הערכה: בסבב הבא, צבא לבנון יילחם לצד חיזבאללה נגד ישראל

ראש אמ"ן העריך כי לא צפוי בקרוב עימות צבאי מול חיזבאללה השקוע עד צוואר בלחימה בסוריה • להערכתו, גם חמאס אינו מעוניין במלחמה כעת מול ישראל בשל מצבו הכלכלי הקשה, אך הוא הזהיר מפני שיתוף פעולה עתידי בין ארגוני הטרור מצפון ומדרום

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הערכת המצב בישראל היא כי חיזבאללה וחמאס אינם מעוניינים כעת במלחמה מול ישראל, אך קיים חשש כי במלחמה עתידית, יילחמו חיילי צבא לבנון לצד מחבלי חיזבאללה, כפי שגם קיימת אפשרות לשיתוף פעולה בין ארגוני הטרור מעזה ומלבנון.

בישיבה של וועדת החוץ והביטחון, אמר ראש אמ"ן, האלוף הרצי הלוי כי חמאס וחיזבאללה אינם מעוניינים בעימות צבאי עם ישראל בזמן הקרוב. התייחס הלוי גם לדו"ח המבקר על מבצע "צוק איתן" ואמר כי אמ"ן פעל בו בהצטיינות יתרה.

לדברי כמה מהנוכחים בחדר, הלוי אמר לחברי הכנסת כי חיזבאללה מתוסכל מאוד ממספר ההרוגים הגדול בלחימה בסוריה ומכך שיש לו קושי לגייס לוחמים חדשים לשורות הארגון, שחלק מחייליו נושקים לגיל 60. להערכתו, אם חיזבאללה ייכנס לעימות צבאי עם ישראל יהיה זה רק אחרי שהלחימה בסוריה תסתיים.

ההדלפות מדבריו פורסמו בעיתון הארץ, שם גם נטען כי לדברי אחד הנוכחים, הלוי הזהיר מפני האפשרות שבסבב לחימה עתידי מול ישראל, צבא לבנון יילחם יחד עם חיזבאללה.

Israeli intelligence Chief, Major General Herzi Halevy attends a Defense and Foreign Affairs Committee meeting at the Knesset, on March 1, 2017. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ???? ???? ??? ??????? ????? ???? ??? ??"? ??????? ???? ????
הרצי הלוי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמה מהמשתתפים העידו שהלוי הזהיר מהמצב הנפיץ בשטחים, שעשוי להתלקח אם הפלסטינים ירגישו שאין להם תקווה. לדבריו, עד שיגובש הסדר בין ישראל לפלסטינים יש לקדם מהלכים לפיתוח כלכלי כדי לשכך את התסכול הנובע מהיעדר אופק מדיני.

בהתייחסו לדו"ח המבקר אמר הלוי כי אמ״ן הפיק לקחים מן המבצע והטמיע אותם. לדברי כמה מהנוכחים בחדר, ראש אמ״ן אמר כי מבלי להקל בחומרת האיום של המנהרות, הן לא מהוות איום קיומי על מדינת ישראל.

על רקע קביעת המבקר כי הקבינט המדיני-ביטחוני התעלם מהמצב ההומניטארי בעזה ולא בחן אפשרויות מדיניות כדי למנוע את המלחמה, התריע הלוי שרצועת עזה תחת הנהגת חמאס נתונה במצב כלכלי קשה והיא קרובה למשבר. הלוי ציין כי קיים חשש בישראל מפני שיתוף פעולה עתידי בין חמאס לחיזבאללה.

ראש אמ"ן התייחס גם לשיתוף הפעולה בין רוסיה לנשיא ארה"ב טראמפ, ואמר כי הציר הזה עשוי למתן את איראן. הוא הוסיף כי בעוד שהפעילות של רוסיה בסוריה נתפסת כמשמעותית, ארה"ב פועלת באופן משמעותי יותר, אך פעולותיה נעשות באופן מודיעיני וממוקד.

הוא טען שרוסיה לא רואה בחיזבאללה ואיראן שותפים אסטרטגיים אלא רק כלי להשגת מטרותיה. לדבריו, רוסיה לא מתכוונת לצאת מסוריה בזמן הקרוב ואף חכרה קרקעות לחמישים שנה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture