צילום: פלאש 90

יומיים לאחר בריחת האסירים מהכלא – הדיון הפנימי בשב"ס נחשף

"מדובר באירוע מכונן", אמר אחד הקצינים. המשתתפים בדיון התייחסו לניסיון בריחה מהכלא שהתרחש ב-2014 וללקחים שלא הופקו מהאירוע. "הפעם חייבים לתת מענה רחב, מענה נקודתי יביא את הארגון לאותו מצב בעוד כמה שנים"

בדיון שהתקיים כיומיים לאחר בריחת המחבלים מכלא גלבוע בו עסקו המשתתפים, רובם קצינים בשב"ס, בבעיות רוחביות של הכלא שניתן היה לטפל בהן שנים קודם לכן עולה כי לא הופקו לקחים כראוי מניסיון הבריחה שהתרחש ב2014.

בפגישה, שפרטיה פורסמו ב'כאן חדשות', הייתה כאמור התייחסות להתנהלות החקירה של ניסיון בריחה נוסף מהכלא ב-2014. סגן מפקד המחוז אמר בדיון: "הישנות המקרה מלמדת שלא התקבלו החלטות מספיק מעמיקות בזמנו".

ראש אגף תכנון ולוגיסטיקה בשב"ס הוסיף: "מדובר באירוע מכונן, ישנה הבנה שבעקבות צורת הבנייה נוצרה סוג של 'עיר תחתית' מתחת לאגף. רק לחלקה ניתן מענה נקודתי בשנת 2014. הגדרת בית הסוהר ברמה מירבית של אבטחה כבר אינה עומדת עוד במבחן המציאות. הפעם חייבים לתת מענה רחב, מענה נקודתי יביא את הארגון לאותו מצב בעוד כמה שנים".

בדיון השתתף גם יועץ מנהרות מטעם צה"ל, שהסביר את הפעולות הנדרשות לחסימת המנהרה, וציין שיש משמעות גם לסוג הקרקע. "אסור למלא את כל החלל מתחת לבית הכלא כי המבנים עלולים לקרוס", אמר.

מנגד, ראש תחום מניעת הברחות המליץ על איטום כל החללים וטען: "ככל שלא נמלא – הדבר יהיה בתודעה של האסירים".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו