הירי בגולן: תקרית מקומית או שינוי כיוון של דאעש כלפי ישראל?

האם חוליית המחבלים נשלחה בהחלטה של רגע על ידי מפקד מקומי של דאע"ש או שמדובר בהחלטה אסטרטגית של הארגון הרצחני להילחם בישראל? כך או כך, צריך להיערך למציאות אחרת בגבול הצפוני / פרשנות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

חוליה של "צבא חאלד בן אל-ווליד", ארגון המזוהה עם דאעש ונחשב לשלוחתו בגולן, פתחה באש הבוקר לעבר כוח צה"ל שהיה במארב בגבול סוריה. בתגובה תקף חיל האוויר את החוליה וחיסל את ארבעת חבריה. מדובר בתקרית הפומבית הראשונה בין כוח צה"ל לארגון הטרור הרצחני.

הכל התחיל כאשר כוח מגדוד הסיור של חטיבת גולני יצא הבוקר למארב ליד היישוב נוב, באזור שנמצא סמוך לגדר המערכת אך בתוך שטח ישראל. לפי צה"ל, המחבלים, שסיירו באזור עם כלי רכב, ירו לעבר הכוח, שבתגובה השיב אש. מצה"ל נמסר כי החוליה שיגרה פצמ"רים, השתמשה במקלע כבד וירתה מנשק קל. במהלך ההיתקלות, כלי טיס של חיל האוויר זיהה את החוליה, ירה לעברם והשמיד את כלי הרכב.

הכוח הצבאי שהה במארב במקום לפי הערכות מודיעניות ומבצעיות, ולדברי קצין בכיר "התגובה הייתה חדה ומהירה ונועדה להבהיר שאנחנו נחושים להגן על גבולותיה של המדינה. אין לנו שום עניין לדרדר את האזור להסלמה אך לא נקבל מציאות של כוח שפותח עלינו באש". הקצין הוסיף: "אנו עם עין פקוחה שם כל הזמן. לא נסבול פגיעה בריבונות מדינת ישראל ונגיב בחומרה לכל ניסיון להפר אותה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לתקרית בגולן, ובישיבת הממשלה המיוחדת בחיפה אמר כי "הוא מבקש לשבח את חיילי צה"ל שהדפו הבוקר בהצלחה מתקפה נגדנו במשולש הגבולות. אנחנו ערוכים היטב בגבולנו הצפוני, ולא ניתן לגורמי דאעש או גורמים אחרים להתבסס בחסות המלחמה בסוריה".

מדובר באירוע חריג אך קשה להגיד שבמערכת הביטחון היו מופתעים ממנה. גם מהירות ואופי התגובה מעידים כי חיילי צה"ל היו מאומנים היטיב לקראת אפשרות כזו, ופעלו בסנכרון מלא של חי"ר וחיל האוויר עד לחיסול ארבעת המחבלים ללא שנרשמו נפגעים בקרב כוחותינו, בחסדי שמיים. ההערכה בישראל מזה זמן מה היא שארגוני הטרור היושבים על הגדר בגבול עם סוריה ינסו לבצע פיגועים נגד ישראל.

בעבר הדגישו בארגון המדינה האסלאמית כי ישראל אינה בין מטרותיהם הראשונות, שכן הם מתמקדים קודם כל במלחמה בכופרים המוסלמים – קרי, מוסלמים שיעים וסונים מתונים. האם מדובר בשינוי כיוון של הארגון או ביוזמה מקומית של מפקד מקומי שזיהה את חיילי צה"ל והחליט על דעת עצמו לפעול על מנת לעלות את קרנו בעיני אנשיו? בשלב זה, מוקדם עדיין לקבוע אך קודם צריכים להבין מה הרקע לפיגוע הבוקר.

המחבלים שהיו על הטנדר וביצעו את הירי מהמקלע הכבד לעבר חיילי צה"ל, משתייכים לארגון ארגון "שוהאדה אל ירמוק" שהיה בראשיתו פלג של אל קעאידה, ובשלב מסוים הכריזו אנשיו על הצטרפותם לדאעש. הם שולטים בכפרים שבדרום רמת הגולן ומסתובבים בקביעות כשהם חמושים סמוך לגבול עם ישראל, איתה הם לא התעסקו, עד הבוקר.

גם אם יתברר שמדובר באירוע מקומי ובין אם המדובר בהחלטה חדשה של דאעש, בישראל מעריכים כי בעתיד יהיו עוד ניסיונות לפגוע בחיילים ובאזרחים על ידי שלל ארגוני הטרור הנמצאים על הגדר ובצה"ל שומרים על עירנות גבוהה ועוקבים בדריכות אחר הנעשה בגבול. אנו, יהודים מאמינים בני מאמינים, מתפללים שלא יצליחו הרוצים לפגוע בנו במזימתם ויודעים: אם ה' לא ישמור עיר, שווא שקד שומר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

באמת שצריכים להיות נזהר איך שמביאים החדשות פה שגובל הרבה עם ציונות וכוחי ועוצם ידי ר"ל ואין להביא כאן כלל חדשות של הצבא ובפרט לכתוב עליהם "כוחותינו" ה"י וככתוב בתהילים אם ד' לא ישמר עיר וכו' … ובפרט בעת כזאת שרוצים לבולל את הציבור החרדי בל תפק זממם שצריכים להתבדל מהם ומהמונם והשם יעזרנו על דבר כבוד שמו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture