טיוטה אוטומטית

תחקיר הירי בלוחם מג"ב: המחבל הסתיר את האקדח וירה בשמואלי מטווח אפס

פעיל חמאס שלף את אקדחו שניות בודדות לפני התקרית וירה מטווח אפס 3 כדורים וברח - מבלי שזוהה. בצה"ל מעריכים כי השימוש בנשק חם בהפרת הסדר היה מתוכנן ובהסכמת חמאס. בצה"ל יגבשו דרכים להתמודדות עם מפרי הסדר בגבול

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יממה לאחר התקרית בגבול רצועת עזה שבה נפצע אנושות לוחם יחידת המסתערבים של מג"ב בראל חדריה שמואלי, בצבא מפרסמים היום (ראשון) תחקיר ראשוני של התקרית ממנו עולה כי המחבל הסתיר את אקדחו במכנסיים לאורך כל הדרך כדי שלא יזהו אותו וירה בצלף יחידת המסתערבים מטווח אפס.

מתחקיר עלה כי המחבל שלף את האקדח שניות לפני שירה לעברו שלושה כדורים דרך חרך החומה שממנו כיוון שמואלי את נשק הצלפים שלו, ועל כן גם לא זוהה על-ידי כוחות איסוף קרקעיים ואוויריים שסרקו את האזור. אחד הכדורים שאותם ירה המחבל פגע בראשו של שמואלי מטווח אפס – והוא נפל לאחור.

באותו הזמן, ברשת הקשר החטיבתית הכוחות הספיקו לצעוק "כדור", אולם לא היה ברור בהתחלה האם מדובר בירי דו-צדדי או שמא בירי של מחבל מהצד העזתי. ברגעי הפגיעה עמד שמואלי לצד צלף נוסף ולצד מפקדו.

לאחר שהכדור פגע בראשו, שמואלי נפל לאחור וקיבל טיפול מיידי מחובש שעמד בקרבת מקום. לפי התחקיר, תוך שניות ספורות הוא הועבר לרכב פינוי ממוגן, שהעביר אותו לצומת סעד ומשם בליווי פרמדיקים הגיע לבית החולים סורוקה תוך פחות משעה.

תחקיר צה"ל העלה עוד כי המחבל הוא פעיל חמאס, ובצה"ל מעריכים כי הפרת הסדר תוכננה ואורגנה מראש עם נשק חם. עם תחילת הפרת הסדר בצד העזתי, חמאס עיבה את כוחותיו במרחב שבין שכונת סג'עייה העזתית לגדר הגבול. מספר החמושים בעמדות של הארגון הוכפל, וכ-70 מגני ספר לבושים אפודים צהובים נפרסו מטעם הארגון כדי לרסן את ההפגנה. למרות המצג של "ריסון" המפגינים, סמוך לשעה 16:30 כ-400 מתפרעים עברו את טווח של 300 מטר מגדר הגבול והתקרבו לגדר. מגני הספר ופעילי הריסון התקפלו מעמדותיהם במהרה – וכוחות צה"ל שנערכו מראש התקרבו לקו המגע.

הכוחות מאוגדת עזה העדיפו בשלב הראשוני להשתמש ברימוני גז, אך ברגע שההפגנה הסלימה ונעשו ניסיונות לחתוך את גדר המערכת ולפרוץ אותה, אישרה האוגדה לצלפי הימ"ס לירות 15 כדורים חיים לעבר מסיתים מרכזיים. לפי נתוני צה"ל, לפחות 45 מפרי סדר נפגעו מכדורי הצלפים, בעיקר בגפיים.

כמה דקות לפני הירי בשמואלי, צלף אחר של הימ"ס השתמש באקדחו שלו כדי לירות מטווח אפס על מחבל שניסה לחטוף את נשקו ובכך סיכל את האיום. החיכוך האלים מטווח אפס בגדר הגבול נמשך כ-45 דקות, ללא כל פעולת ריסון מצד חמאס.

בצה"ל מפיקים לקחים

אחד הלקחים המרכזיים מהפרת הסדר הוא הצורך בהקדמת שלב התגובה האגרסיבית כלפי מפרי הסדר שמגיעים לקו גדר המערכת. באוגדת עזה יגבשו שיטות לבלימה מרוחקת יותר להרחקת מפרי הסדר שמגיעים לגדר. גם השימוש בחרכי הירי ייעשה בצורה אחרת והלוחמים יועמדו בפחות סיכון.

עוד נאמר בתחקיר כי ייתכן שהיה צריך להפעיל את הצלפים מקו אחורי יותר, כמו מסוללות האדמה שנפרסו בשנים האחרונות בגבול עזה למטרה זו.

בצה"ל מציינים כי מבחינת ההיערכות המקדימה לאירועים אוגדת עזה ופיקוד הדרום נערכו היטב במשך השבועיים האחרונים לאירועי אתמול, עם עשרות צלפי תגבור מימ"ס ומיחידת נוספת, ועם טנקים שנפרסו בעמדות קדמיות, כוחות איסוף ותצפית, תרגולות ודיוני הערכת מצב.

בתוך כך, באוגדת עזה נערכים בתגבורי כוחות לימים מתוחים, לאפשרות שחמאס יתעודד מהתוצאות הקשות של האירוע אתמול ויחדש את הפרות בסדר בגבול בסוף השבוע הקרוב.

שמואלי עדיין מאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע, משם נמסר כי מצבו עדיין אנוש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הייסורים של החייל היקר הם על הראש של בג"ץ וכל האגוני השמאל הארורים שקושרים את ידי החיילים היקרים. הי"ד ויסוריהם!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture