נסראללה בנאום אחרי שיגור הרקטות: "לא מפחדים ממלחמה עם ישראל"

מנהיג חיזבאללה נשא נאום לציון יום השנה ה-15 למלחמת לבנון השנייה והזהיר את ישראל: "נגיב על כל תקיפה אווירית". לטענתו, 19 הרקטות ששוגרו אתמול לישראל היו כתגובה לתקיפה האווירית של צה"ל והסביר שמדובר בפעולה שנועדה "להעביר מסר"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם הערב (מוצ"ש) לאומה הלבנונית לרגל ציון יום השנה ה-15 למלחמת לבנון השנייה. הנאום הערב הגיע לאחר מטח הרקטות מלבנון וההפגזות הארטילריות של צה"ל בתגובה. נסראללה איים מהמשך התקיפות הישראליות בשטח לבנון.

נסראללה התייחס לאירועים בימים האחרונים ואמר שהם התפתחות מסוכנת שלא הייתה כבר 15 שנה. הוא איים כי "אם התקיפות האוויריות יימשכו, הן יזכו לתגובות בצפון פלסטין הכבושה. התגובה שלנו תהיה בגליל ובגולן הכבוש. תמיד אמרנו שאנחנו לא מחפשים מלחמה ולא רוצים מלחמה, אך אנחנו מוכנים. אנחנו לא חוששים מפניה, מחכים לה בכל יום וגם ננצח בה אינשאללה. הטיפשות הגדולה ביותר של האויב תהיה אם יחליט לצאת למלחמה".

מנהיג חיזבאללה התייחס לשיגור ראשון (באופן רשמי) של ארגון הטרור השיעי לעבר ישראל מאז תום מלחמת לבנון השנייה וציין כי "לאט לאט, אירוע אחרי אירוע, ישראל מנסה להשיב את המצב למה שהיה בעבר. מה שקרה לפני כמה ימים הוא חמור מאוד. בערב יום חמישי נורו רקטות לעבר קריית שמונה וישראל הגיבה בירי ארטילרי. לא התערבנו ונתנו לכוחות האחראים לטפל בעניין. עם זאת, לקראת חצות ישראל תקפה אווירית בלבנון. התושבים באזור חשו פחד גדול. ישראל הודיעה שתקפה שטחים פתוחים, וגם אנחנו השתמשנו באותו המונח. לא היה מנוס מקבלת החלטה, לפעול ולהגיב בהתאם".

"כאשר מתרחשים מעשי תוקפנות שדורשים תגובה, אנחנו מתייגים אותם בשני סוגים: אירועים שדורשים תגובה מיידית ואירועים שלא דורשים תגובה מיידית. היבט הזמן הוא משמעותי", הסביר נסראללה. "מה שקרה ביום חמישי דרש תגובה מיידית ומהירה – ולכן פנינו לתגובה הזאת. אנחנו בוחנים את העניינים שלנו היטב".

"הם (ישראל) לא תקפו אזרחים או יעדים שלנו, אלא שטחים פתוחים – וכך גם אנחנו תקפנו שטחים פתוחים. יש שטח פתוח בחוות שבעא, בגולן הכבוש ובצפון הגליל. אנחנו בחרנו את השטח הפתוח בחוות שבעא. זוהי המדרגה הראשונה בה בחרנו. לא תקפנו יעדים צבאיים. בחרנו לפעול בבוקר ולא בלילה. לא רצינו ליצור חשש בקרב האזרחים הישנים. תקפנו ופרסמנו הודעה שמקבלת אחריות באופן רשמי. ההודעה שלנו, כמו התקיפה שלנו, מעבירה מסר ברור לאויב – תקפתם שטח פתוח ואנחנו תקפנו שטח פתוח".

עוד ציין נסראללה כי "זוהי לא משוואה חדשה, אנחנו פועלים לפי משוואות קודמות לשם ההגנה על המדינה שלנו. רצינו להגיד לאויב בשטח שכל תקיפה אווירית בלבנון תזכה לתגובה מוחלטת ובאופן המתאים. אנחנו רוצים להגן על המדינה שלנו".

לדבריו, "אנחנו לא נאבד את הישגי המלחמה בכל מחיר. אמרנו בעבר לאויבנו: אל תניחו שההתנגדות בלבנון עסוקה בענייני הפנים: בממשלה, בדלק, בתרופות ועוד. זה לא ישפיע על התגובות שלנו. נכון שהמצב הפנימי בלבנון קשה, אבל ההגנה על לבנון זוהי האחריות שלנו – נגן על ארצנו ועל עמנו. אל תסמכו על הלחצים שמופעלים על הלבנונים ועל סביבת ההתנגדות. יש לאירועים האלה השפעה עלינו בזירה הפוליטית הפנימית, אבל לא על היבט ההגנה על לבנון, הביטחון שלה והריבונות שלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture