נתניהו: "לא ייתכן לפתוח בשימוע, אם לא ניתן לסיימו עד הבחירות"

לדברי נתניהו: "לחץ בריוני ולא אנושי שמופנה במשך שנים מצד מפגיני השמאל והתקשורת על היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט כדי שיגיש כתב אישום בכל מחיר- גם כשאין כלום". הדברים באים על רקע הוויכוח המשפטי והציבורי האם ראוי שהיועמ"ש יפרסם את החלטתו על תיקי נתניהו, טרם הבחירות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הערב [חמישי] שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו תגובה על רקע מה שהוא מכנה כ"לחץ בריוני ולא אנושי שמופנה במשך שנים מצד מפגיני השמאל והתקשורת על היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט כדי שיגיש כתב אישום בכל מחיר- גם כשאין כלום".

עוד אמר נתניהו "הלחץ הזה מגיע לשיאו בימים אלה. מנסים לכפות על היועמ"ש להתערב התרבות גסה בבחירות על ידי הזמנתי לשימוע – כשידוע מראש שלא ניתן לסיים את השימוע עד הבחירות". לטענת נתניהו "לא ייתכן לפתוח בשימוע אם לא ניתן לסיימו עד הבחירות".

עוד לדבריו: "לא יעלה על הדעת שהציבור ישמע טענות רק מצד אחד, ולא ישמע את התושבות מן הצד השני". לטענת נתניהו "השמעת התושבות הביאה פעם אחר פעם לסגירת תיקים בעבר, זאת בדיוק הסיבהשאף פעם לא פתחו בשימוע לפני הבחירות אם לא יכלו לסיים אותו עד הבחירות". נתניהו אף האשים את גורמי השמאל ולדבריו: "זאת בדיוק הסיבה שהשמאל מנסה לעשות עכשיו את ההיפך, כי המטרה שלו ברורה: לנסות להדיח ראש ממשלה באמצאות משפט שדה וגניבת הבחירות מאזרחי ישראל"

הבוקר התראיין פרקליט המדינה לשעבר משה לדור, לרשת ב' והביע את דעתו בעניין חקירות נתניהו,והצורך בפרסום ההחלטה לפני הבחירות לדבריו: "ליועץ המשפטי לממשלה יש אחריות מוגברת לקבל את ההחלטה הנכונה כי להחלטה יש השלכות שכל אחד מבין, ההחלטה חייבת להיות מבוססת אך ורק על שיקולים מקצועיים".

לדברי לדור "העיתוי הוא עניין של אילוץ וכורח. אין אופציה אחרת בנסיבות שנוצרו. אני מעריך שצריך לפרסם את ההחלטה אי שם לקראת אמצע – סוף פברואר [טרם הבחירות] כדי שיוותר מספיק זמן שהציבור יעכל ויפנים את משמעויות ההחלטה".

בתגובה מוקדם יותר היום מפלגת הליכוד פרסמה ציוץ חריף נגד פרקליט המדינה לשעבר משה לדור שבה נאמר: "זה תקופה שמשה לדור מנהל קמפיין לחצים אגרסיבי נגד היועמ״ש כדי שיגיש נגד רה״מ נתניהו כתב אישום בכל מחיר, למרות שאין כלום". עוד נאתר בתגובת הליכוד "השבוע הוא עומד מאחורי הדלפות וראיונות שמטרתן ללחוץ על היועץ להתערב התערבות גסה בבחירות",

הערב בדברים שנשא היועמ"ש מנדלבליט, בכנס העמותה למשפט ציבורי בחיפה, אמר "גם בשנה החולפת, המשפט הציבורי עמד במרכזה של העשייה המשפטית הציבורית, ושלי באופן אישי כיועץ המשפטי לממשלה", אמר היועמ"ש בפתח דבריו, והוסיף: "בשנה החולפת, עמדו בפנינו אתגרים רבים – בתחום הייעוץ המשפטי, בנושאי חקיקה, בנושאים של ייצוג המדינה בערכאות, ובנושאים של אכיפת החוק והתביעה הכללית אולם מכל האתגרים המקצועיים, האתגר הגדול ביותר הניצב בפנינו בימים אלו הוא השמירה על העצמאות של מוסדות המשפט ואכיפת החוק ועל אמון הציבור בהם, כמוסד ממלכתי , מקצועי ונקי – אמון שהוא תנאי יסודי לתפקוד התקין של מוסדות אלו", אמר מנדלבליט.

"למרבה הצער", המשיך מנדלבליט, "בעת האחרונה נשמעות טענות חסרות כל ביסוס על התנהלות לא-עניינית כביכול מצד רשויות אכיפת החוק, ובצידן נשמעות אמירות חסרות אחריות על כך ש'מיליוני אנשים לא יקבלו' החלטה כזו או אחרת. האמירות הללו מבקשות לקעקע את אמון הציבור בכך שההחלטות שלנו הן מקצועיות וענייניות. הן מבקשות לפגוע ביסודות העמוקים ביותר של שלטון החוק. האמירות הללו לא רק שאין בינן לבין האמת ולא כלום, אלא שהן גם חסרות אחריות – אחריות למדינה שלנו, לחברה שלנו, לעם שלנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture