חמאס מאיים בהסלמה ובעימות: "נגיב לכל תקיפה ישראלית"

לקראת מלחמה בדרום? בארגון הטרור העזתי מבהירים כי יתחילו להגיב לתקיפות הישראליות ברצועת עזה, המתבצעות בתגובה לירי של ארגוני הטרור האחרים הפועלים בשטח הרצועה • "המשוואה השתנתה ואולי תתבסס על עקרון של תקיפה תחת תקיפה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

חמאס מזהיר את ישראל כי ה"משוואה החדשה" שהיא כופה בתגובה לירי רקטות עלולה להסלים את המצב עד לכדי עימות. באתר "אלמג'ד" השייך למנגנון המודיעין של חמאס פורסם היום כי "למשוואה יש קווים אדומים. דעת הקהל ברצועה רואה צורך להגיב לתקיפות צה"ל, ועל ישראל להבין שהמשוואה השתנתה ואולי תתבסס על עקרון של תקיפה תחת תקיפה".

"טיל נגד טיל, מוצב נגד מוצב", כך טוענים בחמאס שתיראה המשוואה החדשה. במאמר נטען כי אם ישראל חושבת שהיא יכולה להמשיך להפציץ מטרות של חמאס כמה שהיא רוצה – היא טועה. על פי המאמר ייתכן שתהיה לחמאס מוטביציה לסיים את התקופה הארוכה של ההבגלה שבה נקט.

באתר מנגנון המודיעין של חמאס נכתב כי "מאז סיום סבב הלחימה האחרון (צוק איתן) פעלה ישראל לכפות משוואה חדשה בתגובה לירי תלול מסלול מהרצועה, המתבססת על תקיפת יעדים של ההתנגדות. ישראל הייתה מודעת לכך שלמשוואה יש קווים אדומים הנוגעים לפגיעות בנפש, ואם היא תחצה אותם יוביל הדבר להסלמה. דעת הקהל ברצועה החלה לראות צורך להגיב לתקיפות צה"ל. בניגוד להערכות הקודמות שדיברו על כך שההתנגדות מסוגלת להכיל התגרויות ציוניות אלא שהנטייה הציבורית כעת מבקשת לייצר שלב חדש שלא להבליג, אלא להגיב בכדי להפסיק מדיניות זאת".

עוד נכתב: "אם ישראל רוצה זמן רב של רגיעה, עליה להבין שהמשוואה השתנתה ואולי תתבסס על עקרון של תקיפה תחת תקיפה, מוצב צבאי תחת מוצב צבאי ומטרה תחת מטרה. ייתכן שההתנגדות הבליגה הפעם, כפועל יוצא מתנאים ונסיבות שנוגעים אליה, אולם האמונה הרווחת כעת היא שתקיפה בפעמים הבאות תתקבל בדרכים שונות מבעבר".

בהודעה באתר הוהבר כי "בעבר, ההתנגדות ברצועה התייחסה בתבונה וטיפלה בירי הרקטות מבחינה פנימית כדי לשמור על הרגיעה ולהמשיך בבניין הכוח, אלא שניצול מצב זה בידי ישראל על ידי ניצול הירי לפגיעה ביכולות ההתנגדות הפך את העניין לאתגר גדול ואמיתי, בדומה לחדירות בעבר של צה"ל לשטח הרצועה שהסתיימו בכפיית משוואה חדשה על ידי ההתנגדות. האתגר האחרון אשר ההתנגדות החלה להתמודד עימו מבשר שאנו ניצבים בפני תסריט של עימות הדומה למשוואת הסבב הקודם, עד לשבירת המשוואה אם העניינים יילכו ויסלימו".

מוקדם יותר היום ירי מרצועת עזה בוצע לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות שגרתית בסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. לא היו נפגעים נפגעים באירוע אך זוהתה פגיעה בטרקטור. בתגובה לאירוע, צה"ל ביצע ירי טנקים על שתי עמדות של חמאס בצפון הרצועה. בחמאס מדווחים כי עמדת תצפית של הארגון הותקפה בבית לאהיה.

האירוע היום מתרחש שעות ספורות לאחר שרקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח לא גרמה לנפגעים או לנזק. חמאס החל בעקבות זאת לפנות מטות ומוצבים ביטחוניים מחשש לתגובה ישראלית. היה זה אירוע הירי החמישי לעבר שטח ישראל בתוך חודש.

שיגור הרקטה מהרצועה אתמול היה השני השבוע והפעם החמישית בחודש האחרון. הרקטה הראשונה השבוע התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. כמה שעות לאחר הירי בתחילת השבוע תקף חיל האוויר יעדי טרור ברצועת עזה בתגובה לשיגור הרקטה לשער הנגב. התקיפות בוצעו בסביבת מחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז הרצועה ובמספר יעדים בצפון הרצועה.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב מרדכי, אמר היום: "המשך ערעור השקט בגבול עם עזה ידחף את ישראל להגיב נחושות. ישראל אינה רוצה בהסלמה אך אינה יכולה להבליג על הירי שבוצע בלילה מעזה לישראל ולכן תקף היום צה"ל. פעולות ארגון הטרור נגד ישראל לא פוסקות. החל מירי והמשך בתמיכה בפעולות טרור ביהודה ושומרון וכלה בניצול שפל ובזוי של התיווך ההומניטרי. אנו חוזרים ומדגישים כי כל ניסיון לשימוש במנהרות יוביל למותם של יושביהן".

מחבלים ירו לעבר רכב צהל"י סמוך לגדר; צה"ל תקף בתגובה

שר הביטחון אביגדור ליברמן, הסביר היום מה האסטרטגיה שלו במלחמתו מול חמאס: "רק כשחמאס יפנים שמכל מהלך, מכל רקטה, הוא יפסיד, אז לא תהיה מלחמה. זה בדיוק מה שצריך – הנחישות וההבנה בצד השני שבכל מהלך ובכל עימות הם מפסידים יותר".

את הדברים אמר ליברמן בהתייחסות למדיניות החדשה שהונהגה מאז נכנס לתפקידו, כאשר צה"ל התחיל להגיב בעוצמה רבה של ירי ותקיפת מטרות טרור ברצועה כתגובה לכל ירי של רקטה מרצועת עזה, בלי להתייחס לשאילה האם מחבלי החמאס ביצעו את הירי, או ארגוני טרור אחרים.

בראיון לווינט אישר שר הביטחון ליברמן כי מדובר באסטרטגיה שהוא הנהיג. "זאת אסטרטגיה שהנהגתי בצבא מאז שהגעתי – על כל רקטה, על כל פרובוקציה, אנחנו מגיבים בצורה עוצמתית". בהמשך נשאל ליברמן מדוע לא הגיבו על הרקטה החמישית החודש, שנורתה הלילה מרצועת עזה.

"אנחנו לא חייבים להתנהל לפי החליל של חמאס ולא צריכים להרגיל אותם לדפוסי תגובה או התנהלות קבועים. אנחנו שוקלים כל דבר. יש הנהגה בצבא, אחראית, שקולה, רצינית וכמו ששמת לב, נחושה. במקום להשקיע בחשמל, במים, בכבישים, חמאס משקיע מאות מיליוני דולרים במנהרות וברקטות, על חשבון תושבי עזה. לכן אנחנו חייבים פה קודם כל להבהיר לחמאס – זה לא יעזור. ולתושבי עזה – אתם סובלים בגלל הנהגת חמאס".

ליברמן: מאז שהגעתי, אנחנו מגיבים בעוצמה על כל ירי

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture