האיום החדש מהמורדים בתימן על התנועה הימית לישראל

ארה"ב כבר הגיבה לתקיפת המורדים הח'ותים הנתמכים על ידי האיראנים על ספינותיהם, אך עצם הירי מעלה את החשש כי הם יפגעו גם באוניות העושות דרכם לחופי ישראל

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

האם המלחמה בתימן תשפיע על ישראל? פעמיים נורו טילים מן החוף לעבר ספינות בים האדום, תחילה אל ה"סוויפט" של איחוד האמירויות, שנפגעה קשה, ובהמשך לעבר המשחתת האמריקנית "מייסון".

לארה"ב נמאס לאיים, ואחרי הירי השני היא הגיבה בירי שלושה טילי שיוט מסוג טומבוק לעבר שלוש תחנות מכ"מ תימניות. איך הגיעו תחנות מכ"מ לתימן? ובכן, האיראנים בנו אותן עבורם. לגבי זהות הטילים שנורו על כלי השיט על ידי החותים, ההערכות הן כי מדובר על טיל סיני מדגם C-802 שמיוצר גם באיראן תחת השם "נור", או שמדובר בטיל סיני מסוג C-801.

כפי שכבר הבנתם, המורדים נתמכים על ידי האיראנים ומקבלים הדרכה מחיזבאללה. כעת הם הצליחו להציב טילים המאיימים על השיט למיצרי "שער הדמעות" (באב אל מנדב) ומהם צפונה.

אהוד יערי, פרשן העולם הערבי של חדשות 2 אומר כי ישראל חייבת מעתה להביא בחשבון איום על התנועה אל נמל אילת, כמו על אוניות הפונות לתעלת סואץ בדרך לחיפה או אשדוד. אם החות'ים מוכנים להתגרות באמריקנים באמצעות טילים שכנראה סופקו מאירן, קל וחומר שברגע בו ירצו יוכלו לפגוע גם בכלי שיט ישראלי. מנהיגם, עבד אל מאלכ אל חות'י, ממילא מדבר זה מכבר בשפתו של נסראללה ובכל עצרת שלהם נשמעת השאגה "מוות לישראל".

הרושם באמ"ן היה שחיל האוויר הסעודי הצליח לפני חודשים אחדים לעקור את החותים מהמוצבים שניסו להקים על חוף הים האדום, סביב הנמלים מוכה וחודיידה. הסעודים גם דאגו לתפוס את האי פרים החולש על נתיב השיט הבינלאומי. בעיתונות הערבית אף נטען שישראל מושיטה סיוע מודיעיני למאמץ הזה.

אולי כעת מתחוור שהאירנים אינם מוותרים על השאיפה להשיג בסיס אסטרטגי בפתח הים האדום. הם עושים זאת אף שברור להם שארצות הברית פוקחת עין מהבסיס שלה, פורט למונייה בג'יבוטי, ושישראל צופה בנעשה מתחנת ביון על פסגת הר גבוה באריתריאה, או כך לפחות נטען בתקשורת הערבית.

כרגע אין הסדר באופק לסיום הלחימה בתימן, אף שהסעודים כבר הגיעו למסקנה שמוטב להם לחדול מן המתקפה האווירית הנמשכת יותר משנה. באיחוד האמירויות, ששלחו כוחות ניכרים, לרבות שכירי חרב מקולומביה, איבדו עניין בתימן עצמה – כל מטרתם כעת היא להתקדם אל הכרזת עצמאות של החצר-מוות וחלקים אחרים של דרום תימן. במקרה הטוב, יישארו החותים חלק מן הממשל בתימן, ומן הסתם יוסיפו להחזיק עמדות על החוף.

דובר הפנטגון הסביר כי תקיפת עמדות המכ"מ של המיליציות השיעיות מקרב הכוחות החות'ים היו במסגרת מה שכינה כ"אקט הגנתי". "הטלים החמיצו את משחתות הטילים", הבהיר.

"ארה"ב תגיב על פי הצורך לכל איום נוסף על הספינות שלנו ועל התנועה המסחרית", ציין הדובר. "נמשיך לשמור על חופש השיט שלנו בים האדום, בבאב אל-מנדב ובכל מקום אחר בעולם".
המורדים החות'ים טרם פרסמו תגובה לתקיפה האמריקנית בתימן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture