צילום: קובי גדעון/ לע"מ

יוקצו 10 מיליון ש"ח: בנט הכריז על הימ"מ כיחידה הלאומית למאבק בטרור • צפו

בסיכום עם שר הבט"פ ומפכ"ל המשטרה, יוקצו 10 מיליון ש"ח בשנת 2022 לחיזוק היחידה. רה"מ בנט: "המטרה היא שהימ"מ תהיה היחידה הטובה בעולם ללוחמה בטרור – ואתם האנשים הנכונים למשימה". בר לב: "מוטב מאוחר מלעולם-לא"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


ראש הממשלה, נפתלי בנט, הכריז בטקס הסמכת לוחמי היחידה המשטרתית המיוחדת (ימ"מ), על הגדרתה כיחידה הלאומית למאבק בטרור. הטקס נערך במעמד השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, שר התקשורת, יועז הנדל, השר לשירותי דת, מתן כהנא, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ), רונן בר, מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, מפקד הימ"מ, נצ"מ ח', לוחמי היחידה ובני משפחותיהם, ובכירים נוספים.

ההחלטה נסמכת על עבודת מטה שהוביל המטה לביטחון לאומי (מל"ל) בשנים האחרונות, אשר המליצה על קידום המהלך. בהתאם, יוקצו 10 מיליון ש"ח מתקציב משרד רה"מ בשנת 2022 לחיזוק היחידה, עיבוי המערך הלוחם, הגדלת כח האדם ושדרוג הכשירות המבצעית, בדגש על אמצעי לחימה ותשתיות האימונים.

ההחלטה, שהתקבלה בתיאום עם שר הביטחון, השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה, תובא לאישור ועדת השרים לביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) באחת מישיבותיה הקרובות.

היחידה המשטרתית המיוחדת ללוחמה בטרור (הימ"מ) הינה יחידה עילית של משטרת ישראל, המאגדת מגוון יכולות ואמצעים ייחודיים ללחימה כנגד טרור ואירועי פשיעה מורכבים, תוך שיתוף פעולה מתמיד עם כלל ארגוני הביטחון והמודיעין בישראל, במטרה לממש את יתרונה היחסי בתחום.

נוכח עשייתה המשמעותית של היחידה למען ביטחון ישראל, מומחיותה בטיפול בטרור והובלת שורה ארוכה של פעולות ומבצעים נועזים במשך שנים רבות, החליט ראש הממשלה להגדירה באופן רשמי כיחידה הלאומית של מדינת ישראל למאבק בטרור.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בטקס הסמכת לוחמי היחידה: "השנה, חג החנוכה מביא איתו סיבה נוספת וחשובה לחגיגה. בחג אשר במרכזו עומד ניצחון המכבים על היוונים, כאשר מספר קילומטרים קצר מכאן בקו אווירי התרחש קרב הגבורה של המכבים באמאוס, בו הביסו בתחבולה ובתעוזה את היוונים, אנו שמחים להביא היום בשורה חשובה לימ"מ, למפקדיה וללוחמיה לדורותיהם".

"רבותיי, אני שמח להודיע כאן היום על החלטתי להגדיר את הימ"מ כיחידה הלאומית למאבק בטרור של מדינת ישראל. ההחלטה תובא לקבינט בקרוב. המטרה שלי היא שהימ"מ תהיה היחידה הטובה בעולם ללוחמה בטרור, ואתם האנשים הנכונים למשימה. במשך 47 שנים אתם היחידה".

"ההכרזה הזאת מבטאת את ההערכה הרבה שרוחשים המדינה ואזרחיה לפועלה רב השנים של הימ"מ. ההכרזה הזאת מגלמת הוקרה עצומה ותודה על חירוף הנפש, על המסירות ועל הדבקות במשימה – המאפיינות את הימ"מ עוד מימיה הראשונים. אני רוצה לומר גם בנימה אישית, אתם מחזיקים ערכים מאוד מיוחדים של ענווה, אין משימה שהיא גבוהה או נמוכה לכם מדי, של מסירות, של יכולת להגיע מאוד רחוק עם אמצעים לא רבים. במסגרת ההחלטה הזו, נגדיל באופן משמעותי את האמצעים".

"ואומנם, כמה סמלית היא העובדה, שהמקום בו אנו מכונסים היום, ביתה של הימ"מ – הבסיס הזה סמוך כל כך לאתר קרב גבורת המכבים באמאוס, לפני למעלה מ-2,100 שנים. אז המכבים, היום הימ"מניקים, וביניהם – קו אחד של הקרבה ותעוזה להגנת הארץ ולתקומתה".

"מכובדיי, הסדרת מעמדה של הימ"מ כיחידת הלוחמה בטרור הלאומית היא מכפיל כוח חשוב אשר מעצב במידה רבה גם את עתידה של היחידה לשנים קדימה. כבר שנים רבות בהן מרכזת הימ"מ, מגוון יכולות ואמצעים ייחודיים ללחימה נגד טרור ואירועי פשיעה מורכבים, וכל זאת – בזמינות מלאה ומיידית ובאיכות ביצוע גבוהה. הימ"מ נושאת בחלק נכבד מן הפעילות המבצעית של המשטרה והכוחות המיוחדים – בחילוץ בני ערובה במתארים שגרתיים יותר ושגרתיים פחות, בסיכול טרור ובלחימה בתשתיותיו, ביכולת לבצע מעצרים בסיכון גבוה, בעולם הפשיעה החמורה, בכל התחומים הללו יודעת מדינת ישראל, יודעים קברניטיה לאורך השנים, כי יש להם על מי לסמוך. כדי להביא את יתרונותיה לכדי מיצוי מרבי, פועלת הימ"מ בשיתוף כלל גורמי הביטחון והמודיעין – צה"ל, שירות הביטחון הכללי והמוסד".

"לוחמי היחידה, בני המשפחותיכם – מדינת ישראל, שמתמודדת עם אתגרים רבים בכל החזיתות, חייבת יחידה עילית, הטובה שבטובות, שנאבקת במבקשי רעתנו. היחידה הזו יכולה להתגאות במסורת מפוארת ובמורשת קרב רבת שנים – החל מאוטובוס האימהות בדימונה, דרך פיגוע כביש החוף ועד ללכידת רוצחיו של השר רחבעם זאבי ז"ל. כל יום, כל שבוע, אתם בשטח, אתם פועלים. היום, יכולה היחידה להתגאות בהכרה הלאומית הניתנת לה".

"אני מבקש לברך אתכם, את מפקדי היחידה ולוחמיה, ביום החגיגי והחשוב הזה, ולהודות לכם מעומק הלב, בשם כל אזרחי ישראל – על ימים ולילות של עשייה אמיצה ונחושה למען כולנו. אני רוצה להודות לשר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, ולמפקד הימ"מ, ניצב-משנה ח', למפקד משמר הגבול, שהיו שותפים למהלך, ויובילו אותו הלכה למעשה. תודה לכולכם, חג חנוכה שמח".

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב: "ההכרזה על הימ"מ כיחידה לאומית הייתה צריכה להיעשות מזמן, ואנחנו פה בשביל לעשות – מוטב מאוחר מלעולם-לא. הימ"מ עומדת כיום בחוד החנית של העשייה המבצעית של משטרת ישראל, צה"ל והשב"כ, של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל, ונדרשת לפעולות המורכבות והחשובות ביותר שיוצאות לפועל. הלוחמים שלה אחראים מידי שנה באופן ישיר להצלת חייהם של עשרות ומאות ישראלים, שעל פי רוב אפילו לא ידעו שעמדו בסכנה. אני מודה לראש הממשלה על ההחלטה החשובה שתסייע לשפר את הביטחון של אזרחי המדינה ועושה צדק רב עם האופי של העשייה".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי במהלך הטקס: "המציאות הביטחונית הבלתי צפויה לצד אתגרי הפשיעה וביטחון הפנים לא מותירים לנו אפשרות אחרת מלבד השקעה מתמדת בימ"מ, בכוח האדם של היחידה, באמצעים שעומדים לרשותה ובפיתוח תורות לחימה ייחודיות אשר משלבות ניסיון ארוך שנים של לחימה ומכאן הן יוצאות ונלמדות ביחידות עילית רבות ברחבי העולם במסגרת שיתופי הפעולה הבינלאומיים של משטרת ישראל".

"בשבועות האחרונים משטרת ישראל מגבירה את הלחץ על העבריינים וארגוני הפשיעה. זה בא לידי ביטוי במבצעים רחבי היקף שהובילו לתפיסת כמות אמצעי לחימה וכלי נשק בלתי חוקיים חסרת תקדים ובהכרזת מלחמה על כיסם של העבריינים עם החרמה של כספים, רכוש, מכוניות יוקרה ונכסי נדל"ן בשווי של תשעה מאות מיליון שקלים והזרוע עוד נטויה".

"לצד הציפייה של אזרחי ישראל לחיזוק המשילות ושמירת החוק והסדר ברחובות, אנו גם ערים ודרוכים אל מול הניסיונות של גורמי טרור להבעיר את השטח ולהוציא פיגועים נגד שוטרים ואזרחים בכל הגזרות. באירועים האחרונים ראינו כולנו שוטרים ולוחמי מג"ב אמיצים שחתרו למגע, לעיתים גם נפצעו אך לא וויתרו ופעלו בנחישות לנטרול האיום".

"לצערי חווינו גם טרגדיה נוראה עם הירצחו של אלי קיי זכרונו לברכה שנורה מטווח אפס על ידי מחבל שפל ממזרח ירושלים חמוש בנשק אוטומטי תקני. אנחנו נעשה הכל בכדי למנוע מארגוני הטרור ובראשם החמאס להרים את ראשם במזרח ירושלים ויחד עם שותפינו במערכת הביטחון ננקוט ביד קשה ולא סלחנית כלפי כל מי שיבקש לפגוע באזרחי ישראל. אתם לוחמי הימ"מ תמצאו את עצמכם גם בחזית הזו בתוך גבולות המדינה ומחוצה לה. מאות המבצעים החשאיים והמוצלחים שאתם לוחמי הימ"מ ביצעתם במהלך השנה מצטרפים לפסיפס המבצעים היחידתי שהחל להיבנות כבר לפני ארבעים ושבע שנים, בשנת 1974 עם הקמת היחידה.

"לחימה מול מחבלים בכביש החוף, פעולות הרואיות במלחמת שלום הגליל, חיסול המחבלים שחטפו את אוטובוס האימהות וחילוץ בני הערובה, סיכול מאות פיגועים באינתיפאדה הראשונה והשנייה, חיסול חוטפי ורוצחי שלושת הנערים, מעצר האסירים הנמלטים והדף עוד קצר מלהכיל את כל יתר אלפי הפעילויות שביצעה היחידה מאז הקמתה ושעל רובן לא ניתן עדיין לדבר. לצערי הרב, בדרך איבדנו לוחמים אמיצים, גיבורים של ממש שלא מעט מהיושבים כאן ובוודאי מאזרחי ישראל חבים להם את חייהם. אנו במשטרת ישראל רואים חשיבות גדולה מאוד בהנצחת הנופלים ומורשתם. יהי זכרם ברוך".

"ההכרה בימ"מ כיחידה הלאומית של מדינת ישראל ללוחמה בטרור מאפשרת את ההתעצמות ההכרחית של היחידה במגוון רחב של תחומים וכן גם לרוח גבית על העשייה חסרת התקדים במונחים לאומיים ובין לאומיים. אתגרי הטרור וביטחון הפנים של ישראל הולכים וגדלים והיום עם ההכרה הלאומית, אנו מציבים מולם את המענה האולטימטיבי בדמות יחידת ימ"מ חזקה יותר, נחושה יותר עם יכולות גדולות הרבה יותר. ואני בטוח שמפקדה יוביל אותה בצורה הטובה ביותר. כל אלה לצד הלוחמים שיושבים כאן מולי מבטיחים את חוסנה הביטחוני והחברתי של מדינת ישראל. בהזדמנות הזו אני רוצה להודות באופן אישי לראש הממשלה, מר נפתלי בנט ולשר לביטחון הפנים, מר עמר בר לב על קידום המהלך החשוב הזה שיחזק את ביטחון ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture