Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: נתניהו בשיחות סגורות: "חושש שסמוטריץ ובנט ילכו עם גנץ"

ראש הממשלה הבטיח אמש ליו"ר הבית היהודי כי הוא יישאר בתפקיד שר החינוך, זאת כחלק ממכבש הלחצים שהפעיל אמש על השר רפי פרץ, כדי שיסכים לאיחוד בימין ונטישת עוצמה יהודית • דיווח: נתניהו הביע חשש כי ראשי מפלגות הימין יבגדו בו וילכו עם גנץ

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח ליו"ר הבית היהודי רפי פרץ כי הוא יהיה שר החינוך הבא – כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי דיווח של מיכאל שמש, התחייבות של נתניהו בוצעה כחלק ממכבש הלחצים שהפעיל ראש הממשלה על יו"ר הבית היהודי, כדי שיסכים לאיחוד בימין ונטישת עוצמה יהודית.

במקביל, ב'חדשות 12' דווח כי לאחר סגירת הרשימות לכנסת ה-23 והאיחוד של מפלגותיהם של בנט, שקד, סמוטריץ' והרב פרץ, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד נתניהו הביע בשיחות סגורות דאגה מהמהלכים של חלק ממנהיגי מפלגת הימין המאוחדת לאחר הבחירות. על פי הדיווח, נתניהו חושש שלא רק בנט ושקד, שעומדים בראשות הימין החדש, יילכו עם גנץ ויקימו עמו ממשלה, אלא גם סמוטריץ', שעומד בראש האיחוד הלאומי ומהווה אף היא חלק מרשימת "ימינה", עלול להפוך ל"בוגד" פוטנציאלי.

רק ביו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, נתניהו ככל הנראה לא חושד. נתניהו נפגש עמו היום, לאחר שהצטרף ברגע האחרון למפלגה המאוחדת וזנח את ההסכם עליו חתם עם איתמר בן גביר מעוצמה יהודית, ואמר לו שגם אם מפלגתו תבחר להדיח אותו מתפקיד היו"ר, הוא יהיה מינוי אישי שלו לתפקיד שר החינוך – אם הדבר יתאפשר מבחינה פוליטית.

יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' הגיב בציניות והזכיר את פעולותיו השמאלניות של נתניהו שכביכול מיוחסות לו: "‏נתניהו בשיחות סגורות היום חושש שסמוטריץ' יצביע בעד הגירוש מגוש קטיף, ישא את נאום בר אילן, ישחרר אלפי מחבלים בעסקת שליט, יקפיא את הבניה ביהודה ושומרון, יגן עשר שנים עם מערכת המשפט וימנע בגופו כל תיקון הכרחי בה וימנע את פינוי חאן אל אחמר. חתיכת שמאלני הסמוטריץ' הזה".

כזכור, מוקדם יותר התייחס הרב רפי פרץ לאיחוד אמש עם הימין החדש והאיחוד הלאומי הפרת ההסכם שחתם עם עוצמה יהודית ואמר: "לאחר שראש הממשלה הראה לנו כי אנחנו לא מצליחים לעבור את אחוז החסימה בסקרי עומק רבים. הייתי צריך לקבל החלטה קשה ולא פופולרית בניגוד להבטחה שלי ובניגוד גמור ליושרה הפנימית שמלווה אותי לאורך חיי. היו בפניי שתי אפשרויות, ששתיהן עם מחיר גדול וכבד: ריצה עצמאית עם סיכון גדול מאוד לא לעבור את אחוז החסימה או ריצה משותפת ללא עוצמה".

"ההחלטה התקבלה בלב כבד. אף אחד לא רוצה לא לעמוד במילתו. נתתי את המילה שלי והפרתי אותה, אני מצטער על כך בכל ליבי. מנהיגות צריכה לקבל החלטה גם אם יש בצידה מחיר אישי כבד. אומר זאת בצורה ברורה: למען עם ישראל וארץ ישראל הייתי מוכן שהתדמית הציבורית שלי תיפגע. מה שעמד לנגד עיני אלו המראות של גירוש יהודים ואסור היה לקחת את הסיכון של אי מעבר אחוז חסימה וקריסת גוש הימין", דברי פרץ.

גם יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ התייחס הערב לאיחוד שנחתם אמש בין מפלגתו, לימין החדש והבית היהודי: "אני שמח וגאה ברשימה שלנו, אבל הדרך לשם הייתה מאד לא טובה. המהלכים נראו רע מאוד בימים האחרונים. במקום לזכות בהליך נקי עם ניהול מחלוקות ראוי, ביישנו את עצמנו ובעיקר אתכם. ציבור מסור, ישר ואידיאליסט, שבטח הסתכל עלינו שוב ושוב, שפשף את העיניים ולא האמין למה שהוא רואה".

"אז קודם כל – סליחה. אין זה משנה מה חלקי בעניין, אני חלק מהנציגות הפוליטית שלכם ולכן אני חש חובה גם להביע את הסליחה הזו בפניכם. בדיוק כדי למנוע את התהליכים הרעים האלה בדרך לאיחוד מאולץ, דרשתי מיד עם פיזור הכנסת מיזוג מלא של מפלגות הציונות הדתית ועריכת פריימריז להנהגה ולרשימה. את החלופה השניה ראינו כולנו בשידור חי, וזה כאב".

בהמשך דבריו פנה ליו"ר עוצמה יהודית ואמר: "ולגבי ההמשך, זו השעה שלכם להוכיח שאתם פועלים לשם שמים ולא מתוך אגו ותחושת נקם. אתם הרי לא מאמינים שיש פרומיל של סיכוי שתעברו את אחוז החסימה. ריצה שלכם עכשיו תהיה מסע נקמה שיוריד לטמיון קולות רבים ועלול לסכן את עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. תקראו לתומכיכם להצביע לכל מפלגה שתרצו בגוש הימין, אבל אל תזרקו בפעם השישית קולות לפח. סתיו שפיר מצאה את עצמה במצב דומה וגילתה אחריות למחנה שלה. מכם אסור לצפות לפחות ממנה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בגד בהסכם בשביל זה

מה הוא רק חושש?
הוא לא מבין שזה התכנית של שקד ובנט???

הלוואי שנתניהו היה חושש שגם החרדים עלולים ללכת עם גנץ ,
ככה הוא לא היה נותן לקיצוץ הנוראי בתקציב הישיבות והכויללים.

מר נהנתיהו משתה קל ונעים

בצלאל היקר אל תצטדק. אתה הלכת עם ה"ליברלים" כדי להראות לרפי פרץ מי הבוס בשכונה.

כל אחד רצה להראות ולשחק אותה אבו עלי.. חבורת תינוקות שלא יודעים להסתדר.
צריכים גננת..
ביבי זה הגננת שלכם. הוא משחק במפלגה שלכם כבתוך שלו

בנט סמוטריץ ופרץ בתרגיל
מסריח נותנים לשמאל את השלטון במגש של זהב משובץ יהלומים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture