הרמטכ"ל: הפלסטינים רואים בטרור כלי פוליטי ודתי להגיע להישגים

את הדברים אמר במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה על המסתננים • כתבי אישום מעטים, עונשים מגוחכים, כך ישראל (לא) נלחמת במסתננים שעלולים להפוך למחבלים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

כתבי אישום מעטים, קנסות נמוכים ועונשים מגוחכים נגד שוהים בלתי-חוקיים, מסיעיהם ומעסיקיהם. כך התברר היום בוועדה לביקורת המדינה, עד כמה ישראל (לא) נלחמת במסתננים שעלולים להפוך למחבלים.

יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר הדגישה כי ללא תקציב מאושר ומוגדר להשלמת הגדר הביטחונית – אין עדיין מלחמה אמתית במיגור התופעה. לדבריה, "בגל הטרור הפוקד אותנו השב"חים הם פעמים רבות המחבלים. נכון לחודש מרץ – 44% מהמפגעים בגבולות הקו הירוק היו שב"חים. מאידך – במקרים רבים השב"חים מסתננים מפני שאין להם אפשרות לעבוד אחרת, וגם קבלת רישיון עבודה היא תהליך קשה וסבוך". היא התריעה כי אי-אכיפה של העסקה עם רישיון ברמת המעסיקים היא זרז נוסף לתופעת השב"חים.

הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, אמר בדיון כי "החזית ביו"ש מאתגרת את צה"ל בחודשים האחרונים ושם נמצא מרכז-הכוח המגן ע"י מדינת ישראל. הפלשתינאים רואים בטרור כלי פוליטי ודתי להגיע להישגים, ולצה"ל השגים משמעותיים במיגור הטרור במדיניות התקפית ומניעה". לדבריו, כ-61 אלף פועלים עוברים מדי יום במעברים, ועוד כ-40 אלף שעובדים באזורי תעשיה בערים , ובנוסף – כ-50-60 אלף שוהים בלתי-חוקיים.

"מבעלי האישורים לא היו מחבלים, בגל האחרון ונראה לי אפילו בעשור האחרון. אנו עושים מאמץ רב לסגור את המעברים, אך יש עדיין כמאה ק"מ ללא גדר ביטחונית. שני חלקים חסרים תוקצבו ב 260 מיליון ₪ עבור אזור תרקומיא וירושלים – וכבר החלו שם בעבודות, אך עדיין נותרו פרצות באזור בתיר ובגוש עציון. צריך ליצור איזון בין צרכי המשק והפלשתינאים לבין דרישות הביטחון. בגבול ישראל-לבנון נתפסו 14 מסתננים בשנים האחרונות וזו הדוגמא שיש ללמוד ממנה". הוא קרא לשפר את הליכי קבלת אישורי העבודה והקלת נוחות המעבר, ומנגד – ענישה מחמירה כנגד המעסיקים, המלינים והמסיעים של השב"חים.

ניצב זהר דביר, סגן מפכ"ל המשטרה, ציין כי המשטרה פועלת כל השנה להקטין את התופעה לעצור ולהעמיד לדין שב"ח, שעלולים לבצע גם עבירות רכוש ואלימות, מלבד פעילות חבלנית. לדבריו, בשנת 2015 בוצעו כ-4300 מעצרי שב"חים, ונרשמת עליה בכתבי האישום גם נגד המעסיקים. הוא הצביע על ענישה קלה, כי רק ב-75% מהתיקים הפלילים נגד מסיעי-השב"חים הוטלו עונשי מאסר, בדרך כלל עונש קל, וב-83% מהתיקים בהם הוטל קנס כספי – הוא היה נמוך מ-5,000 ₪.

לדברי סא"ל ניר ישעיה, ראש זירת מרכז באגף המבצעים, בכפרים רבים פועלת נקודת איסוף למסתננים, ומשם נסיעה עד סמוך לגדר, חציית הכביש, ובנוסף פועלים תצפיתנים קבועים המוודאים כי אין כוחות ביטחון המונעים את ההסתננות. "יש מסיעים, מעבירים ותצפיתנים קבועים, וזיהינו את הפעילים המרכזיים בתחומים אלו, והוגשו נגד כולם כתבי אישום. להערכתנו בשנת 2016 יוגשו כ-1,600 כתבי-אישום. בנוסף, החרמנו את רכבי ההסעות. למרות שהעונש על כניסה הבלתי-חוקית לישראל הוא בין שנה לחמש שנות מאסר, הרי שע"פ המדיניות של שופט ביהמ"ש העליון סלים ג'ובראן, העונש של השב"ח יהיה חמישה חודשים בלבד. בפועל – רוב השב"ח נענשים לימים בודדים בלבד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין מה החידוש פה. פוליטיקה = כוח כוח = כסף. דת = אש. פשוט מאד אדון רמטכ״ל . לא חידשת כלום. אני חושב שאם במערכת הביטחון היו חושבים על מבצעים וכל הזמן-הרי שלא היה להם זמן לראיונות שמאד לא מחדשים שום דבר. וחבל!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture