דאעש: ישראל תקפה שלוש פעמים בחצי האי סיני

שלוחת ארגון המדינה האיסלאמית בחצי האי סיני מדווחת כי ישראל תוקפת בימים האחרונים מטרות של הארגון בצפון סיני • עוד דווח על ידי הארגון הרצחני כי נהרג איש קשר בין חמאס לדאעש בסיני, אך לא פורט מי הרג אותו

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

דאעש טען בהודעה שפירסם הלילה כי ישראל ביצעה שלוש תקיפות בשלושת הימים האחרונים בצפון סיני – דרומית לאל עריש ובאזור שיח' זוויד.

בנוסף, ארגון הטרור הרצחני דיווח כי עבד אל-אילה קישטה, איש הקשר שעמד מאחורי שיתוף הפעולה ההדוק בין חמאס לשלוחת דאעש בסיני, נהרג. עם זאת, הדיווח לא כלל מידע באשר לנסיבות מותו.

לפני כשנה עלה שמו של קישטה לכותרות שוב אחרי שרשת "סקיי" בשפה הערבית דיווחה כי חיל האוויר המצרי חיסל אותו. אז הוא הוגדר כבכיר בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. לפי דיווחים אחרים, קיטשה נהרג בזמנו בלוב. אך לאחר כמה ימים טענו במשפחתו כי הוא יצר קשר עם אשתו ומסר כי "הכול בסדר".

גם אלוף יואב (פולי) מרדכי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הזכיר בכמה הזדמנויות את שמו של קישטה בהקשר של שיתוף הפעולה והתיאום בין הזרוע הצבאית של חמאס לבין שלוחת דאעש בסיני – שיתוף פעולה שבחמאס מתנערים ממנו באופן רשמי מעל כל במה אפשרית. גם במסגרת הדיווח על הריגתו לפני כמעט שנה הזדרזו בחמאס להכחיש כל קשר בין הארגון לקישטה, שהוא במקור עזתי תושב רפיח.

רועי קייס מזכיר באתר ווינט כי ביולי 2015 הזכיר מרדכי את קישטה בראיון לרשת "אל-ג'זירה" שעסק בתיאום שבין חמאס לבין שלוחת דאעש בסיני. "קישטה לקח חלק באימון פעילים של דאעש בסיני", האשים אלוף מדרכי. הראיון הזה גם כן זכה להכחשה רשמית מצד הדובר של תנועת חמאס, סאמי אבו זוהרי.

על פי העיתון "דר שפיגל" הגרמני, בחקירות סביב דאעש בסיני עולים שמם של כמה פעילים מרכזיים בארגון – שבעבר נקרא אנסאר בית אל-מקדס – והבולט שבהם הוא קישטה. בדיווח הגרמני נמסר כי מהחקירות עולה כי קישטה הוא גורם מרכזי בשיפור היכולות של הארגון בשנתיים האחרונות, ושימש בעבר איש מבצעים בזרוע הצבאית של חמאס.

עוד לפי דר שפיגל, קישטה עבר לסיני דרך אחת המנהרות שמתחת לציר פילדלפי, והפך לבכיר בתחום ההדרכה של אל-מקדס בכל הנוגע בהפעלת טילים נגד טנקים ומטעני חבלה מתקדמים. הוא נחשב לאחד ממומחי הנ"ט הבכירים באזור. מאז שהתחיל בעבודתו בארגון, ניכרת עלייה משמעותית ביותר בשימוש שעשו לוחמי אל-מקדס בטילים נגד טנקים ובשיפור שלהם. עד לפני שנתיים הם השתמשו בעיקר בטילים מסוג RPG, ומאז עברו לטילים מתקדמים יותר, כמו הקורנט, לפי הדיווחים.

כזכור, אתמול בשעות הבוקר הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית רמת הנגב. בדיקת כוחות הביטחון שסרקו את האזור גילתה כי לא התפוצצו רקטות בשטח ישראל. המערכות הצבאיות זיהו שיגור רקטה בסיני, מה שהפעיל את האזעקה במועצה האזורית, שישוביה סמוכים לגבול.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture