלי נשק. מהתחקיר של צה"ל עלה שכאשר הכוח נערך לעזיבת המקום נפתחה אש נרחבת לעבר הכוח, שזיהה את מקור הירי: שלושה חמושים, שוטרים פלסטינים, שלא ידעו כנראה שמדובר בכוח ששייך לצה"ל. הכוח ירה בתגובה והרג שניים מהשוטרים הפלסטינים – אדהם עליווי (בן 23) ותייסיר עיסא (33). שני ההרוגים הם קצינים בדרגות המקבילות לסגן משנה ולסרן.

בצה"ל גיבו ושיבחו את תפקוד הלוחמים בשתי ההיתקלויות מול אירוע מורכב במהלך מבצע חשאי, והעריכו כי מדובר בסיכול מובהק של פיגוע ירי שהיה עלול להתרחש בימים הקרובים.


שני השוטרים הפלסטינים שנהרגו – אנשי מנגנון המודיעין הצבאי אדהם עליווי ותייסיר עיסא

לשכתו של אבו-מאזן גינתה את "ההסלמה הישראלית המסוכנת" שהובילה למות שני קצינים ממנגנוני הביטחון הפלסטיניים ו"אסיר משוחרר", והזהירה מפני השלכות האירוע. דוברו של אבו-מאזן, נביל אבו-רדינה, אמר בהודעה מטעמו כי "המשך ההפרות של ישראל, התקיפות ופעולות ההרג היומיות שהיא מבצעת ייצרו מתיחות והסלמה מסוכנת". אבו-רדינה הטיל את האחריות "להסלמה ולהשלכותיה" על ישראל וקרא לקהילה הבין לאומית להגן על העם הפלסטיני.

מנגד, מושל ג׳נין אכרם רג׳וב אמר כי הכוחות הישראלים ירו לעבר אחד מהקצינים הפלסטינים, מה שהוביל לירי תגובה של הקצינים והתפתחות חילופי אש בין הצדדים. לדבריו, "צבא הכיבוש שם למטרה את החזית הפנימית הפלסטינית שהוא רוצה שתתפוצץ בפני הכיבוש ובפני ההנהגה הפלסטינית". את הדברים אמר בראיון לטלוויזיה הפלסטינית הרשמית.

הג'האד האיסלאמי מבכה את מותו של ג'מיל אל-עמורי, אחד מפעילי הזרוע הצבאית של הארגון, "גדודי ירושלים" שנהרג לאחר עימות עם כוחות צה"ל הלילה בג'נין. "הדרך היחידה להתמודד עם הטרור שישראל מפעילה היא רק בהתנגדות. הדם שנשפך לא נשפך סתם, והוא יהיה פתיחת דרך חדשה לעבר הניצחון והמשך ההתנגדות", נאמר בהודעה שפרסם הארגון.

*הסרטון מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל [email protected]. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture